Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

lottie

lottie

17-02-2009 om 12:19

Gecastreerde kater sproeit overal in huis... help!

Wij hebben al een paar jaar een erg lieve gecastreerde kater. De eerste jaren dat wij hem hadden heeft hij bij ons weten niet in huis gesproeid. Maar sinds onze verbouwing van vorig jaar april is het verschrikkelijk. In het begin snapten wij dat wel, omdat alles nieuw was en dat hij zijn geur wilde verspreiden. Maar blij waren we er zeker niet mee. Nu zijn we bijna een jaar verder en het sproeien wordt alleen maar ergen. En het is niet zo dat hij iets van blaasontsteking heeft, want hij gaat heel gericht staan, staart omhoog, die begin te trillen en dan spuit hij.... Jighhh! Het is zo'n lieve kater maar door dit gedrag begin ik gewoon een hekel aan hem te krijgen. Wie weet wat ik hieraan kan doen? Hij heeft inmiddels alle plinten en hoekjes in huis wel gehad. Tot overmaat van ramp zag ik gisteravond een straaltje pies op onze mooie bank. Het wordt steeds gekker.... Help!!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Jakkes

Ik kan me héél goed voorstellen dat je hier niet blij mee bent, want kattenpies stinkt verschrikkelijk. Als je het wel eens ziet gebeuren is het misschien een idee om een plantenspuit in de buurt te houden (met een flinke straal) en hem recht op zijn kop te spuiten als hij het weer doet. Als hij eerst lekker rondsnuffeld op favoriete plekjes daar peper strooien, vinden ze écht niet lekker. Succes er mee en ik hoop voor je dat het overgaat.

Marmar

Marmar

17-02-2009 om 12:55

Dierenarts....?

Lijkt me typisch iets waarmee je naar de dierenarts moet gaan. Sterkte!

lottie

lottie

17-02-2009 om 13:30

Gedragsprobleem?

Dierenarts zo juist gebeld. Alles uitgelegd en waarschijnlijk is het een gedragsprobleem door de verandering van het huis. Hij wil zich dominant opstellen tegen de poes die we ook nog hebben. Het is een soort machtsverhouding tussen die twee. Maar het gekke is dat het jaren goed is gegaan en na de verbouwing is hij hiermee begonnen. De dierenarts zei nog dat ik niet met bleekmiddel moest schoonmaken en dat er verder niet echt bekend is wat er aan te doen is. Onze kater en poes hebben een bijkeuken waar ze overdag zitten en liggen in hun mandje en ze kunnen met door het kattenluik naar binnen en naar buiten. Ik vind het nu helemaal niet meer leuk om ze uberhaupt in huis te hebben....BAH! Maar ze zijn zo lief verder, ik hoop dat iemand toch nog een bruikbare tip voor me heeft...

Ellen Wouters

Ellen Wouters

17-02-2009 om 14:02

Catitude

Catitude kan de oplossing zijn. Wij hadden katten die ook vanwege ruzie in huis plasten.

Misschien ken je de Feliway-stekker (synthetische feromonenverspreider). Catitude doet hetzelfde maar dan als spray, en werkt naar onze ervaring veel beter.

Het is te krijgen bij de dierenspeciaalzaak en het is niet goedkoop, maar je doet er ontzettend lang mee.

Sprayen op de plekken waar geplast wordt, en hier en daar in de ruimte.

Groet, Ellen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.