Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Getver, fiets is alweer te klein

Twee jaar geleden heb ik voor dochter een fiets kunnen overnemen. Ik hoopte dat ze er tot de middelbare school mee kon doen. Helaas, na een groeispurtje komen haar knieën nu bijna tegen het stuur. Ik ben met dochter even langs de fietsenmaker geweest om het ding op z'n allerhoogst te laten zetten (maar dan nog wel veilig) en de fietsenmaker schudde meewarig zijn hoofd: "ach ach mevrouw, die kinderen groeien maar door. Dat wordt binnenkort een nieuwe!" Waarbij natuurlijk de eurotekens in zijn ogen te zien waren.
Maar nu het dilemma. Ik wil dochter het liefst een fiets geven waarmee ze de hele middelbare school door kan. Ik heb alleen even geen cent te makken (dure vakantie waarin niet is gewerkt maar wel uitgegeven, kredietcrisis, enz.). Een Gazelle of Batavus is dus even uitgesloten. Welk merk is ook degelijk maar niet zo duur? Dochter wil het liefst een omafiets en dan nog het liefst in een hippe kleur. Ik heb ooit zelf een Halfordsfiets gehad, die stortte na anderhalf jaar in elkaar. Ook een beetje zonde. Op internet vind ik merken als Edwards, van Speijk... is dat wat? Heeft iemand ervaring met het bestellen van een fiets via internet? Of moet ik een goedkoop tweedehandsje op de kop tikken in de hoop dat mijn financiële situatie over twee jaar beter is?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

25-08-2009 om 17:31

Marktplaats

ik zou als ik jou was gewoon op marktplaats kijken. Leuk idee een goede fiets met een puber, maar op school wordt er niet zo netjes mee omgegaan.
En op marktplaats zijn gewoon goede fietsen te vinden.
en anders via de fietsenmaker een 2e handsje, die hebben ze ook, misschien krijg je nog een korting voor de oude fiets.

Pennetje

Pennetje

25-08-2009 om 21:52 Topicstarter

Oproepje

Ik heb een oproepje in vraag & aanbod gezet. Wie weet!

Wel gazelle

ik zou gaan voor een goede tweedehands merkfiets,die vind je inderdaad op MP,en zijn vaak beter dan een nieuwe b merk fiets.

Vic

Vic

25-08-2009 om 22:56

Budget?

Ik koop ook alleen tweedehands fietsen van A-merken, gewoon bij de fietsenwinkel. Zelf heb ik een Gazelle, gekocht voor 250 euro. Oudste heeft een 26" Gazelle, gekocht voor 150 euro. Op Marktplaats zul je vast ook wel goede fietsen kunnen kopen, maar dan moet je weer verschillende adressen af en maar net iets in de buurt kunnen vinden.

Pointer

Hier een oma fiets, een pointer, kost nieuw 350 euro (met versnellingen).(28 inch)
Ze heeft hem nu 2 jaar, fiets zo´n 8000 km per jaar (van en naar school) , dus nu 16000 km gefietst, welgeteld 1 x een lekke band gehad, en nu vorige week een nieuwe binnen en buitenband.
Mijn andere dochter heeft er 3 maanden terug ook maar 1 gehad, ik ben er dik tevreden over.

groetjes Melanie

dc

dc

26-08-2009 om 08:52

Fietsenstalling

je kunt ook eens naar een grote fietsenstalling gaan en vragen of ze fietsen in de verkoop hebben.

Puck2

Puck2

26-08-2009 om 13:29

Vic

Tja ik vind het niet zoveel uitmaken of ik nu een paar adressen afmoet (alhoewel het eigenlijk tot nu toe altijd bij de eerste raak was) of dat ik naar een fietsenwinkel moet. Er staan er zoveel op MP dat er altijd voldoende keus in de buurt is. En voor het geld dat jij voor 1 tweedehansfiets neertelt bij de fietenwinkel koop ik minstens 3 of 4 A-merkfietsen op MP voor de kinderen. Voor dat verschil ga ik graag evt. een paar adressen af.

