Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

May

May

28-06-2009 om 11:15

Gezocht, kant-en-klare taartbodems

Mijn moeder maakte vroeger voor verjaardagen altijd een taart met zo'n gekochte kaartbodem, aardbeien-vlaaivulling erop en plakjes banaan langs de rand. In mijn gedachten is er geen lekkerdere taart.. Ik weet dat het gaat tegenvallen, maar ik wil er weer eens een maken.. AH, C1000 en Dirk van de Broek hebben geen taartbodems, wie weet waar je ze nog kunt kopen...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

28-06-2009 om 11:56

C1000

Ben je bij de C1000 naar een verkoper gestapt om het te vragen? Wij halen nl bij de C1000 eens in de zoveel tijd zo'n bodem. Vorige week ook nog. Dit weekend waren ze toevallig op.

Deka

Bij de Dekamarkt zag ik ze ook nog gewoon. Ik zit ook al te mijmeren over zo'n nostalgietaart, in mijn geval met kersenvlaaivulling van Jonker Fris (gelukkig ook nog leverbaar) en toefjes slagroom.

Zo'n "vlaaibodem"" van cakedeeg bedoel je toch?

Groeten,

Temet

Kaaskopje

Kaaskopje

28-06-2009 om 12:26

Vultip

Als je zo´n bodem gevonden hebt een tip: we hebben eerst een laag citroenkwark op de bodem gesmeerd en daarop een blik aardbeientaartvulling aangevuld met een blikje mandarijntjes. Je kunt er uiteraard vanalles aan toevoegen. Het laagje kwark maakt het lekker fris. Uiteraard kun je de kwark kiezen die je lekker vindt.

knevel

knevel

28-06-2009 om 13:25

Hier wel bij ah...

...maar ik vond de bodem gortdroog! Je kunt toch ook iets van biscuitjes of bastogne koeken maken? Weet het recept helaas niet.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-06-2009 om 13:51

Gortdroog

Nou inderdaad, het lijkt wel een zandverstuiving in je mond
Eigenlijk zou je het een dag voor je het eten wilt klaar moeten maken. Dan is de bodem wat smeuïger door de vulling.
Als alternatief zou je ook eierkoeken kunnen gebruiken. De onderkant boven en net zo vullen als met een taartbodem.

Hier

gewoon in de winkels maar heb nog andere hier regelmatig. De tortelets. 8 in een doosje 2 x 4 verpakt. Veel lekkerder en daar lekker idd blikje kers of aardbei op, toefje slagroom hmmmmmmm. Lekker snel taartje per persoon. Hier erg in trek ook voor lekker tussendoortje als we zomaar iets te vieren hebben. Maar maak tt ook regelmatig monchoutaart. Hmmmmm Iets meer werk maar ook erg lekker. Neem 1 pakje roomboter en laat deze in een pan smelten. Verkruimel volkoren bisquits (ongeveer 1½ rol). En doe deze daardoor heen. Neem een springvorm en smeer deze met boter in. Doe de koekjeskruimels erin en maak er een lekkere egale bodem van. Dan zou je er ook kwark en kersjes/aarbeitjes op kunnen doen. Maar anders, 500 ml slagroom met suiker stijfkloppen. Maak de 2 pakjes monchou kaas klein/fijn (van te voren uit de koelkast zetten dan is ie zacht) en roer deze erdoor heen. Dit over de koekjes bodem smeren en dan de kersen erover (1½ blik is het lekkerst) Proef je tenminste kersjes.
En dan opstijfen in de koelkast.
Gr. Rymcke

Ja die taartbodems!

Die hadden we vroeger ook, nu vind ik ze niet meer te eten zo droog maar vroeger smulde ik ervan. Hier hebben ze ze bij de C1000, Emtè en Super.

En we hadden vroeger ook van die schuimbakjes die we vulden met slagroom en hagels of zo. En die bakjes van een soort bladerdeeg met suiker oponder , die vind ik nu nog wel lekker!

Bastet

Bastet

28-06-2009 om 18:45

C1000

De C1000 hier heeft wel degelijk die taartbodems,ik zou het toch eens vragen!
Groetjes,bastet

Stelle

Stelle

28-06-2009 om 22:48

Even de grens over

... of tijdens een dagje antwerpen (of iets anders belgisch) even de lokale delhaize of GB binnenstappen. In het koelvak liggen pizzabodems, taartbodems en bladerdeegbodems, opgerold en ingepakt. De taartbodems zijn super, ik maak er altijd-in-de-smaak-vallende tarte tatin mee.

May

May

28-06-2009 om 23:01

Bedankt allemaal

Ik ga het navragen bij de C1000..

Ilva

Ilva

29-06-2009 om 09:53

Deen

Vorig jaar gekocht bij de Deen. Wij gingen op vakantie en kwamen daar op zaterdag aan. Op zondag was onze zoon jarig en we hadden dus geen tijd om een taart te kopen. Dus zo'n bodem meegenomen. Blikje aarbeiden van jonker fris en een bus slagroom. Echt geweldig was het niet maar we hadden wel een taart en zoonlief was gelukkig.

Maar ja, bij AH niet meer te vinden maar wel bij de DEEN.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.