Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Gezien dat het nieuwe huishouden van naam veranderd is?

Volgens mij was het vanochtend nog ouderwets 'het nieuwe huishouden'

ik zat echt even dom te zoeken in het rubriekenrijtje zonet waar ie gebleven was...hahaha!

Ingrid


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
tonny

tonny

11-11-2009 om 16:44

Prima hoor

er was toch al weinig 'nieuw' huishouden te bekennen; wat zou dat eigenlijk zijn, nieuw huishouden?

Moeders wil is toch nog steeds wet

tonny

Julia64

Julia64

11-11-2009 om 17:10

Ingrid

Hahaha, hier precies hetzelfde! Ik heb een paar keer heen en weer gescrold (lees ik er nou overheen?) voor ik het doorhad.
En ja, die naamswisseling is in de loop van de dag gebeurd, dat weet ik zo goed als zeker (vanochtend ook nog een rondje gemaakt).
Vind het wel een verbetering, trouwens,

groet
Julia

Vera*

Vera*

11-11-2009 om 17:40

Haha

het viel mij net gelijk op. Ik wilde er al een nieuw topic aan wijden.

Jesse_1

Jesse_1

11-11-2009 om 18:24

Sterker nog

Dit was ook de eerste die mij opviel, maar er zijn meerdere rubrieken anders genoemd en dreumes/peutertijd zijn samengevoegd.
"huis, tuin en keuken" vind ik trouwens wel duidelijker. In mijn eerste jaren bij OO kwam ik niet in de deze rubriek, ik denk dat het 'Huishouden' mij tè suf in de oren klonk.
Jesse

Grijnzzz

Het viel me vanmiddag ook op, en wilde er ook al over beginnen. Ik bedacht me op tijd. Dit de volgende rubriek kunnen zijn die door mijn inmenging het loodje legt

Brianna F

Brianna F

11-11-2009 om 19:31

Actief

Ze zijn van de redactie wel actief bezig zeg en helemaal zonder waarschuwing. De eerste surprise dit jaar?

Puck2

Puck2

11-11-2009 om 20:40

Ik ook pelle

Ook mij was het nog niet opgevallen dat de namen veranderd zijn. Tja, verslaafd als ik ben staat ook hier OO de hele dag open. Maar als je een nieuwe discussie opent dan krijg je wel al de nieuwe naam te zien.

Guinevere

Guinevere

11-11-2009 om 20:50

Dreumes/peuter

Dreumes en peutertijd zijn ook samengevoegd. Toevallig heb ik dat onlangs in een draadje van Silone al gesuggereerd, dus....forumbeheer leest écht mee!

Niet handig

voor een autist, die onverwachte dingen. Had het fijn gevonden als het met een vooraankondiging was gebeurd.
(deels serieus bedoeld)

Lading

Het goede van de naam 'nieuwe huishouden' vond ik juist dat het niet alleen over huis, tuin en keuken ging. Moet dus nog even wennen aan de nieuwe naam.

Samenvoeging van dreumes- en peuterrubriek is wel een goede zet vind ik. Bij de dreumesen werd zo weinig geschreven dat ik zelf de neiging had dingen toch maar te posten bij Babytijd ook al is jongste geen baby meer.

Chris

Guinevere

Guinevere

12-11-2009 om 12:47

Keukens

Nee, het moet worden: Was, huis, tuin, keukenS en handdoeken. Of een nieuwe rubriek: Keukens, haha.

G&l

was ik ook al kwijt tot ik erachter kwam dat het alfabetisch verplaatst was doordat het nu religie en spiritualiteit heet. De meerwaarde van die termen zie ik trouwens niet zo.

Zwangerschap & bevalling ...

... zou ik ook hebben samengevoegd als ik Forumbeheer was - past kwa onderwerp erg goed bij elkaar en bij Bevalling is het altijd erg rustig.

Caroro

mijk

mijk

12-11-2009 om 16:28

Het was toch ook werk en recht

en niet werk recht en geld. Want dat zat in het nieuwe huishouden... Ach het zal wel weer wennen!

Millenia

Millenia

12-11-2009 om 21:21

Snik

Ik vond het nieuwe huishouden een prima naam. Ik vind de nieuwe niet leuk.