Suzanne

Suzanne

26-08-2009 om 18:23

2e hands a-merk

Hier ook tweedehands fietsen van MP, Gazelle en Batavus. Ik heb zelf ooit een B-merk fiets nieuw gekocht, een onding! Nu heb ik zelf ook een gebruikte Union en hoef geen nieuwe 'nepper' meer.
Hier in de omgeving worden veel prima fietsen verkocht die op de waddeneilanden in de verhuur zijn geweest, daar heeft zoon er ook eentje van. Zijn prima onderhouden merkfietsen voor niet teveel geld. Is er misschien zoiets bij jou in de buurt?

Pennetje

Pennetje

27-08-2009 om 23:21 Topicstarter

Je zal het niet geloven

Ik zat net nog even marktplaats af te struinen en nog geen kwartier daarvoor heeft iemand in mijn woonplaats een omafiets voor een heel acceptabel bedrag erop gezet. Ik heb meteen gemaild en wacht nu op antwoord. Als iemand anders dit zou posten zou ik het denk ik niet eens geloven! Ben trouwens wel benieuwd of ik diegene misschien ken...
Verder ben ik wat fietsenwinkels en de stationsstalling afgeweest, maar er was weinig bij. Wel leuk nieuwe fietsen gezien van meer dan 400 euro, ik was blij dat dochter niet mee was.

Puck2

Puck2

28-08-2009 om 08:45

Jawel hoor stoepkrijt

Ik geloof je direct. Binnen mijn woonplaats is zoiets nog niet gelukt (maar wat wil je in een klein boerengat) maar binnen een straal van 15 km lukt het me vrijwel altijd om iets te scoren dat er nog maar net op staat. Van de weekend nog een megagroot gratis af te halen konijnenhok gescoord dat er net een uurtje op stond en in perfecte staat bleek te zijn.

maan.

maan.

28-08-2009 om 11:29

Giant

Ik ken je budget niet dus misschien heb je er niks aan.

Giant is wat goedkoper dan gazelle of batavus en dochterlief vindt het fantastisch fietsen. Ze was eigenlijk net nog te klein voor een 'volwassen' fiets maar toen kwam de fietsenmaker met de tip om Giant eens te proberen omdat die frames heeft in verschillende maten; haar fiets is bijna net zo hoog als een 'gewone' damesfiets maar de verhoudingen zijn geschikt voor grotere kinderen (of kleine dames).

En via een fietsenmaker kun je misschien een leuke inruilkorting met je oude fiets regelen (dat kan niet met mp).

Minerva

Minerva

28-08-2009 om 12:51

Hai hai

Ik zag een oma fiets bij de Blokker staan (als ik het goed heb) Volgens mij voor naar weinig.

Ik zou voor en goedkope gaan,.. je weet hoe het bij ons in het dorp gaat. Liever een goedkope fiets dan niets.

Of ehhhhhhh M moet hem maar betalen ;o))))

Groeten Minerva (uit hetzelfde dorp!!)

Pennetje

Pennetje

28-08-2009 om 16:47 Topicstarter

Haha minerva

Ik heb hem wel een mail gestuurd dat zijn dochter een nieuwe fiets nodig heeft, maar je weet hoe hij is, hij reageert er gewoon niet op!
Ik zal eens gaan kijken bij Blokker!

ilsepilse

ilsepilse

02-09-2009 om 15:54

Union

op marktplaats voor 150 eurietjes een union gekocht, zag er nog nieuw uit.
bij school worden ze toch gesloopt...

Prulletje

Prulletje

02-09-2009 om 17:32

Ilsepilse o.t.

Wat bedoel je precies? Dat jouw kind niet zuinig is op de fiets? Of maken andere kinderen expres de fietsen kapot? In het eerste geval zou ik mijn kind flink op zijn donder geven. In het tweede geval de school inschakelen!

Prulletje

Puck2

Puck2

03-09-2009 om 13:47

Prulletje

Ach, ik denk dat het geen enkele zin heeft om de school in te schakelen. Denk dat het geen enkel effect heeft. En het is niet anders dan toen ik op de middelbare school zat: het gaat nieteens altijd expres, maar handremmen die in elkaar blijven hangen, fietsen die omvallen, etc. Daar wordt je nieuwe fiets in no-time oud van.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.