Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

mamavogel

mamavogel

16-08-2009 om 21:46

Geocaching met gsm?

Het lijkt mij wel leuk om met geocaching te beginnen maar ik heb niet z'n apparaat maar mijn man heeft wel een telefoon met gps kan het daar ook mee.

En klopt het dat je het beste met de blauwe stipjes kan beginnen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck2

Puck2

16-08-2009 om 22:34

Geocaching.com

Hoi mamavogel,
gezint eer ge begint.... )
Ik weet niet wat voor type GSM je wilt gebruiken, maar in principe moet het kunnen, maar het hangt wel een beetje af van de nauwkeurigheid van de telefoon. Als die net zo nauwkeurig is als een autonavigatiesysteem dan heb je er niet zoveel aan om te cachen.
En wat bedoel je met blauwe stipjes? Het hangt ervan af welke kleur de stipjes hebben: ingelogd zijn ze anders dan niet ingelogd op geocaching.nl (ik neem tenminste aan dat je de kaart die daar oproepbaar is bedoelt). De kleur van de stippen zegt iets over het type: o.a. traditional (gewoon 1 coördinaat), multi (van coördinaat naar coördinaat lopen), mystery (vaak puzzels of vragen die je thuis al kunt doen) etc. In elke categorie zijn makkelijke en moeilijke te vinden. Het beste kun je ze gewoon openen en dan kijken naar het aantal sterren bij difficulty en terrain. Om te beginnen is alles t/m 2 wel redelijk te doen. En kijk anders eens uitgebreider op de site van geocaching.nl, het forum dat erbij hoort en geocaching.com. Daar kun je alles vinden wat je nodig hebt om te kunnen starten. Moeilijk is het niet echt, Pelle en ik hebben het ook gewoon zelf uitgevogeld.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.