Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Gaten in wasgoed......

.....wie o wie weet hoe ik hier vanaf kom: de laatste tijd ontdek ik steeds vaker gaten in het wasgoed. Met name in katoenen shirts, nooit in handdoeken of spijkerbroeken. Heb de machine is vrij nieuw en al geinspecteerd, zit niets scherps in....ook is het manchet niet slap....heb in huis nog geen mot kunnen ontdekken....meestal zijn het natuurlijk de favoriete shirts....frustrerend....wie weet raad?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
merel

merel

11-06-2011 om 19:08

Waar?

En waar zitten die gaatjes dan? Overal of voornamelijk op buikhoogte...?

Ritsen dicht van de broeken?

Want als je die met shirts wast dan vliegen de gaten erin door de scherpe rits. Ik knoop altijd de gulp dicht en de rits omhoog.

Op buikhoogte, zoals mijn voorganger aangeeft, kan komen door de pin van een riem.

Hier heeft dochter allerlei kleine gaatjes in haar t-shirts. Reden: de kat zit dan bij haar en als die dan wegspringt en zijn nageltjes fijn uitzet.... hoppa, klein gaatje.

Simone

Simone

12-06-2011 om 23:02

Ook hier...

gaten in, natuurlijk, de favorieten shirts. Wat het schijnt te zijn is het toerental van je wasmachine. Tegenwoordig wordt de was op een hoog centrifugetal gecentrifugeerd en daardoor schijnen er gaatjes in de shirts te komen. Erg frustrerend!

Jaaa!

Hier ook ieniemienie gaatjes in T-shirts! Laatst een knoopje als versiering erop genaaid ( gaatje zat er op een goede plek voor
Maar ook op andere plekken gaatjes, nieuwe shirts ook.
Snapper niets van.

Emine

Emine

13-06-2011 om 21:20 Topicstarter

Ritsen.....

Dat moet het zijn.....voorheen maar enkele spijkerbroeken die ik allemaal samen waste, maar sinds een half jaar ofzo dragen de kinderen ze ook (droegen eerst liever andere dingen) en idd, ik doe de ritsen nooit dicht......

Sassie

Sassie

15-06-2011 om 14:31

Hier ook….

Zit dit draadje te lezen en herkende het probleem meteen! Ieniemienie gaatjes in je shirts. Meestal de gloednieuwe natuurlijk….
Ga er nu toch op letten dat die ritsen allemaal dichtzitten, of ik was de spijkerbroeken apart. Over het hoge toerental van het centrifugeren…dat is nieuw voor mij. Hoe weet je dat zo?

Rafelkap

Rafelkap

15-06-2011 om 18:32

Sassie

"Hoe weet je dat zo?"
Omdat dit draadje zo om de paar maanden terugkomt. De mysterieuze gaten, vooral in nieuwe shirts, vooral op buikhoogte. Hier ook, nog steeds, ondanks deze draadjes. Moet er ook weer meer op gaan letten.

Niet door ritsen

Want ik was geen broeken en shirts samen. En het gaatje in mijn gloednieuwe t-shirt waar ik een knoop ter camouflage op had genaaid zat niet op buikhoogte maar boven borsthoogte. En daar zitten bij mij geen ritsen of riemen tijdens het dragen

Moontje

Moontje

19-06-2011 om 21:11

Van h&m toevallig?

Ik heb in 8 van de 10 katoenen shirts van de H&M altijd gaatjes.. het kost geen drol, blijft verder allemaal mooi, maar die gaatjes zijn wel knap irritant. Meestal ga ik er niet mee terug, maar ze doen daar niet moeilijk over als je wel terug zou gaan..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.