Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Gezocht: kunstcursus ouder&kind utrecht

hallo,

Ik heb ooit een aankondiging gezien voor een teken/schildercursus voor volwassenen en kinderen in de regio Utrecht. Oudste was toen nog veel te klein. Maar nu zijn we in de vakantie in een museum voor moderne kunst geweest waar ze heel leuke kinderactiviteiten hadden. Dus de tijd is gekomen om eens zo'n cursus op te pakken, want hij was helemaal verrukt.

Weet iemand waar ik een dergelijke cursus kan vinden?
Bedankt alvast..
Het gaat me dus niet om het aanbod bij de UCK maar echt specifiek om een kleinschalige cursus (8 of 12 keer) voor ouders en kinderen. Mag ook een alternatief tintje hebben.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Peetje

Peetje

22-05-2009 om 11:10

Zal ff voor je kijken

Hoi rodebeuk,

Bij ons op school hangen er verschillende briefjes van dergelijke cursussen. Als je wilt kijk ik maandag even voor je.
Sowieso is het kinderatelier heel erg leuk, heeft zoon 2 cursussen gevolgd. Zij zitten in de Keukenstraat (zijstraat van de Nieuwegracht), maar is zonder ouders (behalve natuurlijk op de tentoonstelling). Groepen voor kinderen van 7 t/m 12 jaar en van 12 t/m 16 jaar.

groeten,
Peetje

Ken je 'buitenkunst'?

Dat is wel iets anders, maar lijkt me net wat voor jullie. Het zijn kampeerweekjes in een leuk bos of zo, waar een hele week lang kunstzinnige dingen worden gdaan (cursusachtig, met exposities of optredens aan het eind) voor de hele familie. Nogal alternatievig, maar wel heel leuk. Eigen tent mee. Primitievig. Ik heb een vriendin die het ieder jaar een week doet met haar kroost, en ze is erg enthousiast. Er is van alles te doen altijd...tekenen/schilderen, dans, muziek, theater, noem maar op.

Misschien even googelen? Geen idee of het een landelijk iets is (wij wonen in drenthe, en ze doet het niet erg ver uit de buurt)

Hmm..zelf even gegoogeld.

Leuk hoor! Je kunt het ook relatief bij jullie in de buurt doen. Ook voor een weekend.

kijk maar eens, als je op buitenkunst googelt is het gelijk de eerste 'hit'

Ingrid

Misschien dit?

Niet helemaal wat je bedoelt misschien, maar ook leuk:
http://www.galerie-lucie.nl/home
Groetjes Lionne

Amarins

Amarins

22-05-2009 om 22:14

Of dit?

Kijk eens op de sites van Het Wilde Westen (Oog in Al) of Kade-ateliers (Lombok). Een kinder- of jeugdatelier is inderdaad een leuke tip (ik heb er vroeger van genoten iig).

Peetje

Peetje

27-05-2009 om 09:54

Gekeken op school

Hai Rodebeuk,

Het duurde even wat langer dan de bedoeling maar vanochtend heb ik op school gekeken. En heb de volgende internetadressen overgenomen van wat er hing:
www.atelierlaluna.nl
www.viezehanden.nl
www.kunstmeid.nl
www.atelierwereldkind.nl

Veel plezier,
groeten,
Peetje

rodebeuk

rodebeuk

28-05-2009 om 21:36 Topicstarter

Dankjewel peetje

Geweldig. Ik ga er meteen achteraan.
En als ik zo vrij mag zijn: welke school heeft zo'n exquis prikbord? Ik kom op twee scholen iedere week, waaronder de vrije school, maar deze rijke oogst kan ik niet matchen.

Peetje

Peetje

05-06-2009 om 09:48

Rodebeuk..

Hoi ho,

Sorry, was een poosje niet hier geweest door alle drukte.. Op school van de kinderen hangt zowel bij de kleuteringang (ene kant van het gebouw) als de ingang van de andere bouwen lange prikborden, hierop hangen de MR verslagen maar ook als iemand bv een fiets te koop heeft. En dus ook van allerlei andere aktiviteiten, erg leuk. Oh ja, het gaat om de Jenaplanschool Wittevrouwen.

Veel plezier met de cursus, dochter en ik gaan ook op zoek, wie weet komen we elkaar ergens tegen!

groeten,
Peetje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.