Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Gezocht: leuke 1 april grap

Zoonlief is 6 jaar en vindt 1 aprilgrappen geweldig. Ik zoek dus een leuke grap voor een slimme 6-jarige en bijdehante 4-jarige.
Wat is jouw leukste 1 aprilgrap?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Meneer de wolf

Briefje aan volwassene geven dat meneer de Wolf gebeld heeft en teruggebeld wil worden. En dan het nummer van een dierentuin opschrijven. Gegarandeerd succes
Ik heb hier al menige collega mee in de maling genomen. Dus ook leuk voor volwassenen.

Damajo

Lies S.

Lies S.

28-03-2009 om 21:57 Topicstarter

Voor de duidelijkheid

Ik wil mijn zoon in het ootje nemen.

Gebroken arm....

ooit had oudste een gebroken arm (al 8 jaar geleden) als dat gips (=plastic, dus geen écht gipsen gips) eraf gaat mag je het meenemen. dat ligt in onze verkleedmand. en doet het goed met 1 april. zo is oudste al eens ermee naar school geweest en jongste ooit in groep 2 ofzo en vorig jaar weer. doe het om je rechterarm (als je rechts bent) en laat het slachtoffer vooral véél klusjes voor je doen die jij arme-gebrokenarm-zielepoot niet kunt vandaag...
doe een mitella om dat maakt het echt. en dan zie je het kapotte stuk (waar het gips is doorgesneden) ook niet.
ook erg leuk voor kinderen zo'n dagje schrijfvrij....en dan aan het eind van de dag: tatatataááá!
groeten albana

Lastig...

ik heb net wel een leuke grap (vond ik zelf) met mijn oudste uitgehaald.
Een vriendinnetje van hem kwam net onverwacht langs. Hij was op zijn kamer aan het spelen. Ik riep hem en zei: wil je nu onmiddelijk naar beneden komen, jij moet helpen het konijnenhok schoonmaken!
Hij kwam woest zijn kamer uitgestormd (zoals ik al verwachtte).....'dat konijn is niet van mij, waarom ik, dit is niet eerlijk.......' en daar stond onder aan de trap zijn grote liefde

Hij kon er zelf erg om lachen.

Maar goed....dit relaas helpt jou nog niet echt aan een grap. Zou hij een grapje als een brief krijgen dat er woensdag iets leuks komt, kunnen hebben....dat het blijkt dat het dan 1 april is.
Of een briefje dat b.v. de koningin verklaart dat voortaan alle kinderen elke dag om 18.00 uur naar bed moeten of elke dag moeten schoonmaken. Zoiets....

groetjes van Purk

Pelle (ot)

gefeliciteerd! Fijn dat je zoon mag afzwemmen!

Ik ga trouwens woensdag zwemmen met jongste, die zaterdag mag proefzwemmen. Een zoontje van een vriendin gaat mee (jongste zie hem echt als een grote held, zit in groep 7 en hij in groep 2). Ik zei net tegen mijn man...die grap van het blootzwemmen kan ik weleens er in gooien woensdag...lijkt me leuk
Bedankt Cobi.

groetjes van Purk

Lies S.

Lies S.

29-03-2009 om 22:07 Topicstarter

Thuis

De grap is bedoeld voor thuis. Ik moet wel lachen om dat blootzwemmen. Hij heeft op dinsdag zwemles en ik moet eens kijken of ik dat kan inbrengen....

Waar vandaan...

ja zo'n gipsen arm moet je maar net hebben. Maar hoeveel mensen hebben er niet 1 liggen (ergens te verstoffen, als aandenken ofzo) en doen er nooit daarwerkelijk 'iets' mee? Ik zou ze de kost niet willen geven...
Je kan ook nog (als kind naar school gaat met de fiets) er een verkeervrije-dag van maken. Dus vandaag (1 april) geen auto's, fietsen e.d., verzin maar een reden. Het milieu, landelijke straatspeeldag ofzoiets. Dus lopen maar....En dan bij school ziet ie vanzelf wel dat er ergens toch iets niet klopt. Maar ja dat werkt ook niet als je aan een drukke verkeersweg woont, dan keert ie terug voordat het de moeite niet meer waard is. En een buurvrouw heeft hier daar toch vorig jaar 3 6-jarigen leuk mee voor de gek gehouden.
groeten albana

Lies S.

