Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tflug

Tflug

07-03-2016 om 13:08

Geschikte fiets

Hallo iedereen
Ben momenteel aan het surfen voor een nieuwe fiets die ook geschikt is voor kinderzitjes.
Nu heb ik wat rondgesurft en zie er enorm veel.
Ik heb er 1 op het oog, een Cortina U4, zie
https://www.fietsweb.nl/nl/cortina-u4-transport
Dan de 1e, die blauwe.
Heeft iemand die misschien ook? En hoe bevalt die
Het rek lijkt me handig, maar is dat ook zo ?

Li

Li

07-03-2016 om 13:13

Nee

Van een rek wordt die fiets erg instabiel. Been there, done that. Dat zou ik zeker niet doen als je kinderen achterop hebt. En al helemaal niet als je van plan bent het kind voorop te zetten (dat was je toch hopelijk niet?)

vlinder72

vlinder72

07-03-2016 om 13:29

Cortina

Ik hoor van mensen dat een Cortina erg zwaar fietst. Overigens pas overal wel een kinderzitje op. Ik fietste voorheen op Gazelle fietsen maar ik heb nu een goedkopere Batavus winner met zo'n klapzitje achterop en fietstassen want ik wil juist absoluut geen rekje voorop. Die rekjes zijn zo onhandig bij het wegzetten van je fiets in een fietsstalling en zijn snel topzwaar.

Mijn man heeft overigens ook een Cortina. Ik vind het prima fietsen maar de ketting trapt veel sneller door dan die van mij. Zijn fiets heeft daardoor sneller onderhoud nodig.

Fietsenmaker.

Ik heb toen een batavus "mama" fiets gekocht. Dat hield in dat het bagagerekje achterop extra stevig was, op zo'n ielig wiebelrekje durfde ik geen zitje te plaatsen. En mijn koplamp was onder bij het wiel geplaatst zodat er voorop een kinderzitje kon. En ik kon het stuur vastzetten, ideaal als je je kind in het zitje voorop moest wurmen, ik had dan 2 handen vrij, stuur klikte ik even vast. O, en speciale standaard, kon met kind erin fiets even parkeren zonder dat hij ging kantelen.
Een stadsfiets, later ideaal voor zware fietstassen.

Scholierenfiets

Cortina is een lichte aluminiun fiets waar het rekje opzit als modieus accessoire . Niet aan te raden voor het serieuze sjouwwerk.

Als je fiets vol wil laden met kinderen en boodschappen ben je beter af met een Azor (type Heavy Duty, Nasville of Jersey)
Fietsen met een rek is geen probleem,mits je er niet een neemt die met haken aan je stuur hangt. Ik heb ook niet gemerkt dat ik daardoor minder stabiel fietste, ook niet met een kind voorop. Nou had ik vaak ook nog afgeladen tassen achterop die voor het nodige tegenwicht zorgden.

Tflug

Tflug

07-03-2016 om 16:35

Cortina

dank voor alle reacties

Zo'n dubbele standaard en een slot op het stuur is inderdaad wel handig. Ideaal als je de fiets aan het beladen bent.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.