Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

pientje

pientje

11-04-2009 om 22:32

Gezonde hartige tussendoortjes

Tja probeer wat af te vallen maar het moeilijkste moment blijft toch wel tussen 4 en 6. Grijp toch te vaak naar de chips of crackers met een smeerseltje, slaatje, stukjes worst, kaas.....iemand nog ideeen voor hartige snacks die niet zoveel calorieen bevatten om de tijd tot het avondeten mee door te komen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda99

Linda99

11-04-2009 om 23:02

Genoeg

Bij mij kan er ook wel wat vanaf. Als ik trek heb ga ik voor:

- banaan of appel
- komkommer
- ontbijtbiscuit met halvajam
- plakje ontbijtkoek
- evergreen

Wat ik graag snack..

*Een blikje asperges
* een paar olijven
* 3 plakjes rookvlees
* halve volkorenboterham met filet americain/ui of 20+smeerkaas met sambal en augurk erop
*een appel in stukjes bestrooid met kaneel
*kop bouillon met een soepstengel

Damajo

Rafelkap

Rafelkap

12-04-2009 om 09:01

Genoeg lunchen

dan houd je het langer vol tot 6 uur. Tussen 4 en 6 een appel. Of een banaan, dat vult meteen.

een beker bouillon of cup a soup.
mijn favoriete tussendoortje is; een tomaat in blokjes snijden,ik plakje rookvlees fijnsnijden,een heel klein beetje sladressing en dan door elkaar husselen,vult goed ,is gezond en erg lekker.

liora

liora

12-04-2009 om 10:09

In mijn goede tijden wil een half bakje cottage cheese met tomaat en peper en zout ook helpen met het overbruggen!

Eerder eten

Of in elk geval je voorgerecht al eerder eten.

Paas toasjes

bijv de veselfit van de brinta met lekker dailyspread erop (hihi reclame maken) 1 toast met dailyspread is maar 30 kcal. Snijd je hem in 3 stukjes dan lijkt het of je heel lekkere hapjes hebt. hmmmmmm vooral de tomaat versie .....
En dan een lekker kopje boillon erbij.
Gebruik ik ook af en toe als lunch.
Lijkt mij ook een prima "afvaller".
Zelf nu 3 kwijt. hmmm na de pasen helaas weer 2.
Gr. Rymcke

Lynna

Lynna

13-04-2009 om 19:18

Lu crackers?

Ik hou 's middags erg van Lu crackers met olijfolie/oregano. Heerlijk hartig!

Die rettich? Kun je dat ook net zo eten als een winterwortel?

Nanna

Nanna

14-04-2009 om 00:13

Standaard

een schaal rauwkost: komkommer, paprika, wortel, tomaat, radijs, bleekselderij - afhankelijk van wat ik in huis heb. Vinden mijn kinderen ook heerlijk en de bezoek-kinderen vragen wat is dat voor rood spul

Negatieve kcal

Als je de theorie van de negatieve kcalorie aanhangt - voedsel dat meer kcalorieen verbruikt dan \'t aanlevert -

Volgens mij moet je dan een volkstuintje nemen op flinke fietsafstand en zelf die rettich zaaien en uit de grond rukken, waarna vermalen met kiezen, zónder Ken

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.