Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Anne-wil

Anne-wil

13-04-2010 om 17:10

Geen verjaardag vieren, wel een vraag aan vrienden/kennissen

Binnenkort wordt mijn vriend 50. Hij viert zijn verjaardag nooit en wil dat nu ook absoluut niet. Dus gaan wij samen een weekend weg. Ik wil onze vrienden/kennissen vragen of ze een kaartje willen sturen. Maar ..... er komt dus geen feestje. Is het dan niet stom om toch om een kaartje te vragen? En hoe vraag je daar leuk om? ('vriend geen zin in feestje, graag wel een kaartje' klinkt wel heel zielig)

Dus: wie heeft een leuke tekst voor mij??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
tonny

tonny

13-04-2010 om 18:28

Zoiets

'Zoals jullie allemaal weten, is X geen feestvarken. Zijn verjaardag viert hij nooit en dat zal zo blijven, vrees ik. Toch wil ik wat leuks doen nu hij op -datum- Abraham ziet. Graag doe ik een beroep op jullie loyaliteit om X z'n niet-gevierde verjaardag op te fleuren: een kaartje!

Alvast enorm bedankt allemaal, wat zal hij opkijken!'

Nee

ik zou het vreemd vinden als ik een verzoek via de post krijg om iemand een kaartje te sturen voor zijn verjaardag.
een kaartje sturen doe ik spontaan,als ik iemand wil feliciteren of beterschap wil wensen.
niet als daar om gevraagd wordt.

Holiday

Holiday

13-04-2010 om 19:11

Omdraaien?

Wil hij dat zelf of is dat jouw idee, van dat kaartje? Ik zou het niet doen, vind het wat 'sneu' klinken, sorry niet rot bedoeld! Het doet me denken aan het vragen om een kaartje voor een ziek kind of een eenzame bejaarde, meer dat.

Waarom draai je het niet om. Al jullie vrienden en bekenden krijgen een leuke kaart (via internet bijvoorbeeld compleet met feestmuziekje) zo van wij zijn lekker een weekend weg omdat X 50 wordt, toedeledokie! Dan komen de eventuele verjaardagswensen/kaarten vanzelf wel toch?

reina

reina

13-04-2010 om 20:32

Leuk!

Ik vind het wel leuk. Als iemand het niet wil vieren is dat zijn goed recht, maar het is wel leuk verrast te worden met een zee van gelukwensen. Als je er niets aan doet zullen ook veel mensen niet weten dat de verjaardag er is. Ik zou een mailtje sturen in de trant van : .... gaat op .... Abraham zien. Feesten, poppen, van hem hoeft het allemaal niet, maar met een berg kaarten op de mat voelt hij zich wel echt jarig, doe je mee?

Kaaskopje

Kaaskopje

14-04-2010 om 00:44

Eens met reina

Ik moet eerlijk zeggen dat ik een kaartenstuurder van het jaar nul ben (toch Tonny). Ik ben hier nogal onattent in. Maar als ik van iemand de nadrukkelijke vraag zou krijgen om een jarige júist met een kaart te verrassen ben ik daar echt wel voor in en heb ik daar geen bijgedachten bij. Ik zou de vraag dus niet raar vinden.
Doe wat bij jóu past en vraag je niet te hard af of een ander dat vreemd zal vinden. Dan is dat maar zo.

Hoi Karel,

Zoals je weet wordt Man binnenkort 50. Zoals je van hem gewend bent wil hij ook deze mijlpaal niet met visite vieren en daarom gaan wij er samen een paar dagen tussenuit. Toch wil ik niet dat hij er dit keer zo makkelijk mee wegkomt. Bij wijze van 'Abraham' lijkt het mij leuk hem te verrassen met een berg verjaarskaarten van zijn familie en vrienden. Wil je daaraan meedoen? Het wordt extra bijzonder als je er een opmerking, gedichtje, anekdote, of iets dergelijks in schrijft. Ik plak de kaarten na zijn verjaardag in een boek zodat het een mooi aandenken blijft.
Alvast bedankt voor je medewerking.
Liefs,
Anne-Wil

Maxime.M

Maxime.M

14-04-2010 om 08:02

Leuk

Hoi,

Ja ik snap dat dat een lastige is, maar ik vind de voorbeeldjes die gegeven zijn al heel leuk, en ik zou daar ook gewoon aan meedoen als iemand mij dit stuurde, en het ook zeker niet stom vinden.
Ik kan me je twijfel alleen wel voorstellen (heb ik ook) maar je moet (en ik moet dat zeker leren) je niet zoveel aantrekken van 'wat anderen ervan vinden' Het is gewoon een leuke actie.

