Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Pelle

Pelle

23-06-2010 om 09:15

Gipshoes probleem

Wie kan ons helpen? We googlen ons suf naar gipshoezen maar we stuiten telkens tegen het probleem dat onze zoon een volwassenlengte maat nodig heeft (nou ja net) en hele dunne dijbenen heeft.

Aquashield heeft alleen 1 kinderlengtemaat en 1 volwassenlengtemaat. De eerste is niet lang genoeg en de tweede is veel te breed op het afsluitgedeelte.

Gipshoes.nl heeft hele vreemde breedtematen. De lengte die hij moet hebben is kielekiele maar de breedte maat loopt van 39-54 cm! Hij heeft 39-40 cm dijbeenomtrek en ik denk dat dit niet goed gaat afsluiten: http://www.gipshoes.nl/product/6/2/Gipshoezen-Kinderen/Been-volledig.html

http://www.handigvooru.nl/product/716/44-73/Baden/Gips-en-Verbandbescherming/Gipsbeschermer-been-kind.html Deze is te kort in lengte. De volwassenversie zou dus in lengte te groot zijn maar ik verwacht zeker dat de breedtemaat niet klopt. We hebben nu een volwassenmaat van aquashield en daar is de breedte ook veel te veel om af te sluiten want die moet ook goed zijn voor mannen met ruim 2x zo dikke dijbenen.

Kan iemand nog een ander merk met andere maten vinden?

Lengte gips dijbeen-enkel = 78
Breedte dijbeen = 40
Breedte gips op dijbeen = 46
We hadden dus een aquashield voor kinderen met lengte 83 cm maar die was toch aan de korte kant, het deed veel pijn met aantrekken en bij de rand van het gips aangekomen zat alles strak.

Het lijkt dat hij met die 76 cm lengte been een 83 aan zou moeten kunnen maar om de een of andere reden lukt dat niet. Ik denk dat we maar die van gipshoes moeten bestellen maar ik wil weten of je die terug kan sturen maar ik zie niets staan bij algemene voorwaarden: http://www.gipshoes.nl/algemene-voorwaarden of kijk ik met mijn neus? Ik ga ze wel mailen want bellen kan ook al niet... zucht.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jolanda123

Jolanda123

23-06-2010 om 09:39

Lomed

Kijk hier eens:
http://www.lomedshop.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=14_15&products_id=23

dit is een hoes voor een compleet been.

Gr. Jolanda, die gisteren een zwemhoes voor een onderarm besteld heeft...

Jolanda123

Jolanda123

23-06-2010 om 10:00

Bel eens met lomed

Bel eens met die firma, en leg daar je vragen neer.

hier alvast het telefoonnummer:

LomedShop
Afrikalaan 11A | 5232 BD 's-Hertogenbosch | Nederland
Tel: +31 (073) 6 417 464 | Fax: + 31 (073) 6 427 624

Jolanda123

Jolanda123

23-06-2010 om 10:05

Trouwens...

Ik heb zonder te meten een onderarmhoes besteld
Jou berichtje maakt me er weer eens attent op dat het soms wel zinvol kan zijn om met een meetlint aan de gang te gaan voordat je iets besteld.

Nu maar hopen dat het past

Gr. Jolanda

Noodoplossing

Geen idee tot hoe ver het gips beneden aan zijn voet doorloopt, maar als z'n enkel/voet vrij is van gips zou je de onderkant van die strakke hoes open kunnen knippen. Dan sluit de hoes aan de bovenkant wel goed aan, maar is hij aan de onderkant open - je hebt dan ahw 1 broekspijp aan. Moet je wel wat voorzichtiger douchen dan als 'ie dicht zou zijn aan de onderkant. Maar ja, weet niet of dat bij Pellezoon gaat lukken (en of 'tie niet aan de bovenkant sowiezo te strak zit, want dat kan ik niet helemaal uit je verhaal opmaken)
Sterkte in ieder geval!

Snap het

Ik snap wat je bedoelt Pelle. Hopelijk past die nieuwe beter. Mijn suggestie was ook voornamelijk bedoeld als tussenoplossing - de komende dagen voordat de nieuwe is geleverd. Nogmaals sterkte!

Dan werkt het ook niet...

als het gips tot z'n tenen komt... Ik hoop voor jullie dat de bestelde zak wel goed past!
En misschien nog een open deur: kan je niet bij een apotheek / thuiszorgwinkel zo'n zak kopen? Dan kun je de te kleine zak meenemen om de maat te bepalen - weet je meteen of 'ie goed is?

Succes

Hoi Pelle,
ik had bij algemeen gereageerd, maar zie hier al het antwoord op mn vraag. Hoop dat je inmiddels een goede hoes hebt gevonden!
Dat gips is niet fijn met dit weer, sterkte voor je zoon!
Groetjes, Wiggie

Jolanda123

Jolanda123

24-06-2010 om 17:32

Nog een kind met gips en zwemmen

Hier is vandaag de onderarmhoes binnen gekomen.

En ja, ook aan alle kanten ruim, maar sluit wel goed af bij de bovenarm.