Lies S.

30-03-2009 om 09:30 Topicstarter

Verkeer

Dat klinkt leuk, ware het niet dat wij op 20 meter afstand van de school wonen en we alleen een fietspad moeten oversteken...
Een insect op zijn bord is wel grappig, vermoed dat hij er niet intrapt, want er zwerven door het hele huis nepspinnetjes, maar alla..

Rafelkap

Rafelkap

30-03-2009 om 09:56

Even meedenken

Laat je kinderen op regenlaarzen naar school gaan en extra paar droge sokken meenemen. Er is lekkage op school en anders worden jullie voeten nat.

Annet

Annet

30-03-2009 om 19:44

Leuk rafelkap

Ik heb vandaag de school gebeld met het verzoek jouw bericht naar mijn kinderen te mailen. Ik hoop dat ze iedereen mailen. Ze waren net bij elkaar voor teamvergadering dus wie weet......

Emmawee

Emmawee

30-03-2009 om 23:13

Polsbandjes

Hier kregen we vandaag een brief dat alle kinderen 'deze week'een polsbandje krijgen met daarin een chip, om zo de aanwezigheid te kunnen registreren. Dit in het kader van verscherpt toezicht op de leerplichtwet.
Grappig hoor, ze hadden de eerste reacties van de ouders moeten filmen!!
Groeten, Maw.

Rafelkap

Rafelkap

31-03-2009 om 11:06

Annet

Wat leuk! Laat je weten hoe het ging, dan kan ik dit later ook eens uithalen bij mijn zoontjes (nu nog te jong -oudste gaat net naar school maar van 1 april nog nooit gehoord)

Rosa

Rosa

31-03-2009 om 13:01

Toilet

Hier kregen de kinderen eens op 31 maart een brief mee dat de school in het kader van bezuinigingen een dag het water zouden afsluiten. Vriendelijk werd een ieder verzocht de kinderen een emmer mee te geven om in te plassen. Vele, vele kinderen de dag er na met een emmer.........

MaximeM

MaximeM

31-03-2009 om 13:15

Rosa

Naar aanleiding van jouw verhaal moet ik ineens denken aan de 1 april grap die de school vorig jaar uithaalde. Daar was het verhaal dat er teveel werd geklierd met het toilet papier en dat sommige kinderen hele rollen in het toilet hadden gegooid. Dus iedereen moest een eigen rol meemenen en mocht alleen deze rol voortaan gebruiken en opbergen in je eigen kastje. Sommigen kwamen dus inderdaad de dag erop met een rol toiletpapier naar school.

Maxime

In het water gevallen...

Mijn man gisteravond, heee, morgen is het 1 april. Leuk, we proberen wat met de kinderen te doen. jongen van 9 en 2 meiden van 6. Gistermiddag ging het brandalarm af als oefening, net toen we naar huis liepen. 'savonds heb ik ze, geinspireerd door hier, verteld dat school had gebeld, door het alarm was ook de sprinklerinstallatie aangegaan en alles stond blank, daarbij bleef het systeem af en toe aanspringen, dus iedereen graag met laarzen en regenjas aan naar school. Oudste mopperend alleen laarzen aangedaan, hij ging echt niet met een capeje naar school De meiden allebei wel. Hmm, onderweg naar school kom je schoolgenoten tegen die geen regenjas aanhadden, tja, die hebben hem vast in hun tas of school kon gisteren hun ouders niet bereiken. Enfin, de school in, met zijn allen naar klas van de oudste. Daar bleek alles droog! Juf stond raar te kijken naar de kids. Ik roep: 1 april!!! En juf schiet in de lach en roept nee joh, morgen pas!!! Ik wist even niet of zij mij nu ook in de maling nam of dat ze serieus was. Ze was dus serieus! Ai, ai, mijn grap in het water gevallen.

