Herfstvakantie tip: prachtige vakantieplek midden in de natuur mét luxe accommodaties!
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

lies

lies

12-12-2009 om 09:07

Gezinsauto

stel je hebt een gezin met 2 kinderen van 5 en 8 jaar, gaat eens per jaar op vakantie naar zuid frankrijk en verder regelmatig op bezoek bij familie/vrienden 200km verderop. woon/werk verkeer is maar 10km rijden maar je mag een nieuwe leaseauto kiezen, de familieauto voor de komende 4 jaar. Wat gaat het dan worden en waarom? en welke opties vind je belangrijk?

Lies

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yaron

Yaron

12-12-2009 om 11:47

Bijtelling, budget

Het hangt zeker af van wat het budget is voor de auto, maar wij kijken ook naar wat de maandelijkse fiscale bijtelling is. Een Toyota Prius bijvoorbeeld heeft een lagere bijtelling dan veel andere auto's. Heb je veel bagageruimte nodig, wat voor comfort wil je. Wij hebben een navigatiesysteem en een trekhaak als extra optie genomen en daar willen we niet meer zonder. Helaas kunnen wij niet voor de auto's met een lage bijtelling kiezen omdat wij bijna 4 kinderen hebben en ook nog altijd een kinderwagen/buggy mee nemen. Mijn man en ik vonden het, vooral de eerste keer, erg leuk om bij garages langs te gaan en dan de verschillende auto's te bekijken en enkele proefritten te maken.

100%mama

100%mama

12-12-2009 om 16:57

Hier

Zaten/zitten we wel in een bepaalde klasse. Manlief heeft een budget van ... tot ... en daar vallen geen fiat panda's tussen zeg maar. Er wordt wel verwacht dat het een redelijke auto is die enig aanzien geeft. Nou vinden wij dat een erg ruim begrip, hahaha, dus rijden wij nu 3 jaar (volgend jaar een nieuwe, yeah!)in een Opel Zafira (nieuwe model). Wij hebben gekeken naar voldoende kofferbak ruimte (ivm vakantie en hond van 70 kilo die er ook in moet passen), ingebouwde navigatie (hoewel die er vaak al standaard in zit, geen trekhaak (vreselijk aanzicht) en er moest voldoende ruimte zijn voor passagiers (hebben nu een 7 zitter). En omdat manlief vaak reist moest hij comfortabel zitten. Ben benieuwd waar we volgend jaar op uit komen!

lies

lies

12-12-2009 om 19:46

Budget

man denkt aan een volvo v50 of luxe renault grand scenic. Ik heb er weinig mee, vind het niet echt leuk om daar voor te gaan 'winkelen'. Liever maak ik een voorselectie op basis van oa ervaringen en internet rondneuzen en ga dan met 1 of 2 auto's proefrijden en dan meteen kiezen. dus ben benieuwd waarom 100%mama voor de zafira heeft gekozen, waarom niet die toyota of renault die ook 7 zitplaatsen enzo heeft?

Groetjes
lies

Chippie

Chippie

12-12-2009 om 22:20

Manlief...

Manlief heeft al voor de derde keer een Volvo V50. Veilig, comfortabel, stijlvol (vind ik dan), sportief en toch klassiek, geen patserbak maar ook niet zo suf als Opel (sorry!), pittig (ligt vast aan de motor). Ruim genoeg voor een 4 persoonsgezin. Bevalt dus gewoon erg goed!
Na een ernstig auto-ongeluk wil ik never nooit meer een franse auto. Veiligheid gaat bij mij nu voor een lekkere vering.
We hebben wel eens proefgereden met een 7 persoons auto maar dat beviel toch minder. Bovendien zitten die achterste flutstoelen zo dicht tegen de achterruit aan dat ik dat niet veilig genoeg vindt. Bovendien, waar laat je dan je bagage of boodschappen. Bovendien te hoog, te veel wind... Over twee jaar mag hij weer een auto kiezen. Het wordt in ieder geval weer een Volvo maar waarschijnlijk een maatje groter. Ik rijd al een Volvo V70; maar voor twee kinderen zou ik een V50 echt prima vinden qua ruimte en ik vind een V50 mooier dan een V70.

