Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Maarlen

Maarlen

30-06-2011 om 09:25

Gezocht: klusjes voor twee jongetjes van 6 en 8

Ik wil mijn jongens tijdens dooie momenten in de vakantie motiveren om af en toe wat klusjes te doen die niet al te saai, haalbaar en overzichtelijk zijn. Op zich doen ze nu af en toe wel eens de tafel dekken (als ik er lang en vaak genoeg om vraag), halen de container binnen, geven het konijn eten en ruimen hun eigen speelgoed op (eveneens na lang aandringen), maar er zit niet echt systeem in. Ik wil ze in de vakantie (en liefst ook daarna) wat vaker wat extra klusjes laten doen maar hier dan wel een beloning tegenover stellen. Wie heeft ideetjes? (het hoeven geen structurele klussen te zijn). En hoe kan ik de beloning het beste opbouwen? Ik heb ook nog een dochtertje van vier, die heeft nog aardig wat hulp nodig overal bij maar vindt het op zich wel geweldig om met een poetsdoek of iets dergelijks in de weer te zijn (of ik daar altijd blij mee ben is een tweede . Bedankt alvast voor het meedenken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bellefleur

Bellefleur

30-06-2011 om 09:54

Ideeën

glas naar de glasbak, oud papier in de papierbak of in dozen bij de weg zetten. Planten in potten buiten, water geven, bedden opmaken, de sokken die je opgevouwen hebt sorteren en in de juiste mandjes leggen, helpen met konijnenhok schoonmaken, de gang of andere plekken zonder kwetsbare spullen stofzuigen. Met papa of mama de afwasmachine leeghalen
Opbouwen: samen een lijst maken, en daar een tarief bijzetten. Bijvoorbeeld dekbed rechttrekken: 5 cent. Sokken sorteren: 10 cent.
Het gaat je geen tijd opleveren op de korte termijn, je moet er voortdurend bijblijven. Maar op de langere termijn wel.

Rafelkap

Rafelkap

30-06-2011 om 10:13

schoenen poetsen, ramen wassen, auto wassen (of fiets), onkruid wieden (als je een tuin hebt), tuinbonen (of iets anders) doppen, dweilen, aardappels schillen, koken/bakken

leuk draadje, ik lees mee

Van alles

plank in kelder schoonmaken en alles weer terugzetten.
30 onkruidjes trekken
trap vegen met de handveger
stoep vegen
zoon hier is nog steeds dol op dweilen( krijg je wel leuke partonen in de vloer)
keukenkastje schoonmakne
Speelgoedkast opruimen( en dan leker spelen met speelgoed waar ze niet meer naar om keken, dus het kan een laaaang klusje worden.

koentje

koentje

30-06-2011 om 11:04

Ik heb

eens een klusjeslijst gemaakt met een puntensysteem voor de vakantie. Voor een bepaald aantal punten gingen we samen iets leuks doen onderhet motto: als jij helpt met klusjes heb ik meer tijd voor jou.

koentje

koentje

30-06-2011 om 11:07

Bijv.

tuin vegen, onkruid tussen de tegels halen, ppapier, glas plastic wegbrengen, kleine boodschapjes, vaatwasser inruimen, boodschapje doen, vloer vegen vuilnisbak schoonmaken (lekker in de tuin met water spuiten)

Hoeft niet altijd even nuttig te zijn

De leukste klus vonden ze hun fiets schoonmaken (ach ja, ik weet het, wie doet er nu zoiets).
Speelgoed uitzoeken en wat weg kan op marktplaats zetten en het geld is voor hun spaarpot.
Laatst leuke klus waar ik zelf nooit de rust voor neem:
alle c.d.'s op mijn i-pod zetten (en ondertussen lekker muziek luisteren).
de inhoud van je spaarpot tellen en op de bank gaan zetten.

Nav geetje

Fiets schoonmaken deden wij vroeger! Eens per jaar werd het ding schoongemaakt, en werd de roest overal afgepoetst met poetskatoen en Brasso.
Tegenwoordig heb ik een fiets met rvs velgen, dus dat scheelt

En nu ik toch in de oude doos gedoken ben: een ander vakantieklusje, maar dan vooral voor regenachtige dagen, was het inplakken van Gouda's Gloriespaarzegeltjes en het bundelen van DE-punten.

groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.