Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Gezocht: celloleraar/lerares in utrecht

tsja, de vraag is dus duidelijk.. We zoeken een leraar in Utrecht waar onze zoon van 7 privéles kan krijgen. Het streven van onze kant is een langere relatie..studenten vallen dus in beginsel af.

Heeft iemand de gouden tip? We hebben al iemand aangeraden gekregen de UCK maar we zien op tegen de groepsles.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

01-06-2009 om 18:23

Hang

Is privéles echt onmogelijk op die muziekschool? (zou ik jammer vinden, woon ook in U., kinders nog iets te jong) Het leuke van een muziekschool is juist het samen kunnen spelen.

rodebeuk

rodebeuk

01-06-2009 om 18:32 Topicstarter

Ja, daar leek het wel op

Ik heb hun site uitgespit en het beste wat ik kon vinden was een half uur met zijn 2-en. Uit mijn hoofd. Maar een uur met 4 of 5 kinderen kon ook. Ik vind het vreselijk weinig. Mijn man en ik zijn allebei gevorderde amateurs en wij hebben altijd een uur alleen les gehad. We hebben daar ook het geld voor over.

rodebeuk

rodebeuk

01-06-2009 om 18:34 Topicstarter

Nog even op de site gekeken

..en het kan wel individueel. 20 of 30 minuten!!
Misschien moet ik dat toch maar doen en dan extra minuten proberen bij te kopen.

Rafelkap

Rafelkap

01-06-2009 om 19:43

Eerst amv?

zou ik ook doen. Veel plezier alvast! nog een vraag: heeft je zoontje eerst amv gedaan? En hoe weet je of hij al groot genoeg is voor een cello? (ik weet: je hebt ook kleintjes, heb zelf vroeger cello gespeeld)

rodebeuk

rodebeuk

01-06-2009 om 20:23 Topicstarter

Amv heet tegenwoordig spelen met muziek

..en daarna muziekavontuur, en daarvoor muziek op schoot, en tussendoor nog wat anders.

Mijn zoon heeft het een jaartje gedaan, best veel opgestoken. Maar ze waren erg van de regeltjes. Hij is een novemberkind en moest nog een vol jaar met de kleuters meespelen ipv door te stromen naar de volgende groep. Dat zagen we niet zitten. Wel jammer, want het was leuk. Aan de andere kant, ook een hoop gedoe. Heen en weer naar het Domplein met een broertje van 3,5 jaar jonger voor een half uurtje in zo'n klasje.

Of hij groot genoeg is voor een cello? Die cello moet gewoon klein genoeg zijn voor mijn zoon ... Nee, zonder dollen, hij is nu 125 cm. Daar hebben ze wel een instrument voor hoor. Misschien een achtste. En binnenkort wel een kwart denk ik. Ik heb begrepen dat je ze ergens in U kunt huren. Voor de kleine maatjes zal ik dat wel doen, de grotere hebben we nog in huis. Mijn man speelt cello.

Lindis

Lindis

01-06-2009 om 20:29

Leuk!

Mijn dochter speelt ook cello. Zij is begonnen met 1/4 en heeft nu een 1/2 cello. Hier op de muziekschool kun je privéles krijgen. Dat is 20 minuten. Je kunt extra minuten kopen, maar dan betaal je je echt scheel. Dus dat doen we niet. Het moet wel leuk blijven.

Rafelkap

Rafelkap

01-06-2009 om 20:33

Rodebeuk

Ok, dit wordt meer de rubriek 'gezellig' zolangzamerhand Dank voor de info. Ik had toevallig pas gekeken voor 'muziekles' met mijn jongste (2 1/2), oudste is net 4 en we wachten nog maar een half jaar (oudste wil op dit moment gitaar net als papa - of trompet) Wie weet komen we elkaar daar eens tegen!

Lindis

Lindis

01-06-2009 om 20:33

Nog even

Waarom wil je dat je zoon privéles krijgt? Mijn dochter heeft samen met een leeftijdsgenoot les en ze steken veel van elkaar op. Ze gaan regelmatig bij elkaar oefenen.

rodebeuk

rodebeuk

01-06-2009 om 22:12 Topicstarter

Lindis

Ik kan me prima voorstellen dat groepsles werkt. Maar ik vind 20 minuten echt veel te kort. Je hoort ook vaak dat kinderen later alsnog privéles krijgen, als het niveau uitelkaar gaat lopen in de groep. Ik heb gereserveerd dat we, als de kinderen naar muziekles gaan, iets van 200 euro per maand per kind kwijt zullen zijn. 20 minuten per week kost 756 euro per jaar, dus met een vol uur per week zitten we nog iets onder budget. Komt natuurlijk nog de instrumentenhuur bij.

