Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Gecondenseerde melk

een hele tijd geleden, écht een hele tijd geleden las ik hier een recept om een taart te maken met gecondenseerde melk, dat moest je op/in een bodem gieten en dan de oven in. Ik ben vergeten om dat ff op te slaan en ik kan het ook niet terug vinden in het archief, dus als iemand het recept heeft????
Alvast heel erg bedankt.
Groet,

Carla

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Cakey

Nee, dat recept heb ik niet. Wel zelfgemaakte muslirepen met gecondenseerde melk uit de oven. Ook lekker

Ja!ja!

Ik weet niet of je deze bedoelt, maar ik heb afgelopen kerst een heerlijke doch zeer machtige toffeetaart gemaakt uit een Jamie Oliver kookboek. Deegbodem, met daarop appelpartjes, en 2 blikjes gecondenseerde melk, die eerst (in blik!!) 3 uur lang gekookt hadden en toen waren verworden tot een heerlijke toffee-pasta.

Als je even googlet op Jamie & toffetaart vind e vast het recept wel ergens, zo niet dan roep je maar even, dan type ik het wel even voor je over.

Ingrid (vooral de kinderen waren erg onder de iindruk van de gekookte blikjes!)

Ingrid

Jamie

Was het niet condensed milk koken en dat op een voorgebakken taartbodem uitsmeren, dan banaanschijfjes erop, en als laatste amandelen geroosterd met poedersuiker erop? Staat in één van zijn kookboeken.

Heb ik ook wel eens gemaakt en toen geserveerd aan volslagen ongeinteresseerde collega's (oei, wat vonden ze dat niks, zelfgemaakte taart). Taart lekker, succes weinig. (maar dat is een heel ander verhaal)

Dorry

cakey

cakey

09-04-2010 om 06:24 Topicstarter

Jamie

Dank je dames voor de inbreng, ik weet niet zeker welke taart ik bedoel. volgens mij moest die gecondenseerde melk ongekookt op een bodem (geen idee of die zelfgemaakt was) en dan een behoorlijke tijd in de oven. Ik dacht dat er pecannoten in zaten. Die taart van Jamie oliver zal ik eens gaan opzoeken, heb wel wat boeken van hem.... ondertussen wacht ik ff af of iemand anders zich wat herhinnerd...
Groet,

Cakey

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.