Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Gewassen dekbed en droger

O, ik voel me weer eens zo heerlijk dom. Lekker rommeldagje hier in huis, dus ik kwam op het idee om even een dekbed in de wasmachine te gooien. Doe ik regelmatig met andere dekbedden en dat gaat prima. Waslabel van dit dekbed even gecheckt, ja hoor, kon ook in de wasmachine.
Haal ik het er net uit en voel het toch heel anders dan de andere dekbedden altijd doen. Blijkt dat er duidelijk op het etiket staat dat het ding in de droger gedroogd moet worden (waarschijnlijk gevuld met iets van dons?). Maar ik heb geen droger! Droog de dekbedden normaal gewoon op een droogrek.
Wat kan ik nu het beste doen? Heb eigenlijk weinig zin om nu nog naar een wasserette te rijden en buren met droger zijn op vakantie. Zou ik 'm gewoon aan de lucht kunnen laten drogen en dan als ik over een week of twee bij ouders/vrienden ben 'm daar nog een keer wassen en in de droger doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
merel

merel

29-07-2011 om 16:08

Fluffy

Ik heb dat wel eens met een jas gehad. Niet in de droger gedaan, en toen was het zo'n slap jasje geworden. Ik denk dat dat bij je dekbed ook aan de hand is. Je kan 'm ook gewoon laten drogen nu en dan alsnog even bij iemand in de droger doen (met 3 tennisballen) en dan op de 'luchten' stand zetten, hij moet gewoon even goed opgeschud worden en dat gaat in de droger heel goed met die tennisballen.

Minna

Minna

31-07-2011 om 12:20 Topicstarter

Het valt mee

Het valt mee, het is best goed opgedroogd. Ik was bang dat het niet zou drogen, omdat het zo op elkaar geplakt zat en zou gaan schimmelen, maar dat valt dus mee. Misschien niet eens meer nodig om het op te fluffen in een droger, gelukkig maar!

Sam

Sam

31-07-2011 om 22:01

Opkloppen

Mijn moeder had vroeger ook geen droger, zij klopte de dekbedden tijdens het drogen met een tapijtenklopper. Weet niet of dat het juiste woord is, zag eruit als een rieten tennisraket en je gebruikte het dus normaal om stof uit tapijten te meppen (tapijt over de waslijn en meppen maar, jeugdsentiment
Maar in ieder geval, het werkte ook prima voor dekbedden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.