Mijn man zat in de auto en kwam er om 8.45 achter dat het geen 1 april was, zag dat het te laat was om mij nog te bellen en heeft schaterend in de auto in de file gezeten!

hmm, hij was eventjes leuk ;-(

Jons

Ook toilet,

Op school zijn ze bezig met de toiletten, vernieuwen en geurwerende laag (is echt zo). Morgen moet daarom het water worden afgesloten, en de kinderen moeten allemaal een fles water meenemen om door te kunnen spoelen. Dochter neemt een fles limonade mee, want ons water is op...

Tink

Tink

31-03-2009 om 22:51

Deze vond ik erg grappig

Kreeg vandaag een mailtje van Rainbowbabies: nieuw in de collectie, geurrompertjes! Ruik hier zelf!
En dan de link: http://www.rainbowgeurkleertjes.nl/

Jons

Geweldig deze 1 april grap is ook wel wat voor in het blunder draadje hahaah

Branca

tja, mijn man heeft er gisteravond nog om gegrinnikt.. Ook de andere ouders op school hadden er veel schik in

Ik zal hem idd even kopieren naar het blunderdraadje, haha!

groetjes,
Jons

Jakiro

Jakiro

01-04-2009 om 10:39

Borstvoedingsgrap (sorry...)

Ik heb mijn dochter vanmorgen lopend naar school gestuurd. Het was tenslotte nationale wandeldag en alle kinderen "moesten" lopend naar school.
Flink veel gemopper, geklaag en een kwartier eerder weg.
Ik zal het vanmiddag wel dubbel en dwars terug krijgen....
En ik heb mijn man in de maling genomen.
Hij verkoopt vacuumapparatuur en ik heb hem vanmorgen uit naam van de Vereniging Borst Kolf Natuurlijk een mailtje gestuurd.
Met de tekst dat ze een nieuwe vereniging zijn en het kolven van borstvoeding bij de werkende vrouw willen promoten. Om dit voor elkaar te krijgen willen ze een recordpoging doen om zoveel mogelijk kolvende vrouwen in één ruimte te krijgen. Medela levert alle kolfsetjes, en de Moedermelkbank de containertjes om de bv in op te vangen zodat zij het voor hun netwerk kunnen gekregen.
Om al die kolfsetjes centraal aan te sturen was er één grote vaccumpomp nodig. Of zijn bedrijf dat als sponsoring kon aanleveren.
Een live-mail adres aangemaakt en inmiddels al een reactie ontvangen met serieuze vragen om hoeveel personen het ongeveer ging en wat de einddruk moest zijn om dat te kunnen halen.
Ik lig in een deuk hier.....

Jakiro

cecile_s

cecile_s

01-04-2009 om 11:08

Nederlands elftal grap......

Leuk draadje! Heeft me geinspireerd.

Vanochtend mijn dochter van 9 voor de gek gehouden.
Morgenmiddag mist ze toevallig een keer de hockeytraining (kan niet anders). Ik vertelde dat ik gisteravond bericht van de hockeyclub kreeg dat het Nederlands Dameselftal hockey morgenmiddag op de club langskomt en haar team had uitgekozen voor een partijtje. Zonde, he, dat ze dat moet missen.....
Ja, vond ze wel heeeeel jammer (ze heeft iets anders leuks, maar of dat het haalde bij deze wedstrijd?).
Ik heb het niet te lang volgehouden. Toen ik zei "1 april, kikker in je bil" werd ze wel een beetje "boos", kon er dus wel om lachen!

Ben benieuwd of ze nu zelf ook anderen voor de gek gaat houden.

