Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Elly

Elly

21-01-2010 om 00:39

Gezond borrelhapje

Ik ben op zoek naar recepten van spruitenborrelhapjes. Heb www afgestruind maar kan niets vinden. Wie heeft een leuk en niet te ingewikkeld recept voor mij?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Spruitenteler

Spruitenteler

21-01-2010 om 11:06

Hartige spruiten

http://www.spruiten.info/recepten/spruiten_bij_de_borrel.htm
www.spruitjesjanatuurlijk.nl
Spruitjestaart van Weight Watchers: http://www.weightwatchers.nl/util/prt/recipe.aspx?Type=1&RecipeID=220705
Grappig dat je naar spruitenrecepten vraagt.. hoewel ik samen met mijn man spruiten teel en we ze graag eten, zet ik ze niet bij de borrel op tafel. Op vakbeurzen krijg je ze wel geregeld als borrelhap, beetgaar met een sausje, paar spruitjes op een schoteltje met bijv. pindasaus.

Een mens kan ook te veel willen

Sorry, maar spruitjes als borrelhap... Ik ben voor creativiteit in de keuken, maar sommige dingen gaan me te ver
Maar ik hou dan ook niet van spruiten. Erg leuk dat er een spruitenteler reageert. Die spruiten met pindasaus verbaast me trouwens dan weer niet zo erg, want satesaus gaat vaak geweldig samen met kool (bloemkool knapt er ook enorm van op). Merk echter op dat desondanks deze hap kennelijk alleen in kringen van spruitentelers wordt geserveerd.
Dus, Elly, misschien maar gewoon een zak chips opentrekken? Aardappel, tenslotte

Groeten,

Temet

Puck

Puck

21-01-2010 om 13:18

In plaats van spruitjes

... is misschien gevulde doperwten ook een optie? Recept staat in gezellug, bijdrage van Kaatje
Maar eerlijk gezegd vind ik spruitjes als borrelhapje ook teveel van het goede. Of is het voor een speciale gelegenheid in het teken van groentes ofzo?

Vera*

Vera*

21-01-2010 om 13:21

Zoon

Zoon heeft bij de opening van de aula van zijn basisschool spruitjes die gedipt waren in chocolade gegeten. Het was niet onaardig zei hij......

Jetske

Jetske

21-01-2010 om 14:50

Kokkie

Woehaa, in chocolade gedipte spruitjes! Ik moet gelijk denken aan Kokkie uit 'De Club van Sinterklaas'. Die maakte dat ook, en haringgebakjes.....
Maarreh, hoe vul je erwten? Die zijn zo klein....
Jetske

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.