Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jolein

Jolein

02-07-2010 om 01:20

Gezocht: recreatieplas met helder water.....

Ooit een keer geweest, het e3-strand in eersel. Heerlijk, het water is daar zooooo zuiver. Het smaakt naar kraanwater, wel wat anders dan menig blubberig plasje. Maarrrrr, nou komen wij geregeld op allerlei plaatsen in NL en dan is een combinatie met zoiets wel erg leuk. Wie weet er nog ergens zo'n soort plas? Graag alleen eigen ervaring, dus niet van google ofzo, want negen van de tien is het toch nog een modderplas.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Polly Shearman

Polly Shearman

02-07-2010 om 08:20

Hier

hier om de hoek is een strandje, en de plas is heel schoon. Maar... dat is dus gelijk het nadeel, dat is niet altijd zo, soms hebben we een week dat het water toch wat troebel is met veel wier erin.
En daarna is het weer beter. De grond is afgegraven dus de bodem is vrij strak, zonder smotsigheidjes zoasls wij dat noemen.
Als het water eens wat minder is, zijn wij zo weer thuis ( 5 min lopen) maar jij niet, dus dat zou zonde zijn.

Hoeveel wou je er hebben?

Ik weet er in de achterhoek zo wel een stuk of 10 en ook een aantal in Duitsland (net over de grens dus ook vlak bij). Kijk b.v.eens hier:http://www.recreatieschap.nl/ dit zijn allemaal plassen (zeg maar rustig méren, de buitenlandse toeristen praten zelfs over zeeën, ze zijn behoorlijk groot)die gecontroleerd worden door het recreatieschap,dus niks modderpoelen of enge ziektes, mocht dat door de warmte voorkomen dan komt er meteen een waarschuwing in de vorm van borden langs de kant en op de website. Niet alle plassen die wij kennen staan op deze site, er zijn er nog veel meer...plaatselijke v.v.v. kan je verder helpen. Die plassen worden weer niet beheerd door het recreatieschap...zijn meestal in particulier of gemeentelijk beheer. Die in Duistand weet ik niet wie dat beheert.
groeten albana

Ankeveen

je moet een stuk lopen en dan kun je tussen de legakkers zwemmen. Het water bevat wel turfdeeltjes, maar daardoor is het ook aangenamer van temperatuur.

Ankeveen

je moet een stuk lopen en dan kun je tussen de legakkers zwemmen. Het water bevat wel turfdeeltjes, maar daardoor is het ook aangenamer van temperatuur.

Henschotermeer

Als je een keer in het midden van het land bent, kunt je heerlijk zwemmen in het Henschotermeer:

http://www.recreatiemiddennederland.nl/terreinen/henschotermeer.html

Chris

Bussloo

heerlijk zwemmen daar. Verder bij Zwolle, de Wyhtmenerplas en Staphorst volgens mij heten die de Zwarte Dennen.

groetjes van Purk

p.s. gisteren heb ik gezwommen bij de roeiclub, gewoon in een kolk van het Zwarte Water....ook heerlijk!

Ennuh... in drenthe

Moet je bij het Blauwe meer zijn bij Hoogersmilde. Daar gingen wij als kinderen altijd naar toe. Het is een heel groot meer dat ontstaan is door zandafgravingen. Het meer is erg diep en helderblauw en ligt in een bos-/heideomgeving.

Wij zochten altijd de rustige inhammetjes op. Ik heb er heerlijke herinneringen aan, hoewel het nu wel wat commerciëler en drukker schijnt te zijn dan vroegûh.

http://blauwemeer.noww.nl/node/2

Chris

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.