Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Gekookte koude aardappelen

Niemand houd hier van plain gekookte aardappelen, dus af en toe kook ik en kilo of wat in de schil en eten we een paar dagen: partjes uit de oven met knoflook/rozemarijnolie, gebakken schijfjes uit de koekepan, kartoffelsalat....en uhhhhhh. Ik kan nog wel wat suggesties gebruiken. Zo'n Spaanse omelet (hoe heet het ook alweer) is dat wat? Meer ideeën? Er staat een grote pan vol gekookte aardappelen te wachten op advies.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

@harmke: foei!

Een tortilla de patatas van koude gekookte aardappelen! Niet te eten! Een goede smaakvolle tortilla is gemaakt van dunne plakjes rauwe aardappelen, deze bakken in ruim olie samen met ui (desgewenst), mengsel mag niet bruin worden. Als aardappelen gaar zijn, eieren loskloppen, het enigszins afgekoelde mengsel bij de eieren doen en mengen. Terug in de pan, weer met voldoende olie en zachtjes bruin laten worden. Groot bord op de pan, omkeren, terug in depan laten glijden en andere kant ook bakken. Warm 't lekkerst met stokbrood, koud ook goed te eten, zeker 2/3 dagen goed te houden op een bord in de koeling.

Silone

Silone

25-06-2009 om 13:56 Topicstarter

Okee

Omdat het van Chiquita geen tortilla's mogen heten, heb ik gisteren aardappelomeletten gebakken
Was lekker, maar de (teflongecoate) pannen waren versleten, dus werd enigszins een prutje. Gewapend met mijn nieuwe pannen ga ik het binnenkort nog eens proberen.
Verder niemand tips trouwens voor koude gekookte aardappelen?

Silone

de aardappels voeren aan de kippen en dan die kippen opeten?

Groeten,

Temet

Koude aardappelen

zelf verse ali-oli maken (tja, ik ben van 't verse
en die over de (koude) aardappelen sprenkelen
(patatas bravas).
Je kan 't ook met een pittige tomatensaus proberen

Chiquita (of iemand anders)

wat is in ali-oli?

Esmee

Alioli is knoflook mayonnaise dacht ik

Aïoli ken ik wel (ben zelf een spaanse) maar ali-oli heb ik nog nooit van gehoord

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.