Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

huis gekocht

huis gekocht

18-07-2011 om 14:44

Gietvloer

Wie van jullie heeft er in zijn woonkamer een gietvloer liggen?? Wat zijn de voordelen?
maar ook wat vinden julie hier minder prettig aan?

Ik hoor graag jullie mening

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vlak?

Bedoel je een gladde vloer of strizo (van die kleine steentjes)?

huis gekocht

huis gekocht

18-07-2011 om 14:59

Nee de vlakke

de vlakke vloer.. De ouderwetse epoxy vloer, maar die nu zo ontwikkeld is dat hij ook in woonhuizen word gebruikt.

mopperkont

mopperkont

18-07-2011 om 15:04

In de keuken

Wij hadden een gladde zwarte gietvloer in de keuken. Je kunt het goed dweilen, en na een tijdje ging de ergste glim eraf, wat eigenlijk beter is, want anders is het net alsof je op een spiegel loopt. Maar we hebben het samen met de buurman gegoten en het is niet helemaal goed gegaan, en dat was wel jammer, dat resulteerde in wat belvorming en in inzakkingen waar een dichtgekitte naad in het underlayment zat. Toen ik een keer een keukenmes liet vallen met de punt naar beneden is er een stukje afgesprongen. Dat heb ik met wat zwarte nagellak gerepareerd, maar echt mooi werd het niet. Dus laat zo'n vloer in ieder geval professioneel leggen. Dan kan het trouwens ook nog misgaan: bij een appartement bij ons in de straat was de boel niet goed dichtgekit voor het gieten, en het spul kwam door de gevel naarbuiten.

huis gekocht

huis gekocht

18-07-2011 om 15:18

Laten leggen

we laten hem sowieso door een bedrijf leggen. En we kiezen voor een matte afwerk laag. Dus geen spiegelvloer.
Maar mopperkont als je iets knoeide dan trok dat er niet gelijk in of zo??

Het is ook de bedoeling dat we het in de wc krijgen, moet er niet aan denken dat er urine geuren in trekt bijv

guera

guera

18-07-2011 om 19:32

Niet tevreden

Onze buren hebben zon vloer over hele beneden verdieping incl hal,toilet,keuken. Het is mat kleur soort off white. Buuv zegt dat je alles erop ziet. Op dag 1 had iemand klein steentje waarschijnlijk onder schoen en daardoor 1 diepe kras. Die zie je nog niet eens extreem. Maar al het vuil gaat erin zitten en dan zie je het wel. Ze heeft repareer spul gekregen, maar daardoor kleur verschil gekregen. Zij zijn niet heel Enthousiast achteraf. Weet niet of n andere kleur anders werkt...

Schoonzus had t ook

en ook daar was het kapot aan de kanten. ik vond het niet mooi bij hen, leek wel een betonvloer maar dat kan ook door de grijsachtige kleur komen

Bij kennissen van ons was 't ook geen succes

Zij hadden er mn voor gekozen ivm allergie van de man, het schijnt wel makkelijk schoon te houden te zijn.

Zij hebben er enorme toestanden mee gehad. Was in nieuwbouwwoning, en alhoewel het en professioneel (goed bekend staand) bedrijf was is het tot 2 keer toe mis gegaan. Bobbelen en scheuren. Moest het hele huis weer leeggehaald, en zij een paar dagen (op kosten van bedrijf, dat dan wel) in een hotel... Echt heel vervelend. Los daarvan vind ik het ook niet mooi, beetje steriel. Maar daar vroeg je niet om

Rieke

Rieke

18-07-2011 om 22:09

Pfieuw!

Ben ik even blij dat we het niet gedaan hebben. Vooral nu ik deze verhalen hoor. Ik had 't nog steeds in m'n achterhoofd.

Chippie

Chippie

19-07-2011 om 00:01

Ik vind het echt spuuglelijk

Ieder zijn/haar smaak maar ik kan echt niets moois aan zo'n gietvloer ontdekken. Handig oké, maar ik vind het altijd zo'n ziekenhuisuitstraling hebben.