Inderdaad v50

Wij hebben geen eigen auto maar huren en soms is er tijdelijk een leasebak..

Daardoor hebben we (gezin met 2 kinderen) heel veel kunnen vergelijken. Ik vond de vroegere v40 al heel prettig, v50 ligt in het verlengde.

Ik denk dus dat je veel proefritten moet maken, dat zegt meer dan lijstjes op internet. Ik herken dat laatste trouwens wel, het is erg verleidelijk om met eindeloos klikken een voorselectie te willen maken. Zijn er al ingestonken bij de TV en bij een nieuw computerscherm. In beide gevallen had mijn man onderschat dat zijn eigen indruk en prioriteiten weleens anders konden zijn dan van al die panels en individuele beoordelaars..

Zelf in gaan zitten dus!

V50 vonden wij niet alleen heel lekker rijden en lekker zitten, het was vooral de totaalindruk.. geen woorden voor

Chippie

Vervelend zeg dat je een keer een auto-ongeval hebt meegemaakt. Gelukkig maar dat je het kunt navertellen! Volvo's hebben vooral vanuit het verleden de naam dat ze superveilig zijn. Uit tests blijkt dat ze ook nu nog goed scoren, maar een groot aantal andere merken (en ook franse!) scoren minstens zo goed:

http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/23289-auto-veilige-autos-ncap-onveilige-autos.html#C

Chippie

Chippie

13-12-2009 om 16:09

Triple

Die autotest liggen al jaren onder vuur. Zelfs een Twingo komt er nog best goed vanaf. Mijn test is een heel stuk simpeler. Gooi eens een deur van een Volvo dicht en gooi eens een deur van een Peugeot dicht.

lies

lies

13-12-2009 om 19:37

V50

hoi

het grappig is dat we nu een v50 hebben. Inderdaad een veilige auto, met perfecte stoelen maar... we hebben verschillende keren problemen gehad met de besturing. Sta je daar aan de kant van de weg met 2 kinderen achter in en kun je niet verder. vandaar dat we erg twijfelen over nog zo'n auto.

Ik begrijp Chippie wel, het verschil tussen een V50 deur en een Citroen (bijvoorbeeld) is aanzienlijk. maar ook daar heb je weer verschillen in volgens mij, Volvo zal toch niet de enige echt veilige auto zijn?

Lies

100%mama

100%mama

14-12-2009 om 18:18

Lies

Manlief heeft uiteindelijk besloten tot de Zafira, omdat hij ook luxe optie's wilde en dat uiteindelijk bij de Zafira goedkoper uitviel. Denk aan leren bekleding, ingebouwde kleuren navigatie, verwarmde spiegels (jaja, die zijn er, haha), sensor op lichten en ruitenwissers (stel je voor dat hij het knopje moet bedienen, haha). Ik heb alleen gezegt dat de auto mij niet uitmaakt als hij maar zwart is, hahaha. Renault hebben we slechte ervaringen mee dus die komt hier de deur niet meer in.....Daarbij staat Opel bekend als een van de beste auto's en dat heeft hij zich tot nu toe waar gemaakt, geen mankementen of wat gehad.

Nog een keer chippie

Auto's worden PER KLASSE op hun veiligheid beoordeeld. Een score van 5 sterren voor een Twingo is daardoor niet vergelijkbaar met een score van 5 sterren bij een volvo v70.

De massa van de carosserie en de deuren geeft een veilig gevoel maar is uiteindelijk niet doorslaggevend voor de werkelijke veiligheid. Ik ken trouwens een vrouw die in de autoindustrie werkt en onderzoek doet naar het geluid van dichtslaande autoportieren. Autofabrikanten proberen de dreun zo massief mogelijk te laten klinken omdat dat goed verkoopt!

Ben zelf overigens ook niet ongevoelig voor massa en gründlichkeit. Ik rijd in een BMW320i touring en voor het gezin hebben we een VW passat variant.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.