Huis, Tuin en Keuken
IngridT
11-11-2009 om 16:36
Gezien dat het nieuwe huishouden van naam veranderd is?
Volgens mij was het vanochtend nog ouderwets 'het nieuwe huishouden'
ik zat echt even dom te zoeken in het rubriekenrijtje zonet waar ie gebleven was...hahaha!
Ingrid
Rosa van der Zanden
14-11-2009 om 13:58
Alleenstaand ouderschap
Nou ben ik niet alleen, maar door omstandigheden in de zomervakantie wel altijd. In 'alleenstaand ouderschap' kan ik wel tips vinden, 'echtscheiding en erna' is voor zo ontzettend niet van toepassing (en voor alle weduwen en weduwnaars onder ons ook niet) dat ik me afvraag of je dan nog wel iedereen bereikt.
liora
14-11-2009 om 14:21
Rosa
Ik ben ook alleenstaand ouder maar niet gescheiden. dus strict genomen is er dan voor mij ook geen rubriek meer, maar in de praktijk was die er toch al niet want alleenstaand ouderschap ging bijna alleen maar over gescheiden ouderschap.
Dus..
Liora
Rosa van der Zanden
14-11-2009 om 16:51
Weet ik wel
Natuurlijk kan ik overal posten, maar nu heb ik meer het gevoel dat ik 'gluur' in een rubriek waar ik niets te zoeken heb. Heb destijds inderdaad bij Vakantietijd gepost en na afloop bij alleenstaand ouderschap gekeken hoe anderen de vakantie hebben ervaren.
krin
14-11-2009 om 22:31
Waar ik dan weer moeite mee heb
is die ongemakkelijke positie (pun intended) van Religie, zo tussen Relaties en Seks in.
Als ik de tijd heb om op mijn gemak van boven naar beneden zo goed als alle rubrieken aan te doen, vind ik dat maar een moeilijke hobbel. Dan was de oude overgang soepeler.
Maar goed. Ik heb soms ook in de boekenkast dat ik vermoed dat twee auteurs liever niet naast elkaar zouden staan, ook al komt dat alfabetisch zo uit.
Jakiro
15-11-2009 om 00:27
Wat ik dan weer wel ideaal vind
Is dat als ik nu op het pijltje naast de categoriën klik, ik weer zonder scrollen alle categoriën in beeld krijg.
Maar inderdaad, zwangerschap en bevalling kan ook nog makkelijk samen.
En die namen ? Daar wennen we vanzelf weer aan.
Jakiro
dirksmama
15-11-2009 om 08:57
'algemeen' ouderschap?
Die snap ik dus niet. Ik dacht dat alle rubrieken over ouderschap gingen, en dat algemeen juist meer algemeen was?
Primavera
15-11-2009 om 09:28
Lol
Het nieuwe huishouden vond ik juist ouderwets klinken, het deed me er denken aan het meisje-kun-je-koken tijd. Een jong gezinnetje, vroeg getrouwd, dat nu na de eerste baby ,die natuurlijk gelijk komt, nog moet wennen aan het nieuwe huishouden. Een beetje in de trant van 'Wij, jonge ouders', waar ik ook op een geven moment het idee bij kreeg: hoezo? Ik ben niet meer jong en ouderschap gebeurd juist op steeds oudere leeftijd.
Huis, tuin en keuken doet me onwillekeurig afvragen waar de nobele ras discussies dan staan vanwege de associatie met de uitdrukking huis-tuin-en-keuken kat om een rasloze vuilnisbakken beestje aan te duiden.
Primavera
Beo
15-11-2009 om 23:06
Krin
Nee, juist niet! Ik lees nu al een paar dagen in deze rubriek, terwijl ik hem eerder nooit las. Maar omdat hij nu onder relaties staat zie ik hem automatisch toch in. En dat vind ik eigenlijk best nuttig.
