Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Arawen

Arawen

25-08-2009 om 10:43

Gezocht: printer met betaalbare cartridges

Zoon heeft een printer op zijn kamer staan, die hij gebruikt voor zijn huiswerk (meteen de enige bij ons thuis). Een Epson, die kan scannen, kopieeren en uiteraard (kleuren)printen.

We hebben het ding ooit voor zo'n EUR 60 gekocht, maar toen de cartridges op waren, bleek dat je perse de originele er weer in terug moet plaatsen, en die krengen kosten zo'n EUR 40! We hebben het toen toch met 'nepperds' geprobeerd, maar prompt deed de printer het niet meer..(

Afijn, er moet een nieuwe printer komen. Ik wil dus beslist geen Epson meer, ik wil een printer waarvan de cartridges niet zo godsgruwelijk duur zijn. Heb mijn oog laten vallen op een Lexmark, die in de Bart Smit brochure als aanbieding stond (EUR 59). Maar dat schijnt een vrij onbekend merk te zijn.

Heeft iemand daar ervaring mee, of weet iemand een ander merk printer dat voldoet voor eenvoudig huisgebruik en betaalbare cartridges heeft? Ik heb er geen verstand van en wil graag een goed keus maken...

groetjes Arawen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

25-08-2009 om 11:15

Wat wij hebben

Dat is inderdaad een bekend probleem: de printer is vaak goedkoper dan de navul-inktcartridges. Je kunt op internet wel heel veel informatie vinden, en de prijzen vergelijken. Ben je wel even zoet mee...

Wij hebben sinds kort een nieuwe printer, een Brother (typenr weet ik niet), en mijn man heeft bij het uitzoeken extra gelet op de mogelijkheid om dit type inktpatronen te laten navullen bij zo'n winkeltje die voor weinig geld inktpatronen vullen. Dat kan namelijk niet met alle soorten patronen, én er zijn printers die geen oude inktpatronen accepteren, alleen nieuwe (zal wel verzegeld zijn met een code ofzo).

Maar je moet ook letten op het aantal afdrukken dat je kunt maken met een navulcartridge: de ene navul is de andere niet (verschil tussen toner en inkt bijvoorbeeld). Toner is vaak duurder, maar je kunt er veel meer afdrukken mee maken dan met inkt.

Helaas is er geen eenduidig antwoord, succes met de zoektocht.

groet, Mamvantwee

krasje

krasje

25-08-2009 om 11:37

Canon

Wij hebben ook een cannon en bestellen altijd via sneltoner, daar kost de originele versie 9,98 (ik wacht wel altijd even tot er een geen verzendkosten-aktie is)

Zo'n nepper kost daar trouwens (voor mijn printer dan he) 7,98.

Ik heb het nu 2 of drie keer gedaan maar keurig thuis geleverd, geen probleem.

Kras

Hanne.

Hanne.

25-08-2009 om 14:17

Hier een epson

Ik heb juist een epson gekozen omdat je daar de cardridges per kleur kan vervangen (dus als geel op is hoef je niet geel, blauw en rood te vervangen).

losse cardridges kosten 12 euro (zowel kleur als zwart-wit), een set van 4 (alle kleuren + zwart) 40. Ik ben er erg tevreden mee. Doe lang met een cartridge.

ps
ik bestel meestal via http://www.epson-store.de. Daar kan je door middel van een spelletje ook nog korting voor elkaar spelen. Meestal wacht ik gewoon tot ik de max korting (20%) voor elkaar heb gespeeld.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-08-2009 om 16:10

Even gekeken bij de epsonstore

Ik vind het wel een nadeel dat je eerst de acceptgiro moet afwachten, betalen en dan pas je spullen krijgt. Dat schiet niet op. Ik wil via Ideal betalen en zo snel mogelijk geleverd krijgen.

Waarom geen laserprinter?

..die bestaan ook voor thuisgebruik, en zijn een stuk goedkoper per afdruk. De toner gaat eindeloos lang mee. Voor modellen/bedragen moet je even informeren, wij hebben hem alweer een paar jaar dus daar heb je niets aan.
Het is alleen zwart-wit trouwens, dat wel.

Nooit problemen met epson

Nu al zo'n 6 jaar Epson printer, zijn nu al aan de 2e all-in-one toe. Maar die doet het ook gewoon met de goedkope cartridges van de Lidl (3,49 per stuk). Enige is dat je elke keer bij het printen een boodschap krijgt dat de niet originele inkt je printer kan beschadigen. Maar deze doet het nu al 3 jaar goed hoor!

Overigens vind ik de originele cartridges ook niet echt overdreven duur, en er zijn regelmatig aanbiedingen op internet.

Brother

Goedkope inktjet printer van Brother. Cartridges zijn relatief goedkoop en nepperds doet ie niet moeilijk over.

Hanne.

Hanne.

26-08-2009 om 22:12

Betaling epsonstore

Ik heb bij epson nooit vooraf betaald hoor, en kreeg het toch geleverd.

Ik heb het even nagezocht (heb al lang niet meer besteld) maar er zijn verschillende betaal opties:
Betalingsmogelijkheden, ook online betalen. Ik betaalde altijd de factuur die gewoon in je pakje zit (achteraf dus!!)

zie hieronder

http://www.epson-store.de/cnl/lnl/content/legal/paydeliveryterms.php

Online-betaling:
Na het bestellen wordt u naar de beveiligde pagina van uw kredietinstelling geleid. Daar doet u met uw vertrouwde overschrijvingsformulier uw betaling

Creditcard:
Het verschuldigde bedrag wordt na verzending van uw creditcard (Visa, Mastercard of American Express) afgeschreven.

Betaling vooraf:
Verzending geschiedt, zodra het verschuldigde bedrag op onze rekening is bijgeschreven.

Factuur:
Na ontvangst van de rekening, het bedrag aub op onze bankrekening overmaken.

Kaaskopje

Kaaskopje

26-08-2009 om 23:58

Hanne

Ik heb dat blijkbaar over het hoofd gezien. Ik heb gezien dat de cartridges bij Kruidvat ook voordelig zijn. Ik ga maar eens vergelijken bij wie ik goedkoper uit ben.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.