Doen dus,
Maxime

p.s. het tweede tekstvoorbeeld, met het stukje dat je ze in een boek gaat plakken als aandenken vind ik denk ik wel de leukste

Carmen

Carmen

14-04-2010 om 10:35

Wij ook?

Leuk idee Anne-Wil. Ik denk dat er genoeg enthousiaste OOLers zijn om de berg kaarten nog groter te maken

Carmen.

cecile_s

cecile_s

14-04-2010 om 12:06

Hahahaha!

Carmen, dat is een goeie! Anne-Wil, als je bergen post wil dan moet je dat echt doen!

Maar andere tips zijn ook prima. Vooral doen. Krijg je vast meer kaarten dan als je niets doet .

En overigens: je kan er evt. nog bijzetten dat gewone kaartjes per post je het leukste lijkt, maar voor wie meer digitaal ingesteld is een mailtje (aan jou of hem) of een digitale kaart natuurlijk ook van harte welkom is. Wordt iets moeilijker met inplakken (zeker als het zo'n bewegende kaart is) dus houd daar rekening mee.

Ik zou zeggen: gewoon doen!

En laat al die negatievelingen (die het dan juist niet doen??) maar lekker sjacherijnig doen. Volgens mij zijn er nog steeds meer mensen die wel een klein beetje moeite willen doen voor een speciale gelegenheid.

En overigens: bij mijn man duurt het nog even, maar ik vind het een super idee voor (ook) mijn niet-feestbeest. Ik heb met zijn veertigste trouwens zijn drie beste vrienden (stiekem) geregeld voor een etentje (eentje uit het buitenland!), en dat vond hij superleuk. Met een verrassingsfeest was het vast op een echtscheiding uitgelopen .

tonny

tonny

14-04-2010 om 17:06

Wij ook

Zet je gelegenheidsmailadres maar even neer, dan vragen wij aan jou Abrahams adres en zullen wij laten zien dat je vriendinnen op OO echt bestaan, net als al die andere mensen die het vast leuk vinden om een kaartje te sturen. Tja een anekdote zoals Kaaskopje voorstelt, dat gaat niet lukken, zo goed kennen we hem niet

tonny

Kaaskopje

Kaaskopje

15-04-2010 om 12:42

Cobi

Kennen ze het personeel daar dan zo beroerd dat ze daar in trappen?

Kaaskopje

Kaaskopje

15-04-2010 om 12:44

Anekdote

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat een extra tekst in de kaart een verplichting is. Dat had misschien wat duidelijker in mijn voorbeeld tekst naar voren kunnen komen

reina

reina

15-04-2010 om 14:41

Cobi

Ik ken ook mensen die hun verjaardag persé niet wilen vieren, om uiteenlopende redenen, maar die post (of een bloemteje oid) krijgen op die dag wel héél leuk vinden. Als je bijv niet van feestjes houdt is een feestje voor jezelf ook niet leuk.

Anne-wil

Anne-wil

20-04-2010 om 16:34

Gedaan hoor!

Bah, kwas een poosje offline. Anders had ik wel gebruik gemaakt van jullie leuke aanbod om ook een kaartje van jullie te kunnen overhandigen
Ondertussen heb ik in elk geval inderdaad een verzoekje gestuurd en ik heb al een aantal kaartjes binnen. Ze hebben nog even de tijd.
Iemand vroeg of ik het misschien ook een beetje voor mezelf doe maar dat is absoluut niet het geval. Ikzelf vind zijn leeftijd wel een erg mooie gelegenheid om wél iets te doen (ook al doet hij dat anders niet) maar hij zou zich er erg ongemakkelijk bij voelen, zei hij. Tja, dan ga ik hem echt niet verrassen met en feestje! Ik weet bijna wel zeker dat hij die kaartjes wel leuk vind. En ik vind het ook feestelijk. Fijn dat jullie zo gereageerd hebben en een bevestiging stuurden dat ik het op deze manier kon doen.

tonny

tonny

21-04-2010 om 19:30

Leuk hoor!

We horen vast nog van je hoe het verder ging, met de feestkaartjes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.