Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

28-04-2009 om 16:34

Gaspit waait uit

Een van de (grote) branders van mijn fornuis (Boretti) gaat regelmatig uit. Ik heb het idee dat hij uitwaait als de keukendeur open staat. Heel irritant als je net aardappels op hebt staan en niet door hebt dat hij is uitgegaan. Gelukkig wordt de gastoevoer wel afgesloten. Waar zou dit aan kunnen liggen? Kan ik er zelf iets aan doen? Er zit nog garantie op, dus ik kan de keukenleverancier bellen als ik het zelf niet kan verhelpen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Roos Vicee

Roos Vicee

28-04-2009 om 16:58

Zelfde probleem vic!

Ik heb hetzelfde probleem Vic. Bij mij ligt het echt niet aan een open keukendeur oid, hij gaat gewoon na een tijdje vanzelf uit. Eerst was het bij mij alleen de meest rechtste kleine brander, nu is het ook de meest rechtste grote brander.
Daarnaast heeft hij sinds heel kort ook nog een andere afwijking en dat is dat hij regelmatig maar blijft tikken (ook de andere branders tikken dan) super irritant want hij gaat echt niet gewoon meer uit. Ik moet dan een aantal keren met 'geweld' de knop indrukken voordat ze uitgaan. En ook als ik het meest rechtste kleinste pitje aan heb staan, kunnen ook zomaar ineens een aantal pitten beginnen te tikken.
Ik denk dat het echt een probleem van Boretti.
Hoe oud is jouw Boretti? Die van mij is 13 maanden, maar vanaf afgelopen zomer heb ik al het probleem van het uitgaan van het kleinste pitje. Sinds een half jaar gaat ook de meest rechtse grote pit uit en nu sinds een paar weken heb ik ook dat tik-probleem. Ben benieuwd wat het volgende probleem is.
Oh ja, als de oven aan staat hoor ik ook af en toe zomaar ineens een flinke plof. Hmmm nu ik dit allemaal zo bij elkaar zie is het denk ik nodig tijd dat ik eens aan de bel ga trekken bij Boretti idd.

mirreke

mirreke

28-04-2009 om 17:56

Boretti m-systems, ovendeur geploft

Wij hebben het grote fornuis van M-systems, het submerk van Boretti. Ook ons fornuis is nog vrij nieuw, nu zo'n acht maanden.
Bij ons is onlangs zomaar de binnenste glasplaat van de ovendeur ontploft! Het is veiligheidsglas, en de hele oven was bezaaid met kleine stukjes glas. Leuke bijkomstigheid, het was geen garantie, totdat manlief ook ontplofte en een gratis glasplaat thuisgestuurd kreeg. Moeten we het glas nog wel zelf vervangen. Wij hebben nog geen uitgaande gaspit, maar als een gaspit is uitgedraaid en je wilt hem direct daarna aandoen dan lukt het niet direct en moet je een poosje wachten. Hoort dat?

Vic

Vic

28-04-2009 om 19:12

Klinkt lekker ;-(

Ik ben er inderdaad ook nog niet uit of de pit uitwaait of vanzelf uitgaat. Het gebeurt i.i.g. alleen als je hem laag draait (het is de grote pit rechtsachter). Bij dat laag draaien gaat het ook niet gelijkmatig, heb ik het idee. Bij terug draaien blijft de vlam lang groot, en wordt daarna ineens klein (om vervolgens regelmatig uit te gaan). Mijn fornuis is nog geen jaar oud, maar ik kan me niet meer herinneren wanneer het 'gebrek' begon.

Tirza G.

Tirza G.

28-04-2009 om 19:44

Vic

Is niet goed. Ik kook niet op een Boretti (vriendin heeft er eentje, dus ik hoef al niet meer.....), maar ik kook wel in de wind. Een pit hoort echt niet zomaar uit te waaien.

Tirza

Roos Vicee

Roos Vicee

28-04-2009 om 20:01

Wachten

Dat wachten nadat een gaspit is uitgedraaid, heeft de mijne ook. Sterker nog, ik heb zelfs regelmatig dat hij niet eens aangaat als ik hem voor het eerst aandoe. Ik heb al standaard een aansteker in de la liggen.
Hij is echt heel erg mooi om te zien die Boretti, maar dat is dan ook het enige voordeel dat ik kan bedenken t.o.v. mijn keramische kookplaat in mijn oude keuken.

Af laten stellen

Je leverancier (of Boretti) bellen en de gaspitten af laten stellen. Dat mag je niet zelf doen (moet erkend gasvitter doen). Dat helpt.
Groet,
Miriam Lavell

mirreke

mirreke

29-04-2009 om 14:21

Hij is afgesteld

door een erkend installateur...
En toch wachten nadat je de pit uitdoet. En dat gebeurt wel eens, soms draai ik per ongeluk de verkeerde kant op. Lastig als hij dan niet direct weer aankan. Weet iemand wat daar de reden van kan zijn?
Ik heb hem gekocht vanwege de zespitskookplaat. Gelukkig is M-System niet zo duur als Boretti.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.