Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ayanna

Ayanna

28-04-2009 om 15:37

Gegrilde paprika

Vandaag zag ik bij de Lidl een pot met gegrilde paprika's staan. 'Hmmmm, lekker', dacht ik. Meteen gevolgd door: maar wat moet ik er mee doen???
Ik ben dus allesbehalve een keukenprinses. Ben pas sinds kort in staat om, met hulp van hier, 'gebakken aardappelen' te produceren. Ben dus heel benieuwd wat je met zo'n pot kunt doen.
Wat voor lekkers toveren jullie met gegrilde paprika's???

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mamavogel

mamavogel

28-04-2009 om 15:55

Kijk eens op www.ah.nl/recepten/ als je dan bij zoeken geroosterde paprika invult kom je een aantal recepten tegen.

Wat ik lekker vind is Op stukjes geroosterd stokbrood insmeren met knoflook een beetje tonijn voor op brood erover heen en daarop reepjes geroosterde paprika erg lekker

Heel gewoon

Lekker in een salade!!

Margriet*

Margriet*

29-04-2009 om 21:50

Lekker in pastasaus

Wel zelfgemaakt met blikken tomaten, aubergine, eventueel gehakt of ansjovis, flink zeezout en peper en een pot uitgelekte afgespoelde gegrilde paprika's. Maakt de saus een beetje zoetig. MMMMMMMMMMMM

S@s

S@s

03-05-2009 om 15:03

Paprika-mascarponesoep! lekker en snel klaar!

Uitje en teen knoflook fruiten.
Uitgelekte paprika's en blik gepelde tomaten erbij. Goede scheut kokend heet water toevoegen en 5 á 10 minuutjes laten pruttelen. (eventueel een klein beetje italiaanse kruiden toevoegen)
Vuur uit en met de staafmixer heel glad pureren. Als ie te dik is, kan er nog wat heet water bij. Dan een half bakje (meer mag ook) mascarpone erdoor pureren. Naar smaak wat peper en zout.
Klaar!
Scoor je goede punten meer als voorgerechtje (ter versiering nog een kloddertje mascarpone en blaadje basilicum erop). Wij eten hem doordeweeks ook wel eens als maaltijdsoep met een stevig stuk brood. Mijn zoontje van twee drinkt er wel twee bekers van leeg!
Eet smakelijk.
Saskia

Ayanna

Ayanna

04-05-2009 om 16:18

Mjam, lekker!

Bedankt allemaal voor de tips! Vooral die soepen klinken erg lekker. Ga morgen meteen een pot halen en uitproberen!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.