Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lynna

Lynna

14-04-2009 om 21:27

Gatver: eau de gymschoen!

Zoonlief heeft 3 paar schoenen (gewone, gym en voetbalschoenen) op zijn kamer staan. Beneden mogen ze niet meer. Maar nu stinkt zelfs de overloop.
Luchtjes erin spuiten helpt niet. Zooltjes ook niet. Zalf voor voeten ook niet. Schoenen in wasmachine ook niet.
Nu weet ik het niet meer.

Bewaren jullie ook de schoenen van je pubers buiten?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Angela67

Angela67

14-04-2009 om 22:28

Geen ervaring, wel ideetje

.... oudste is hier pas 8 dus het pubergebeuren heeft nog niet toegeslagen. Maar eh, ideetje: kan zoon ze niet in goed waterdichte plastic tas uit z'n raam laten hangen?
groet,
Angela

Voeten smeren, zinkzalf.

Hier hebben we een hele familie 'stinkvoet', geen idee waarom, maar mijn vaders familie heeft op de een of andere manier superveel zweetklieren in de voeten, en wij (ik+broertjes) hebben dat dus geërfd. Bij mij is het minder, maar mijn broers die kunnen er wat van!!!! en ook onze dochters,en broers kinderen. Zelfs zoontje van broer zweette op z'n 3de jaar zich al een ongeluk in z'n sandalen, zo erg dat de schoenenverkoper er zelfs van schrok. De 'mannen' allemaal iets erger dan de dames. Er zijn al verschillende doktersbezoeken aan gespendeerd maar dat helpt allemaal niks. Speciale schoenen, van die ademenden ook niks. Dure leren schoenen wel een beetje (zeggen broers), mijn vader zweert bij sandalen en geitenwollen sokken (jakkie!) zomer en winter! Mijn moeder zetten onze schoenen vroeger achter het huis, onder een afdakje. Het enige dat een beetje helpt is zinkzalf. Trucje van oma, die ook van die stinkende-voeten zoons had. Gewoon elke avond voor het slapen gaan de hele voet na het wassen insmeren met zinkzalf. En dan met die gesmeerde voeten gaan slapen. Bij mij werkt dat voldoende. En ik smeer mijn dames ook regelmatig de voeten in als ik denk dat het erger wordt. Maar zoals gezegd wij als dames zijnde hebben het minder dan de heren. Mijn vader doet ook elke avond er zinkzalf op. En dat 'helpt' maar dus niet voldoende. Mijn schoonzus smeert zoontje ook in met zinkzalf en dat helpt nu nog 'redelijk' maar w.s. zal dan in z'n pubertijd wat minder worden. Wij merken wel duidelijk verschil in leren zolen en plastic erin...dure schoenen betalen zich dus terug in minder stank. Maar pubers vinden zulke schoenen niet altijd mooi....
Probeer eerst die zinkzalf maar eens. Gewoon een pot sudocreme (geen aandelen) of welke andere dan ook. Kost amper iets. Dus daarvoor hoef je het niet te laten.
groeten albana

Bij dochter

die t ook behoorlijk heeft helpt pedispray wel.
Kun je de schoenen niet in een plastic bak bewaren of zo?

Kari1

Kari1

15-04-2009 om 15:04

Dat helpt hier ook

die pedispray. Niet meteen de eerste dag, je moet eerst 2 weken (dacht ik ) elke dag de voeten behandelen en daarna zo 1-2- x per week bijhouden. Maakt hier echt verschil, de sportschoenen kunnen weer gewoon in de hal staan.
Kari

Guinevere

Guinevere

15-04-2009 om 21:26

Febreze?

Helpt zelfs febreze niet tegen de stank? Heb je dat al geprobeerd? En kun je de binnenzolen toevallig niet loshalen en even uitspoelen?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.