Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Getest op dieren

Letten jullie op 'dierproefvrij'? Hoe streng ben je daarin en waar haal je je informatie vandaan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

02-07-2011 om 14:31

Ja dus..

Ik let daar grotendeels op, al schiet het er weleens bij in, ben ook donateur van Proefdiervrij.

Kiki

Kiki

02-07-2011 om 14:39

Absoluut

zo let ik ook op eerlijke koffie, chocola en kleding op een eerlijke manier gemaakt.

Gewoon zoeken op internet vind je al een hoop en ik heb het meeste biologisch dus dat is niet getest op dieren

Vic

Vic

02-07-2011 om 14:44

Nee

Daar heb ik nog nooit bij stilgestaan. Ik koop ook niet bewust biologische groenten of vlees, of eerlijke koffie en kleding. Wel altijd vrije uitloop eieren.

Maylise

Maylise

02-07-2011 om 17:21

Ik koop alleen maar dierproef vrije producten voor zover ik het weet. Ik check regelmatig op internet welke producten niet op dieren getest worden. Ik kan niet 100% garanderen dat er nooit eens wat tussen slipt maar dat zal nooit bewust gebeuren.

Ik koop ook alleen maar biologisch vlees, eerlijke koffie en bananen. Daarentegen koop ik niet altijd biologische groentes. Wel weer biologische zuivel en eieren.

+ Brunette +

+ Brunette +

02-07-2011 om 23:59

Ja en nee

Vroeger lette ik er altijd op maar tegenwoordig is bijna alles dierproefvrij, bijna alles is ooit al eens op dieren uitgetest dus dan kun je er gemakkelijk mee schermen.

Fiorucci

Fiorucci

03-07-2011 om 08:51

Brunette

Nou nee, dat ben ik niet met je eens, bijvoorbeeld heel veel diervoeders worden op dieren getest, en daarmee bedoel ik dus niet alleen smaaktesten, helaas. De lijst diervoeders zonder dierproeven is bedroevend kort.
http://www.proefdiervrij.nl/proefdiervrijleven/voeding/proefdiervrijediervoeding

Deels

en door mijn dochter, die erg op dierproefvrij let, erachter gekomen dat scheermesjes op dieren worden getest. Dat dat gebeurd was nog niet bij mij opgekomen. Nu ik het weet vind ik dat idee zo akelig dat ik nu het Kruidvat merk gebruik; dat wordt niet op dieren getest.
Het zou goed zijn als dierproefvrije merken daar meer de aandacht op zouden vestigen. Van het Kruidvat en Etos kan ik mij nog voorstellen dat ze dat niet doen omdat ze andere merken verkopen. Maar als ik de Hema was dan zou ik er flink mee adverteren dat alle Hema cosmetica en verzorgingsproducten niet op dieren wordt getest.
Net als de make-up bij de Hennes en Maurits, bij navraag werd door het perdoneel gegarandeer dat dat proefdiervrij was. Maak er reclame mee!
Ik loop overigens niet met een lijstje van proefdiervrij op zak als ik ga winkelen, ik kan niet garanderen dat alles wat ik in huis heb proefdiervrij is.

Overigens

Ben ik geen donateur van proefdiervrij omdat ik wel tegen dierproeven voor zaken als cosmetica ben, maar niet persee tegen dierproeven in de medische wereld. Natuurlijk moet daar wel zorgvuldig mee omgegaan worden en moeten er alternatieven worden bedacht.

Fiorucci

Fiorucci

03-07-2011 om 11:12

Fay

En juist omdat proefdiervrij dat probeert te bewerkstelligen, ook in de medische wereld, ben ik donateur..

Nee

ik koop erg weinig makeup moet ik zeggen, wel natuurlijk shampoo en andere spullen. En ik heb er nooit naar gevraagd. Als erbij verteld zou worden dat het dierproefvrij zou zijn dan zou ik wel direct overstappen op dat merk en niet zo snel meer iets anders proberen. Ik vind ook eigenlijk dat op cosmetica en schoonheidsprodcuten er een geheel verbod moet zijn (of was dat er niet al ??) op dierproeven.

ik koop wel biologische kip en varkensvlees, vrije uitloop eieren en veel andere biologische producten zoals groente.Dit zijn we hier steeds meer gaan doen. Ook eten we al een flinke tijd een dag in de week geen vlees (omelet of corn) meer s'avonds.

Fio

We stappen ieg over op ander kattenvoer, heb al een merk gevonden dat bij "onze" dierenwinkel te koop is. En nu maar hopen dat ze het willen eten (zelfs bij mengen laten ze voer dat ze niet lekker vinden staan)...

Valkyre

Valkyre

04-07-2011 om 22:00

Ja en nee

We hebben niet zo'n groot budget, dus soms sla ik weleens douchecreme ofzo in het groot in waarvan ik het niet weet. Erg eigenlijk...

Make-up koop ik eigenlijk altijd bij de Bodyshop of de HEMA, dus dat is dierproefvrij.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fiorucci

Fiorucci

05-07-2011 om 07:27

Fay

Oh goed zeg, wat is het lijstje kort he,wat dierporefvrij is. Ik geef nu Prins. Dat eten ze allevier graag, is redelijk betaalbaar als je groot inkoopt en mijn siamees spuugt veel minder nu.

Ja prins

We hebben al uitgerekend dat een 10 kg verpakking goedkoper is dan wat we nu hebben. Hoop dat ze dat bij de dierenwinkel hebben.

Fiorucci

Fiorucci

06-07-2011 om 12:44

Bestellen

Ik bestel via internet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.