Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Siena

Siena

25-09-2009 om 14:03

Geldvraagje

Pinnen mag tegenwoordig, en graag zelfs. Vroegeh haalde ik af en toe geld uit de muur en daar betaalde ik mee bij de kassa van de supermarkt, bij het tanken, bij de hema, en verzin nog maar veel meer. Dan wist ik als mijn portemonnee leeg was dat ik dat bedrag had uitgegeven.
Nu betaal ik veel meer met pin en zie ik op een keer de afschriften wel verschijnen. Aan de ene kant vind ik dat ik moet nakijken of alles wel klopt, staat er niet iets tussen dat bij een ander afgeschreven had moeten worden, is er een heel fout bedrag bij etc. Aan de andere kant heb ik daar helemaal geen zin in, wat een gedoe, moet ik alle bonnetjes bewaren en daar weer voor gaan zitten, ik weet wel wat leukers. Hoe doen jullie dat? Er van uit gaan dat het wel goed zit of controle?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

25-09-2009 om 14:24

Nooit

Ik kijk nooit pinbedragen in detail na op mijn bankafschriften. Mijn afschriften bekijk ik globaal op eventuele dubbele afschrijvingen of bedragen die me niet bekend voorkomen. Ik controleer wel altijd bonnen in winkels en druk nooit blind op 'ja' bij het pinapparaat.

amk

amk

25-09-2009 om 14:25

Budget

ik pin nog gewoon mijn weekbedrag.
verder pin ik dingen wel, maar ik maak per maand een budget en noteer elke dag alles dat uitgegeven wordt. Nu geef ik zeer weinig uit door de week. dus zo veel werk is dat ook niet.

Siena

Siena

25-09-2009 om 20:44

Pelle

Ik hoef niet te weten wat ik precies uitgeef aan vaste lasten, kleding, eten, auto. Aan het eind van het jaar bij de belastingaangifte kunnen we zien of we interen op ons 'kapitaal' of dat er geld bijkomt, dat is mij genoeg. Onze financiën zijn redelijk stabiel dus dat gaat wel goed.
De controle is niet voor mezelf maar voor de bank en/of de winkel. Mag je daarop vertrouwen of is nauwgezette controle toch nodig? Omdat ik tegenwoordig meestal pin wordt die lijst afschriften steeds langer en ik onthoud echt niet alle bedragen waarvoor ik boodschappen heb gedaan, dan moet ik echt de bonnetjes er allemaal bijhouden. Eigenlijk heb ik daar geen zin in, maar is dat onverstandig?

angel3

angel3

26-09-2009 om 15:48

Internetbankieren?

ik weet niet hoeveel transacties je hebt per week/maand? maar elke keer als ik een rekening of iets betaal via internet dan loop ik even de transacties door. Ik heb nog nooit een fout ontdekt en ben er ook makkelijk in hoor.
We hadden laatst wel een rare afsch in de vakantie met een onbemande tankstation. Navraag bij de bank bleek het wel te kloppen maar controleren is nooit verkeerd.
Dus ik zou zeggen als je eenmaal per 2 weken ofzo toch op i net bankieren zit dan loop je er ff doorheen, dan vallen gekke bedragen echt wel op.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.