Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Roosje Katoen

Roosje Katoen

03-10-2010 om 10:51

Gaspit blijft niet branden

Op mijn gasfornuis blijft 1 gaspit niet branden. Hij slaat wel aan (met zo'n automatische ontsteker), maar als ik de knop los laat gaat hij uit, heel irritant. Heeft iemand een idee wat ik hier aan kan doen? Moet ik iets schoonmaken/doorprikken ofzo? Heb de hele boel al eens uit elkaar gehaald maar dat levert helaas niks op.
Hopelijk hebben jullie tips!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

03-10-2010 om 12:15

Boretti?

Is het een Boretti? Die hebben daar vaak last van. Naast het gaspitje zit een soort van 'stokje', dat je met een schroef hoger en lager kunt stellen. Bij ons werd het probleem opgelost door het 'stokje' (is dat de ontsteker?) iets omhoog te halen.

Hmm

In eerste instantie dacht ik direct, o, dan is het gaspitje nat. Dat heb ik zelf weleens, nadat ik de boel grondig schoon heb gemaakt. Vervolgens wil ik lekker gaan koken, en dan doet ie het niet. Als ik het dan even goed droog maak, is het probleem opgelost.

Maar dat is bij jou niet aan de orde? Nou ja, dat was mijn enige ingeving. Ik hoop dat ie het inmiddels weer doet!

Olijvje

Beveiliging

Roosje,

Op veel gasfornuizen zit een beveiliging dat als de vlam uit gaat, de gastoevoer stopt. Jouw gaspit denkt de hele tijd dat de val uit is. Het wil nog wel eens helpen om de knop 5 seconden vast te houden terwijl de vonk-ontsteker doortikt. En dan pas loslaten. Werkt het niet, dan even met de fabrikant contact opnemen, dan is de beveiliging stuk denk ik.

Dorry

Vic

Vic

04-10-2010 om 11:21

Heel hard de knop indrukken als je het gas aan doet, en inderdaad even een paar seconden laten doortikken.

Knop versleten

Hebben wij ook gehad. Knop is aan binnenkant wat uitgesleten. Voor korte termijn; beetje opvullen met bv alufolie. Voor lange termijn; nieuwe knop(pen) bestellen bij fabrikant, kost je de kop niet. Wij kregen ze zelfs gratis.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

04-10-2010 om 15:44

Reactie

Dank voor alle reacties. Vijf seconden vasthouden werkt niet, heel soms doet hij het na een minuut vasthouden ofzo, maar meestal niet. Ik zal eens naar de knop kijken of er wat is uitgesleten, maar het ding is pas vier jaar oud en juist die knop gebruik ik niet vaak :-s Als dat niet werkt ga ik de leverancier bellen. Dat is overigens Ikea, en na vier jaar word ik steeds minder tevreden over hun keukens

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.