Geerke
16-11-2009 om 12:25
Haha en wat ik ervan vind
Ik vind "religie en spiritualiteit" ook gewoon niet mooi klinken en zie de meerwaarde ook totaal niet. "Geloof en Levensbeschouwing" - wat is er mis mee?
Huis tuin en keuken zou inderdaad beter "Huis en Tuin" kunnen heten, de keuken extra vermelden slaat eigenlijk nergens op. Tja, dat nieuwe huishouden.... ik ben altijd een beetje allergisch voor dat huishouden haha. Ik had het "geld" niet verplaatst trouwens, dat is véél vaker een huishoudkwestie (hoe kom ik rond, enz) dan een vraag die met werk en/of recht samenhangt.
Peuters en dreumes samen vind ik perfect, zwanger en bevallen zou ik ook samen doen (maar niet met zwanger worden!).
En wordt er nu ook iets gedaan aan die "u" in "Gezèllug!"? Het klinkt een beetje minderwaardig of zo, vind ik, alsof het nergens over gaat, maar misschien ben ik daar wel de enige in hoor, of zie ik spookjes. Spreek het maar eens hardop uit.
Ik zie de meerwaarde ook niet van "echtscheiding en erna" Sowieso "en erna" snap ik niet. In de toelichting staat namelijk dat ook de aanloop naar een scheiding erbij hoort. Dan kun je dus ook zeggen "echtscheiding en ervoor en erna". Waarom wordt erna speciaal genoemd? Het is toch logisch als je iets over de gevolgen schrijft, dat het daar hoort? En het klinkt ook niet vind ik.
"Algemeen ouderschap" vind ik weer wel heel goed, omdat daar altijd misverstanden over zijn.
Ziezo, ik zeg gewoon even wat ik vind, verder niet belangrijk, maar kan het toch niet laten. Succes allemaal, want het is voor de bedenkers natuurlijk ook een drama als iedereen zich er zo mee gaat bemoeien als ik nu aan het doen ben.
Geerke
16-11-2009 om 12:30
Oja en
Oh en ik zie dat die oudersonlinepas of hoe heette het ook alweer, eruit is. Dat vond ik ook echt geen rubriek. Maar misschien is dat al wel een poosje zo, dat kan ook.
Waarom zijn de eerste 9 genummerd, en de rest niet, weet iemand dat?
Lou
16-11-2009 om 12:55
Beter
Ik vind Huis, Tuin en Keuken wel beter dan het Nieuwe Huishouden. Ik begreep al nooit wat er Nieuw was aan het Huishouden. Of mocht je het bijvoorbeeld wel over keukenmachines (want modern) hebben maar niet over geraniums (want ouderwets)? De keuken hoort gewoon in het rijtje thuis. Het is een vaste uitdrukking, net als huisje boompje beestje. Huis, tuin en keuken gaat voor mijn gevoel over alledaagse, niet-filosofische dingen, die ook niet direct met werk of kinderen te maken hebben. Kortom, een uitstekende rubriekstitel. Wel vind ik, maar dat is echt gezeur op de millimeter, dat het uitwisselen van recepten een logisch onderdeel is van het geven van huishoudelijke tips, dus de uitleg "van huishoudelijke tips en problemen tot de uitwisseling van recepten" vind ik dan weer niet zo sterk.
groet,
Lou
Lou
16-11-2009 om 14:01
Geld
Ja, inderdaad Geerke, geld krijg je dan wel door te werken maar de issues over geld zijn doorgaans van huishoudelijke aard. Vind ik. Bij huis tuin en keuken denk ik namelijk ook aan zaken als administratie, boodschappen, belastingen en abonnementen.
groet,
Lou
ChrisH
16-11-2009 om 16:26
En ik
heb dat 'nieuwe' in 'nieuwe huishouden' altijd opgevat als 'modern'. Daarom vind ik 'huis, tuin en keuken' een beetje een suf alternatief.
Geldzaken vind ik ook beter in de huishoudrubriek passen, maar misschien bedoelen ze daarmee lijfrentepolissen en hypotheekconstructies ofzo...
Chris