Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bellefleur

Bellefleur

06-10-2010 om 09:33

Geld als kado

Vrijdag heb ik een bruiloft van een familielid. Op de uitnodiging stond als kadotip een envelopje. Dat kan ik me voorstellen, ze wonen al jaren samen en hebben dus alles. Maar ik vind zo'n envelopje met geld zo saai. Wie heeft er tips voor me om het wat creatiever te maken? Mijn kinderen wilden al aan de slag gaan met gips of snelhardende klei, maar dat vind ik niet zo chique. Ook het geld verstoppen in gesmolten chocolade is afgevallen. Ik zie de bruid al klooien in een voorheen smetteloze witte bruidsjurk...
Overigens wat voor bedrag moet het worden?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vanwege dat soort problemen

... laat ik een kadotip altijd links liggen. Het is een tip, meer niet.

Voor mensen die alles al hebben koop ik een aardigheidje. Vaak iets met een symbolische betekenis, gedichtenbundel oid. Of iets dat op gaat. Raakt hun huis ook niet vol.

Weet je, als jij al een bedrag in je hoofd had gehad was ik hier niet mee gekomen. Maar die combi van bedrag moeten bedenken en ook nog een leuke verpakking... dan zeg ik spaar jezelf de moeite en doe een andere moeite.

Laatst voor een yuppenstel dat alles al had heb ik een stripboek van Ype en Willem (www.fotostrip.nl) meegenomen. Groot succes, omdat ze nog niet echt uit de kast gekomen waren. Maar ja, bij jou zijn het hetero's (neem ik aan) dus dan is de homoboekwinkel niet de eerste plek om te gaan kijken.

Vaak stellen mensen het ook op prijs hoor, zoiets persoonlijks. Er wordt iig aardig op gereageerd als ik een aardigheidje meeneem in plaats van geld.

Lou

Lou

06-10-2010 om 10:24

Symbolisch

Ik heb dezelfde mening als Rodebeuk. Iets symbolisch is hartstikke leuk. Al koop je maar "An Ideal Husband" van Oscar Wilde. Of volgens een kennelijke traditie die ik pas op mijn eigen bruiloft heb leren kennen: something old, something new, something borrowed, something blue. Dus vier dingetjes, nieuw, oud, geleend en blauw.

Bellefleur

Bellefleur

06-10-2010 om 10:30

Griezels

Ha! Maar ze krijgen van mij al 'de Griezels' van Roald Dahl, omdat dat echtpaar zo gemeen vals is tegen elkaar. Daar kunnen ze nog van leren zeg maar. Maar ik vind dat niet genoeg, ik wil ze ook geld geven daarnaast. Ze hebben er namelijk een heel bijzondere bruiloft van gemaakt, en dat waardeer ik erg.
Hoe pak ik het in?

soepstengel

soepstengel

06-10-2010 om 10:57

Ik vind het geen gek idee

van je kinderen om in t de klei te doen hoor
Je stopt er gewoon een kaartje bij bv voor een bijzondere bruiloft een bijzonder kado,
Voor een huwelijk moet je samen werken , dit is alvast de eerste start!
Past wel bij je boek.
Ik zou dr wel om kunnen lachen

Of allemaal kleine muntjes samen binden in een glansfolie en mooie linten eromheen.

Brianna F

Brianna F

06-10-2010 om 12:11

Rodebeuk

Stel dat je 100 mensen op je bruiloft krijgt, zit je fijn te kijken met 100 aardigheidjes. daarom ga ik altijd mee in de wens van het bruidspaar. ze vragen niet voor niets geld. Misschien willen ze daar wel de huwelijksreis gedeeltelijk mee betalen of iets groots.
Wij hebben een gedeelte van de inrichting bekostigd. Met 100 aardigheidjes had ik toentertijd nog steeds op tuinstoelen gezeten.

vlinder72

vlinder72

06-10-2010 om 13:39

Geld

Als je een boek geeft dan zou ik het geld leuk vouwen (zie origami boekje) en het op of in het boek plakken.

Wij geven altijd geld. Vond ik zelf bij onze bruiloft ook erg fijn. En wij vroegen niet eens om een envelopje. Nu komt manlief uit een dorp in Overijssel en daar is het gebruikelijk om geld te geven. Het bedrag komt volgens hem ongeveer overeen met de kosten om jou te eten en drinken te geven op de bruiloft. Vond ik zelf wel een goed idee om dat als indicatie aan te houden.

Brianna

Ik gaf aan dat het laatste aardigheidje (dat soms ook best duur kan zijn trouwens) voor een yuppenstel was wat alles had... kan nou niet zeggen dat die op tuinstoelen zaten. Zelden zo'n mooie inrichting gezien, donkerbruin met veel kunst en prachtige verlichting.

Het is idd in sommige omgevingen traditie, daar zeg ik verder ook niets over. In die omgevingen wordt ook vaak getrouwd op het moment dat mensen nog startend zijn, en een huishouden hebben dat nog wel een flinke geldinjectie kan gebruiken. Maar voor een stel dat alles al heeft blijf ik erbij dat het niet sjiek is om nog meer geld te vragen. Kies dan een goed doel. Kennissen van ons hebben een beukenlaan laten planten op een terrein van Natuurmonumenten. Nu, 20 jaar later, staat die laan er prachtig bij.

Ik heb ook een paar voorbeelden in mijn omgeving van mensen die geld gevraagd hebben voor een bepaald doel, bijvoorbeeld een eettafel met stoelen, en die dat vervolgens nooit gekocht hebben. Ook niet zo sjiek in mijn ogen.

Dus nee, ik vind niet dat je 100 persoonlijke aardigheidjes zou moeten afslaan. Als zo veel mensen echt de moeite hebben genomen om iets voor je uit te kiezen zou dat juist tot dankbaarheid moeten stemmen.

Maar het is gewoon heel persoonlijk, heeft met verwachtingen en ongeschreven regels te maken. Die zijn nu eenmaal in iedere kring weer anders.

Enveloppen

Wij hebben ooit 3 schoenendozen vol met enveloppen gegeven. Met verspreid over 3 enveloppen het geld en in 1 een kaart. We waren met 3 stellen vandaar. Of een leuk spaarvarken met een heleboel klein geld. Dus alles gewisseld naar 5,10,20 en 50 cent. Je kinderen iets laten knutselen is ook leuk. Bij ons in het dorp deden we altijd iets wat bij de mensen paste. Die enveloppen was van een stel dat beide postbode was en elkaar ook zo heeft leren kennen. Musschien kun je er zo iets mee.
Succes!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Hart van waxinelichtjes

Eens gezien op een bruiloft, en dat vond ik erg orgineel.
In de waxinelichtjes hadden ze 2-euro munten gedaan (hoe ze die er precies ingeprutst hebben weet ik niet, ik denk gewoon tussen het kaarsje en aluminium houdertje gelegd), op een plank een groot hart gemaakt van de waxinelichtjes en dit geheel brandend naar binnen gedragen. Zag er erg leuk uit. Kwestie van op laten branden en de munten er weer uit halen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.