Cecile

Rembrand

Rembrand

01-04-2009 om 11:28

Jakiro.

Hij is wel leuk verzonnen !!
Ik zie het helemaal voor me
M.

Bellefleur

Bellefleur

01-04-2009 om 11:32

Skelet

De kinderen hebben wraak genomen voor het zout in de thee vanochtend. Toen ik mijn broodtrommeltje opendeed op mijn werk, zat er een groen skelet in. Gelukkig treffen de kinderen in hun trommeltje een slang en een spin aan.

Jeugdjournaal

Vanochtend had ik de kinderen verteld dat er een cameraploeg van het Jeugdjournaal zou komen. Het Jeugdjournaal was namelijk bezig met een item over opstaan en eten en wilde het snelste gezin (dat om kwart voor 8 kon opstaan) naast het langzaamste gezin (wij dus) zetten, om het verschil te laten zien. De verborgen camera had al opgenomen hoe ik vier keer moest roepen voor ze beneden waren en hoe langzaam ze hun brood smeerden. Ze hebben het een half uur lang geloofd, toen heb ik maar 1 april geroepen

Onze school niet

maar de school ernaast liepen de ouders met flessen water, ze hadden te horen gekregen dat vandaag het water afgesloten zou worden ivm werkzaamheden en of de kids hun eigen water mee wilden nemen

gula

Bastet

Bastet

01-04-2009 om 12:42

Circus

Mijn dochter heeft vanmiddag haar wekelijkse circusles.Hen is verteld dat deze keer het programma Jetix supertalent komt filmen.Je snapt het al,ze gaat zometeen opgedost naar les,maar ik vrees het ergste..)
Bastet

Jakiro

Jakiro

01-04-2009 om 13:23

Haha

Manlief kwam net helemaal "opgewonden" binnen om te lunchen...Wat voor aanvraag hij nu weer had binnen gekregen......
Natuurlijk kon ik me niet inhouden en ging de net genomen slok melk dwars over de tafel
En ik zie ze ook al zitten; 2000 vrouwen met een schelp aan de borst en de mannetjes van guinnes die er tussendoor lopen om te zien of het wel conform de regels is
Jakiro

Jakiro, ik vind dat een supermop

Geweldig verzonnen, geweldig uitgevoerd

Jacoline29

Jacoline29

01-04-2009 om 15:39

Op school

Dat ze in uniform moesten,jongens in pak,meisjes in het gifgroen en rokjes.
Kinderen hadden niks gezegd,dus met hun gewone kleren naar school gestuurd.Sommige kinderen waren echt aan het mopperen 's ochtends.
Vandaag hebben ze een bon voor een gratis ijsje gehad(geen grap),maar de directrice had gezegd dat ze in het gebouwtje naast de school vandaag ook een gratis ijsje konden halen,iedereen heen,1 april.kinderen van mij spreken er nu nog over.

Lys Lionne

Lys Lionne

01-04-2009 om 18:16

Parkeergarage

Toen ik vanmorgen de parkeergarage bij mijn werk inreed waren alle vakken met een rood/wit lint afgezet. Dus ik een verdieping hoger: idem. Er ging een klein lampje flikkeren in mijn achterhoofd en ja hoor, op de volgende verdieping weer lint, maar nu ook enkele auto's die eronder door gereden waren of het kapot gemaakt hadden. Há, dacht ik nog, mijn krijgen ze niet zo gek dat ik het nog hogerop ga zoeken, leuke 1 april grap ) Dus ik geparkeerd onder een lint en grijnzend de afdeling op gelopen. En, waar staan jullie geparkeerd? Nou ehhh, bovenaan hoezo? Nou, die linten, da's toch duidelijk een 1 april-grap! Ehhhhh nee hoor Lys, de 1e drie etages moeten schoongemaakt, niks 1 april grap.
Whooeehhhhaahaha, daar stond ik dan met mijn heldere ingeving )

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.