Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jesse_1

Jesse_1

03-03-2009 om 22:01

Gerookte vis, wat doe ik daarmee?

Als ontzettend lieve geste heb ik van iemand een zelf gevangen en gerookte vis ontvangen.
Nu eet ik zelf nooit vis (anders dan filet, kibbeling of vissticks , dus ik heb geen idee wat ik ermee moet.
Het is een vis van zo'n 30 cm lang. Eet je het gewoon op, of maak je er een salade van?
Er wordt min of meer wel verwacht dat ik nog feedback geef of ik vind dat de vis goed gerookt is en zo dus ik moet toch echt wat ermee doen!
Help!!!
Jesse

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Opeten!

30 cm? Heb je een gerookte paling gekregen? Gewoon lekker op een toastje/stokbroodje doen. Of gewoon vel eraf trekken en van graat af smullen. Héérlijk, ik houd erg van gerookte vis. Het allerlekkerste is versgerookte, nog warme rode poon, mjam.

Marie L

Marie L

04-03-2009 om 08:35

Proeven en als hij lekker is, opeten

Het lijkt me heerlijk. Ook ik ben dol op gerookte vis... zalm, paling, makreel. Het water loopt me in de mond.

Op brood of toast is het heerlijk maar je kunt het ook door de sla doen. Google maar eens op recepten voor gerookte vis. Staat vast iets lekkers tussen.

Succes!

ishtar

ishtar

04-03-2009 om 08:57

Pepesan?

ik maak altijd pepesan ikan van gerookte makreel. Ik heb geen idee wat voor vis je hebt gekregen, maar als je interesse in het recept hebt....

Jesse_1

Jesse_1

10-03-2009 om 18:23

Okay

Het bleek een forel te zijn, en ik heb hem gewoon geproefd. (Dus kop en vel eraf, en proberen van de graat af te halen).
Ik word alleen nog steeds geen visliefhebber denk ik . Mocht hij me nog eens verblijden met een vangst, dan ga ik er iets creatiefs mee proberen!
Dank, Jesse

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.