Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Helen

Helen

14-06-2010 om 22:38

Gezellig restaurantje is amsterdam?

Hallo,
Over een paar weken gaan we met de kinderen een weekend naar Amsterdam. Museum, rondvaart, paleis op de dam etc. Nu ben ik op zoek naar een leuk restaurant/eetcafe. Ergens tussen museumplein en station. We hebben geen zin om in een of ander toeristische vreetschuur terecht te komen...

Wie heeft een tip? Wij houden van een goede keuken, eerlijke producten en goede bediening. De kinderen zijn gewend mee uit eten te gaan. Dus kindvriendelijk ja maar niet iets dat puur op kk gericht is als een pannekoekenhuis of zo. Mag ook wat altenatiever zijn.

Alvast bedankt!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mijn standaardtip

Mijn standaardtip voor eten met kinderen is een goede Chinees, omdat de bediening daar meestal razendsnel is. Ze zijn bovendien ook vaak aan rondrennende kinderen gewend omdat er hele families komen eten. Maar op het "eerlijke producten" front scoren ze denk ik niet zo best (hoewel ik de sui kau van Nam Tin nog nooit op een leugen heb kunnen betrappen )Maar anders zou ik dus zeggen: op zondagmiddag dim sum bij Nam Tin (Jodenbreestraat). Da's wel een enorme tent trouwens.

Kantjil en de Tijger is trouwens vziw wat aan de prijzige kant.

Nog een paar tips: Bern, een tikje donker café, een Amsterdams instituut, bekend om zijn kaasfondue en vooraf zijn jemenitische salade (raar maar waar). In diezelfde buurt: Van Beeren. Koningsstraat ofzo meen ik (dwarsstraat van de Nieuwmarkt). Het eten is niet spectaculair, maar ze hebben een leuke tuin. Met mooi weer wel reserveren. De Jaren is een grand café in de Doelenstraat waar ze aan de achterkant een groot terras hebben waar je leuk over het water uitkijkt.

Wat je trouwens kan doen is even kijken op de site van Het Parool: www.parool.nl, en dan zoeken in de restaurantrecensies van Johannes van Dam. Je kan geloof ik doorklikken naar een stadsplattegrond.

Veel plezier!

Temet

Margriet*

Margriet*

15-06-2010 om 21:21

Als ik het mag zeggen

zou ik naar de Chinees op de hoek (zit boven) in de Damstraat gaan: Oriental City. Zitten ook veel Chinezen. Leuk uitzicht en snelle bediening en lekker eten.
Verder Toscani op de Lindengracht, Burgermeester op de Elandsstraat (echt lekkere hamburgers, Burgers Patio in de Jordaan, Lieve op de Herengracht (niet heel bijzonder wel altijd gewoon lekker). In de Utrechtsestraat zitten ook veel leuke restaurantjes, niet zo toeristisch. Dus Jordaan of Utrechtsestraat minder kans op toeristengedoe...

Helen

Helen

16-06-2010 om 10:02

Mmmmmm

Dank voor de tips, ik heb eea al opgezocht en wat kaarten bekeken. Ziet er allemaal erg lekker uit!!

Ja, natuurljik, toscanini

had ik zelf moeten bedenken. Alweer een flinke tijd geleden gegeten toen een vriendin jarig was. Errug lekker, attente bediening. Een Amsterdams instituut.
Ook wel aardig trouwens, bedacht ik me, is Levant, aan de Weteringschans in de buurt van het Rijksmuseum. Keuken uit het Midden Oosten.
Burgermeester ben ik helaas zelf nog nooit geweest, maar die schijnt erg goed te zijn. En scoort vziw hoog op de 'eerlijke producten' schaal.

Goh, ik krijg er trek van...

Groeten,

Temet

Museum

En kun je ook nog steeds zo lekker eten bij het Tropenmuseum (zit opeens te bedenken dat ik nog op reis moet met een Kruidvatkaart...)?

Helen

Helen

18-06-2010 om 11:54

Tropenmuseum

Het tropen museum hebben we ook overwogen maar we gaan nu voor vangogh en rijks. Dat lijkt me voor de kinderen even genoeg. Tropenmuseum stond dus ook hoog en als ik had geweten dat je daar ook zo lekker kon eten (als dat nog zo is had het misschien anders uitgepakt. Kaartjes zijn al gekocht..

Helen

Helen

27-06-2010 om 22:53

En het is....

....een geweldig weekend geworden!!!
Etendenerwijs vooral door jullie tips! Gistermiddag op zoek naar De jaren in de doelemstraat. Leek me wel lekker om aan het water te zitten met dit weer. Ik kon alleen nergens de Doelenstraat vinden. Ook niet met behulp van een kaart van een medetoerist. Vandaag liepen we er toevallig tegenaan. Aha... het is de ' nieuwe' doelenstraat... We hebben een tussen lunch-en- diner-maaltijd gedaan. Heerlijk buiten op het terras. Kinderen hebben zich prima vermaakt en we hebben lekker gegeten, plus goede bediening.

Gisterenavond zijn we afgezakt naar de Utrechtsestraat. En wat waren we blij dat ik hier om tips gevraagd had )). Leuk straatje met leuke tentjes. We hebben gegeten bij Vooges. En het was helemaal top. Leuke en vriendelijke bediening en volop meedenken en aardig tav kinderen die een notenallergie hebben. Als welkom een heerlijk brood met roomboter. O, ja en heeeeerlijke, zelfgemaakte mayonaise bij de frietjes. Echt om je vingers bij af te likken. Het eten zelf en het dessert was op maat zeg maar (ivm die allergie) en ook errug lekker...

Dus.. dank voor het meedenken!! We hebben een topweekend gehad!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.