Merel

Merel

19-07-2011 om 10:15

Alleen toilet of keuken

Ik zou het alleen in de toilet en misschien ook de keuken nemen. Dat lijkt me nogal praktisch, maar dan moet je niet de problemen krijgen van bovenstaande schrijfsters. Ik zag het onlangs op de toiletten van de bioscoop, zwart met gekleurde glitters erin, zag er wel heel gaaf uit (maar ja, thuis doe je dat niet zo gauw lijkt mij) en dat gladde is dan wel weer handig natuurlijk (mits er echt geen geurtjes intrekken natuurlijk)

Leandra

Leandra

19-07-2011 om 22:46

Gehad...

Toen we dit huis kochten, lag er een vloer van epoxy in de woonkamer en gang. Roodachtige steentjes. We vonden het mooi, maar in de praktijk is het niet leefbaar. Alle vocht trekt erin. Kinderen spelen niet op de grond, veel te hard.Niet echt huiselijk duss. Als je iets laat vallen is het direct stuk.Conclusie: na een half jaar lag er een houten vloer overheen.

groeten Leandra

Pluk53

Pluk53

20-07-2011 om 10:12

Veel mogelijk

zie http://www.korreli.be/
En waterdichtheid zou moeten worden gegarandeerd.

huis gekocht

huis gekocht

20-07-2011 om 18:29

Bedankt

Het gaat dus niet om de steentjes! Het is een complete gladde vloer. Die met een soort van vloeibare kunstof wordt gelegd en dat hard op. daar komt nog 2 afwerk lagen overheen.

wij kiezen niet voor een hele lichte vloer juist omdat je op een lichte vloer alles ziet. dat is ook zo op een witte laminaat, wit vinyl.

Maar de gene die met ervaring kwamen bedankt hiervoor!!

En zoals ik vaker in draaidjes tegenkom. Iemand vraagt ervaring en mensen gaan vertellen dat ze iets spuuglelijk vinden. Ik vind dat toch verwondelijk, ik vraag namelijk niet of iemand het mooi vind, wij moeten het zelf mooi vinden.

Maar nogmaals voor iedereen met hun ervaringen, bij hunzelf of bij bekende, bedankt voor jullie inbreng!

Hanne.

Hanne.

21-07-2011 om 00:08

Mooiheid is ook een ervaring

Tuurlijk moet jij het uiteindelijk mooi vinden, maar hoe mooi je iets vindt is toch ook een ervaring. 't zal niet de eerste keer zijn dat iemand iets in de showroom heel mooi vindt, maar thuis toch wat tegen vindt vallen. Van een staaltje is het vaak moeilijk een keuze te maken.

Fiorucci

Fiorucci

21-07-2011 om 09:15

Hanne

Nou...nee, mooi is volkomen subjectief natuurlijk. Wat de een beeldschoon vindt, vindt een ander spuuglelijk.

Hanne.

Hanne.

21-07-2011 om 09:29

Ervaring altijd subjectief

Natuurlijke is mooi volkomen subjectief. Net als gebruiksgemak overigens. Wat de een gewelidg prettig in gebruik vind vindt de ander dramatisch.

Objectieve ervaringen zijn vrij zeldzaam!

Fiorucci

Fiorucci

21-07-2011 om 10:42

Hanne

Misschien, maar over gebruiksgemak kun je discussieren, over smaak niet..

Huis gekocht

Huis gekocht

22-07-2011 om 11:46

Hanne

Wij kunnen mensen met zo'n vloer dus daar zijn wij ook wezen kijken.
Wij vinden het echt mooi. Dus daarom vroeg ik ook naar ervaringen.
En dan vind ik een posting met enkel verslag dat iemand het spuuglelijk vind, niet relevant. Daar heb ik echt niets aan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.