Omdat de jeugd hier meestal in een sloot/kanaaltje zwemt zag ik al weer allerhande beren op de weg met water, en riet en spijkers en wat nog meer...

Wij hebben dus een rekverband om de hoes om het gips heen gedaan
Eureka! De hoes is bijna onzichtbaar, kan niet meer beschadigen, (behalve bij de hand) flabbert en floddert niet om de arm en het gips heen.

En zoon lief... Die is gelukkig. Die kan eindelijk zwemmen...

Succes ermee, en mocht je nu een hoes hebben die ook te groot is, misschien dat dit ook een oplossing is voor jou.

Gr. JOlanda

marie

marie

24-06-2010 om 17:55

Klokhuis

Hallo
Ik heb ooit eens (7 jaar geleden ofzo?) - stomverbaasd - naar een uitzending van Het Klokhuis gekeken.
Daar was een meisje in dat aan het zwemmen was - zonder hoes - met haar gipsen arm.
Ze had van dat kunststof gips en het was blijkbaar geen probleem dat het nat was.
En wij hadden net een week "geprutst" op vakantie met dochter met een hoes om haar gebroken arm.....
Ik weet alleen niet of die uitzending nog ergens te zien is.
Dus misschien is een hoes helemaal niet nodig?
Succes

Jolanda123

Jolanda123

24-06-2010 om 19:02

Zwemgips

Ik heb in leeuwarden in het ziekenhuis ook geïnformeerd naar zwemgips.

Daar hadden ze geen goede ervaringen mee. Het verschil tussen het kunststof gips en het zwemgips is naar het schijnt alleen de watten die ze eronder doen.

Hoe dan ook, het is informeren bij je eigen ziekenhuis en gipskamer hoe ze daar tegenoverstaan.

Gr. JO

Yep!

De watten onder het gips verschilt, verder is 'zwemgips' het gewone kunststof gekleurde gips wat al jaren in gebruik is. Zoon heeft er met veel plezier mee gezwommen (onderbeensgips) en nu het gips er af is (sinds dinsdag) is de huid mooi schoon en niet beschadigd oid. Een uitvinding!!

Jolanda123

Jolanda123

24-06-2010 om 19:36

Zucht... wat zou ik wensen

dat ons ziekenhuis er ook zo overdacht. Zwemgips kan hier niet aangelegd worden. Punt uit.

Maar goed, nieuwe afspraak nieuwe kansen. Binnenkort een afspraak bij een (concurrerend) ziekenhuis voor een second opinion, dus wie weet

Gr. Jolanda

Vera*

Vera*

24-06-2010 om 20:54

Spieren

Ik heb toen ik elf jaar was drie maanden met mijn been in het gips gezeten. Het zware gips zat ook tot mijn lies. In het begin kon ik mijn been niet eens optillen maar later heb je een zeer goed getrainde bovenbeenspier zodat het geen probleem meer is om je been op te tillen en hoog te houden maar in het begin is het zwaar.

Ideetje

Pelle,
nog een idee misschien voor je zoon. Ik deed bij het in bad gaan altijd dat eerst plastic huishoudfolie om de uiteinden van het gips. En dan pas de zak om. Het schijnt nl dat het jeuken komt omdat er vocht onder komt en dat wilde ik natuurlijk voorkomen.
Gr. Wiggie

Tink

Tink

24-06-2010 om 22:54

'zwemgips'

... is onzin volgens de gipsmeester hier. Ik heb ernaar gevraagd toen jongste zoon afgelopen herfst een middenvoetsbeentje brak.
Onder het gips zit nl. een laag watten e.d., dat wordt onherroepelijk nat als je ermee zou gaan zwemmen. Dat droogt echt nevernooit meer op. En dan gaat het lekker zitten broeien, dat wil je echt niet.
Sterkte Pelle met al het gipsgedoe!

Zwemgips........

Het z.g. zwemgips is hier ter plaatse 'uitgevonden' de eerste keer dat oudste gips kreeg (ong.15 jaar geleden) zat het nog in de 'ontwikkelfase' en vroegen ze speciaal toestemming of ze het mochten gebruiken. Hier dus ook ter plaatse de meeste ervaring (qua tijd). Je krijgt niet meteen zwemgips,je krijgt eerst gewoon kunstofgips (met watten dus) en daarna moet je terug komen,soms na een week,soms na 2 weken en soms na 3 weken en wordt het gips vervangen voor kunstofgips zonder watten (het zwemgips dus). Bij kleine kinderen letten ze wel op ook bij het eerste gips dat ze het zoveel mogelijk water beschermend maken....ze draaien het bovenste randje gips b.v. een beetje naar binnen,over de watten heen...idem aan de andere kant. Zodat de kans dat er water in komt (kleine kinderen moeten toch ook in bad?) zo klein mogelijk is...wel moet er dan nog een hoes omheen. De tijd dat je dat zwemgips krijgt is afhankelijk van de breuk.
Ik geloof niet dat ze hier slechte ervaringen hebben...heb ook nog nooit gehoord dat breuken niet heelden hier na al die jaren.
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.