Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

verhuizertje

verhuizertje

06-03-2011 om 17:24

Gasverbruik

Graag even helpen denken! Wij zijn een tijdje geleden geleden verhuisd, eind juli. Nu ben ik eens even naar het energieverbruik aan het kijken, en ik schrik me rot. Ik ga er van uit dat we van 31 juli tot 31 december op 5/12 van ons jaarverbruik zitten, want halve hoeveelheid zomermaanden, de herfstmaanden en halve hoeveelheid wintermaanden erin.
Het gasverbruik lijkt op bijna het dubbele uit te komen van ons oude huis! Ook gerekend met de strenge winter van 2009-2010. Het huis is nu niet groter. De buren (even nagevraagd) verbruiken net zoiets als wij in ons oude huis, dat klopt dus wel. Bovendien hebben zij de garage bij de woonkamer getrokken dus meer ruimte om te verwarmen. Wij hebben wel weer vloerverwarming en zij niet. We hebben exact dezelfde cvketel.
Waar gaat al dat gas bij ons heen??? We koken nu zelfs elektrisch. Niet dat gaskoken zoveel extra verbruikt, maar zelfs dat dus niet. Er is van de winter al iemand geweest voor het jaarlijkse onderhoud van de ketel, die is schoongemaakt, alles was o.k. Dus??? Ik baal hier van! Kan vloerverwarming zoveel extra kosten? Dan is het gauw afgelopen daarmee, stenen vloer eruit en houten erin, dat hebben we er zo uit.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

06-03-2011 om 17:37

Vloerverwarming

Vloerverwarming is toch electrisch, dus kost geen extra gas.
Vraag anders een energieadvies aan? Veel gasleveranciers bieden dat gratis aan. Verder: zijn er andere verschillen tussen eerst en nu? Enkel glas, andere isolatieproblemen? Geen spaardouche?

Vloerverwarming

is toch niet electrisch, hoe kom je daar nou bij. Hier hebben we het, maar het is wel degelijk op gas.

Vind het trouwens vervelend, vloerverwarming. Het lag er al, maar ik zou het zelf niet kiezen.

Guinevere

Guinevere

06-03-2011 om 21:35

Nou nee bromvlieg

Even googlen levert me op dat er 2 soorten vloerverwarming bestaan. Electrisch dus en ook die op de cv werken. In beide gevallen zie ik trouwens niet in hoe dat extra gasverbruik zou moeten kosten, tenzij de vloerverwarming vooral de kruipruimte verwarmt ipv de kamer erboven.

Vic

Vic

06-03-2011 om 21:39

Hoeveel dan?

Ik ben erg bezig met gasverbruik (dat van mij is ook hoog). Hoeveel verbruik je op jaarbasis?

Agchie

Agchie

07-03-2011 om 11:13

Mengkranen?

Twee jaar geleden hadden we hetzelfde probleem.....ons verbruik was verviervoudigd!!! We hebben op advies van de monteur toen alle mengkranen (ook van de douche en het bad) vervangen voor gewone kranen.....nu zitten we weer op een normaal verbruik!

Het schijnt zo te zijn dat mengkranen ook warm water bij het koude water bijmengen!

Groet,

Agchie

Agchie, wat bedoel je?

Bedoel je met mengkranen thermostaatkranen? Want om te douchen heb je toch heus een mengkraan nodig, die vanzelfsprekend ook met twee knoppen uitgevoerd kan zijn. Of bedoel je er eengreepsmengkranen mee?
Hoe dan ook, het verhaal van die monteur klopt niet zonder meer. Goede (gekeurde) mengkranen, tweeknops, eengreeps- of thermostaatvariant horen bij volledig koude instelling ook alleen koud water te leveren. Maar vooral bij eengreeps- of thermostatische kranen is de neiging van de gebruiker groot om de kraan niet op volledig koud te zetten - het is zo makkelijk om hem éven iets warmer te zetten. Buiten dat lijkt het me een eigenaardig verhaal dat puur door een paar verkeerde kranen waardoor wat meer warm water verbruikt wordt, je totale gasverbruik verviervoudigt.

Agchie

Agchie

09-03-2011 om 13:51

Ja niet de juiste term

Ik bedoel inderdaad die thermostaatvarianten, waarbij je de temperatuur instelt en dan hoe je hem alleen nog aan te doen. Het schijnt zo te zijn (vooral bij de goedkopere versies) dat door het gebruik van dit soort kranen wel degelijk warm water weglekt....hoe en wat precies weet ik niet. Wij hebben ze allemaal vervangen en ons verbruik is gekelderd.....We hebben nu weer een normaal gasverbruik. Het verbaasde mij ook heel erg, maar er zijn verder geen veranderingen in ons huis geweest....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.