Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

17-07-2009 om 13:34

Gel, wax, spray?

Na ongeveer 20 jaar met hetzelfde kapsel heb ik vorige week mijn haar kort laten knippen. Dat brengt met zich mee dat ik er ook iets in moet smeren om het in model te houden. Ik heb nu een pot gel (AH) gekocht, maar dat bevalt eigenlijk niet. Het blijft heel lang nat, en als het eenmaal droog is schilfert het. Welk middel houdt de boel lang in model en ziet eruit alsof er niets in je haar zit? Het is wel de bedoeling dat ik 's morgens binnen 2 minuten klaar ben, zonder föhnen e.d.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
maan.

maan.

17-07-2009 om 14:07

Bounty?

Mijn moeder heeft sinds kort een soort van stekelkapsel en heeft van de kapster een pot 'bounty-wax' gekocht. Ik heb het nog niet gezien en weet ook het merk niet maar schijnt supermakkelijk in model te krijgen en supersnel te zijn, ook niet veel nodig.

Zelf gebruik ik voor mijn pony gel van studioline maar nu het wat langer wordt is dat niet zo perfect.

Vic

Vic

17-07-2009 om 14:33

Geen stekels

Zo oud ben ik nou ook weer niet Mijn haar is een beetje geknipt zoals het kapsel van Stella Gommans, kort opzij en van achter, met een langere lok aan de voorkant.

Mamvantwee

Mamvantwee

17-07-2009 om 14:33

Thrill van schwarzkopf

Ik heb Thrill, een rood/zwart potje met een roze pasta. Ideaal spul: je hebt weinig nodig, en ze ziet het niet zitten. Je kneedt het er in en je kunt er de gekste dingen mee doen. Het geeft mij een beetje glans.
Ik geloof dat je het alleen bij kappers kunt kopen, dus het is niet goedkoop. Maar met 1 potje doe ik wel een half jaar.

bibi63

bibi63

17-07-2009 om 15:45

Wat ik meestal gebruik

is 'Remix' van L'oreal (maar je hebt iets dergelijks ook van Kruidvat enzo). Het is een kneedbare pasta, die niet zo vettig wordt als (teveel) wax en niet hard zoals gel, maar wel (herkneedbare) stevigheid. Dus je kunt het in de loop van de dag nog ffff in model brengen. Verder vind ik (ook van l'oreal, Studioline) de invis'FX haarspray fijn. Geen haarlak-kop maar de boel blijft wel op z'n plaats.
Groetjes,
Bibi

Jesse_1

Jesse_1

17-07-2009 om 22:00

Gelspray

Zelf gebruik ik altijd gelspray (eigen merk DA, wel altijd testen in de winkel, want soms sproeit 'ie niet goed!).
Na het wassen alles een beetje de goede kant op kammen (plat) en aan de lucht laten drogen en dan na het ontbijt de gelspray erop en met mijn vingers in model brengen. Zo gepiept!
(Maar misschien heb ik ook makkelijk haar: dik en met een licht slag erin).
Jesse

Wat voor haar heb je?

Vic, wat voor soort haar heb je? Als je toevallig slap, fijn, steil haar hebt is wax geen succes, naar mijn idee. Het is te zwaar voor dat haar.
In mijn zoektocht naar een goedkope snelle kapper ben ik wel eens bij kappers geweest die ander haar gewend zijn (een Chinese kapper bijvoorbeeld) en die dan 'zware' stylingproducten op mijn fluthaar loslieten. Gaat niet goed.

Groeten,

Temet

Annet

Annet

17-07-2009 om 23:28

Schuim van wella

Gel werkt bij mij ook niet (dun slap haar). Wax alleen maar als extraatje als haar te springerig is, niet om het in model te krijgen.
Ik vind schuim van Wella het prettigst (kapper gebruikt ook zoiets). Dat breng je aan op nat haar, kamt in model, kam/borstel gebruiken als het droog is.
Je ziet er niets van. Als je het niet uitkamt, blijft je haar er vochtig uitzien.

Kaaskopje

Kaaskopje

18-07-2009 om 00:22

Pasta

Ik heb na de nodige potjes uitgeprobeerd te hebben een 'pasta' van de kapper van het merk Joico. Het is niet goedkoop. Ik heb een tube met de naam ICE. Daarmee kun je het haar in model brengen zonder dat het hard wordt en ik heb een pompje 'design collection' wat iets steviger wordt. Ik vind het wel prettig spul, alleen uitkijken dat je geen kloddertjes achterlaat, die als een soort spint aan je haar bungelt. Ik moest mezelf echt aanwennen er heel zuinig mee om te gaan. Tube ongeveer 18 euro, pompje ongeveer 24. Ik zei al... duur.
Enne... stekels horen toch niet persé bij oudere dames. Ik stekel een eind heen en ben ook nog niet bejaard hoor

Vic

Vic

18-07-2009 om 14:37

Type haar

Ik heb onmogelijk sneu haar, dun, fijn en stijl. Waarschijnlijk zou het nog plat op mijn hoofd vallen als ik het zou laten millimeteren. Schuim heb ik vroeger wel eens geprobeerd, maar dat vond ik nogal klef aanvoelen. Wax lijkt me ook niet verstandig, want te zwaar. Ik ga denk ik maar eens zo'n pompje of een pasta-achtig iets proberen.

Ik vind

de pot chaos van de action erg fijn, ook de shaper gebruik ik wel eens als het pluist.
Out of bed van loreal lijkt op de chaos, is alleen veel duurder.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.