Nasha 1st

Nasha 1st

12-11-2009 om 21:32

Even wennen

aan alle nieuwe namen

IngridT

IngridT

12-11-2009 om 21:51 Topicstarter

Eerlijk gezegd...

ben ik het wel met millennia eens.

Als semi overtuigd TBM ben ik hier regelmatig te vinden, en 'huis tuin en keuken' geeft me toch een wat suffer, saaier, kleurlozer en voorspelbaarder gevoel in vergelijking met dat toch altijd wel innovatief en inspirerend klinkende 'nieuwe huishouden'.

Ook eens

het nieuwe huishouden had nog wel wat optimistisch en een benaming met knipoog. Dat mijn favoriete rubriek is gedegradeerd tot een libelle-achtige kneuterigheid (wat het natuurlijk qua inhoud wel was en waar ik me bij thuis voel, maar iig qua naamgeving nog belofte inhield) vind ik jammer. Wat ik ook niet snap is dat er niet even een kleine toelichting van de redactie komt, of heb ik die gemist?

De eerste 3

rubrieken kunnen volgens mij ook wel samen. Zwanger worden, zwanger en bevallen. Met name zwanger en bevallen is heel erg rustig.

Huis tuin keuken

een keuken zit toch ook in 'huis', dan had het net zo goed huis & tuin kunnen zijn.

krin

krin

13-11-2009 om 11:52

Huis tuin keuken

vind ik juist de lading prima dekken. Dat het wat (te) knus klinkt, ach. Het ís toch ook gewoon knus hier?

Guinevere

Guinevere

13-11-2009 om 11:56

En gezondheid

Gezondheid kan nu omgedoopt worden naar "Mexicaanse griep"....

Lynna

Lynna

13-11-2009 om 17:40

Oubollig

Ik vind huis, tuin en keuken wel zo ontzettend oubollig, helemaal niet bij een vooruitstrevende site met moderne bezoekers passend. Terwijl ik het nieuwe huishouden juist een stoere naam vond. De rest van de veranderingen vind ik prima.

Starry Night

Starry Night

13-11-2009 om 17:53

Lynna

"De rest van de veranderingen vind ik prima"
Ik niet. Wat heb ik als atheïst nog te zoeken in 'Religie en spiritualiteit'?

Moeders wil is wet

De naam 'huis, tuin en keuken' roept bij mij klanken op van Sneeuwwitje die het dwergenhuisje sopt en een zware mannenstem die zegt 'Moeders wil is wet'. Of een vrolijke vrouwenstem die zingt 'tja tja tja, wat zullen we eten? Tja tja tja wie zat dat weten? Wie is de man die ons dat zeggen kan?' Zware mannenstem 'de groentenman' 'tja tja tja'.

Dat was ruim 40 jaar geleden op de radio.
Ik vind het dus mega-oudbollig klinken.

'Het nieuwe huishouden' past wat mij betreft echt meer bij OO.

Bastet

Bastet

14-11-2009 om 11:05

Ach

Oubollige tips en vragen staan hier toch wel,wat maakt het uit?)
Bastet

Guinevere

Guinevere

14-11-2009 om 11:24

Mmmm

Ik vind de term "Het nieuwe huishouden" juist nogal raar. Daarom heeft het toen ik hier nieuw was máánden geduurd voordat ik er ging kijken. Ik dacht dat het een rubriek was voor schoonmakende mannen o.i.d. Of een rubriek erop toegespitst om de taken in het huishouden zo eerlijk mogelijk te verdelen.

Nasha 1st

Nasha 1st

14-11-2009 om 11:55

Algemeen ouderschap?

zie net dat algemeen ook van naam is veranderd....

Wat

ik minder handig vind is dat je nu zoveel rubrieken moet doorwerken om de nieuwste topics een beetje te volgen, ik vind dan een paar rubrieken prettiger dan zie je het in 1 pagina.

Pelle

ja klopt nu zijn het er maar 2, maar afgelopen periode zijn er ook rubrieken bijgekomen. Er zijn nu 27 rubrieken, ik vind dat veel.

Bovendien als de rubrieken weer breder worden krijg je ook van mensen die niet in die desbetreffende rubriek vallen (bijv. zwanger worden of scheidingen) reacties.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.