Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ganzenbord - hoe kom je uit de put

Hallo,

Wie helpt me uit de brand... we hebben gisteren ganzenbord gespeeld bij mijn ouders, nu zeer ijverig er eentje zelf geknutseld... maar hoe kom je uit de put? Is het genoeg dat iemand anders langskomt of moet diegene exact op de put uitkomen?

In het laatste geval zit je er namelijk de rest van het spel voor joker bij. Dan kan je nog beter de dood treffen op vakje 58 (ik vind de naam wel een beetje luguber) en weer bij start beginnen.

We hebben de regels op Wikipedia geraadpleegd maar voor het uit de put komen boden die geen antwoord op mijn vraag..

en ja, de OOL-challenge is weer gestart want mijn man denkt dat ik hier niet het antwoord krijgt...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda99

Linda99

25-12-2009 om 11:37

Ouders Online wint

Je mag er uit zodra je 6 gooit

liora

liora

25-12-2009 om 15:03

Haha

Hoi,

Inderdaad net als Pelle: dat verzin je lekker zelf. Je kunt ook na drie beurten doen bijvoorbeeld. Of als je iemand een lief kusje geeft mag je uit de put.

Of als je je kamer opruimt...

Liora

Beo

Beo

25-12-2009 om 15:09

Regel

Ik ken alleen de regel dat iemand precies op dat vakje moet komen. Voor zowel de put als de gevangenis.

Beo

rodebeuk

rodebeuk

25-12-2009 om 21:49 Topicstarter

En bedankt!

Hoe het precies zal gaan horen jullie nog wel.

Die met kamer opruimen klinkt erg aantrekkelijk!

..en Pelle, je hebt natuurlijk gelijk, ik was gewoon ff benieuwd of andere mensen ook tig rondes in de put blijven zitten of dat ze dan toch de regels anders interpreteren. We hebben trouwens tig keer gespeeld, het bleek een gouden greep met jongste van 4 die net kan tellen en oudste van 8 die houdt van constructief valsspelen en winnenwinnenwinnen...

Guinevere

Guinevere

25-12-2009 om 22:33

Uit de put?

Oh, kan je dan ook weer UIT de put komen? Ik dacht dat je dan écht vreselijke pech had. Een goed idee om er een opdracht aan te verbinden. Een rondje drinken halen is ook een leuke.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.