Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Femke:-)

Femke:-)

09-02-2010 om 09:30

Gehakt uit diepvries

Hoi,

Ik heb gehakt uit de diepvries gehaald, maar twijfel of ik het nog wel kan eten.

Toen ik het eruit haalde, zag ik dat de verpakking kapot was. Het gehakt is een beetje wittig uitgeslagen, nu is dat wel meer, dus dat vond ik geen graadmeter. Het gehakt zit er van december in, dus het moet qua tijd nog wel goed zijn.

Maar is het nog te eten, omdat het plastic kapot was?

Wat zouden jullie doen?

Gr.Femke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

09-02-2010 om 09:42

Ja hoor

dat witte is vriesbrand. Betekend dat het te snel te koud is geworden. Gebeurt ook door het plastic heen soms.
Het plastic is vooral om te voorkomen dat het mengt met andere producten. Als je alleen levensmiddelen in je diepvries bewaart is er niets aan de hand. Check alleen of er geen stukjes plastic in het gehakt zijn gaan zitten.

Bewaar je er ook dingen in als medicijnen (is vrijwel nooit het geval) of bv secondenlijm zoals sommigen doen, moet je even kijken of die in de buurt gelegen hebben en contact hebben kunnen maken. En tegelijk geef ik je de tip dat soort dingen dan in een apparte stevige bak met deksel te bewaren. En de secondenlijm uit de vriezer te halen die hoort er niet in.

Femke:-)

Femke:-)

09-02-2010 om 09:50

Bedankt!

Ik wacht dan gewoon even af tot het ontdooit is...als het nog goed ruikt, gaan we het vanavond gewoon eten!!

Bedankt!

Carmen

Carmen

10-02-2010 om 10:14

Dat witte

Vriesbrand betekent toch gewoon dat het uitgedroogd is? Geen probleem dus, alleen zal de smaak ietsje slechter zijn. Maa in het geval van gehakt merk je dat waarschijnlijk niet.

Carmen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.