Het is voor ons iets om andere dingen voor te laten (auto, vakantie). We komen allebei uit een muzikale familie en zoontjes hoeven geen ster te worden, maar we willen ze wel de muziek meegeven als ze er zelf belangstelling voor hebben. Zoon is al 7,5 dus daar kun je aan zien dat we geen haast maken of druk zetten. Jongste van bijna 4 wil al een half jaar viool spelen. Dat wordt nog veel erger want op die leeftijd moet het Suzuki zijn. Twee keer in de week, een keer individueel en een keer dat gekras met zo'n clubje. Brrr. Op zaterdagochtend.

Maar leuk om te horen dat er ook andere kinderen veel plezier aan hebben, ik hoop dat het voor mijn zoon ook goed gaat werken!

rodebeuk

rodebeuk

01-06-2009 om 22:13 Topicstarter

Rafelkap: wachtlijsten!

Nog even een waarschuwing: mijn zoon is van 2001, een grote jaargang. Maar voor wat het waard is: voor spelen met muziek heb ik hem zeker een half jaar van te voren aangemeld. Iets om rekening mee te houden...

Yta Chalne

Yta Chalne

01-06-2009 om 22:28

Uck

Mijn ervaringen met het UCK: prima lessen maar altijd te duur. Diezelfde lessen rechtstreeks inkopen bij de docent (andere locatie uiteraard) is altijd gunstiger. Dus check even of je die docent cello ook op een andere manier kunt vragen (alle namen van hun docenten staan in de folder
200 euro per maand is fors, daarvoor heeft mijn oudste bijvoorbeeld wekelijks zangles (privé) en wekelijks pianoles (privé) Dat is waarschijnlijk teveel lestijd voor een zevenjarige (maar er zijn natuurlijk uitzonderingen!)

Die 20 minuten zijn weer veel te kort. Je pakt je instrument uit, je boek, zegt gedag en je bent al acht minuten verder...

rodebeuk

rodebeuk

01-06-2009 om 22:38 Topicstarter

Ha yta

Ja, die 200 euro was in de tienjarenbegroting, niet een streefbedrag dat we iedere maand over de balk gaan smijten als het niet nodig is hoor. Gewoon het maximum waarvan we dachten dat we daar onder moesten kunnen blijven. We hadden nog niet zo'n gevoel bij die bedragen, dus we hebben ongeveer genomen wat onze ouders 30 jaar geleden in guldens maximaal kwijt waren. Mijn vioolles kostte toen 35 gulden per les maar dat is in 10 jaar tijd nooit verhoogd omdat mijn vioollerares tegen inflatie was (???-ik kan wel haar naam en nummer doorgeven als je wilt, ze was er echt niet van af te brengen. Zal nu een jaar of 50 zijn dus toen ook geen ouwe seniele doos, gewoon een 30-er Tegen Inflatie).

Ik heb idd al gekeken of ik die docent buitenom kan boeken maar dat lijkt niet het geval te zijn. Hij geeft ook samenspellessen en dirigeert de twee orkesten daar, ik vrees dat hij ingekapseld is.

Vandaar ook dat ik dit draadje ben gestart, ik kreeg de indruk dat het bij hem gedwongen winkelnering was. Hij is wel heeeel erg aangeprezen maar ik wilde nog even verder kijken. En dat kan je maar beter doen voordat je kind zich al op een leraar heeft ge-focust of hoe je dat noemt. Kinderen houden vaak niet van wissels, en al helemaal niet om financiele of logistieke redenen.

Maar goed, het is ook wel logisch dat je vooral naar uck moet voor groepslessen of extra klasjes enzo, en niet voor privé-les.

Wat raar

Ik heb vroeger ook gewoon priveles gehad op de muziekschool in Utrecht. Goh... da's lang geleden

Van een draak van een vent trouwens, hahahah!

Je zou even contact met ze op kunnen nemen en er naar vragen. Als zij het toch niet meer doen dan hebben ze wellicht wel contacten voor je?

rodebeuk

rodebeuk

02-06-2009 om 21:35 Topicstarter

Gebeld

..en het kan wel maar het gaat helemaal buiten de boekjes, folders en websites om. Privéles via het UCK bedoel ik. (hoe heette dat kroatische rebellenleger nou ook alweer, dat leek daar verrekte veel op).

Blijft staan dat het volgens Yta te duur is..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.