Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wilma

Wilma

16-09-2010 om 14:28

Gadget-kado-tips voor zoon die twaalf wordt gezocht

Ik heb een zoon die echt nérgens mee speelde (en nog niet, maar hij wordt nu wat ouder), niet met lego of playmobiel of weet ik 't. Als hij lego kreeg, amuseerde ie zich 't meest met een los wiel dat dan door de kamer rolde. Zo was ie ook wel tijden zoet, maar toch, beetje zonde van zo'n dure doos (die oma en opa toch persé wilden geven :-S ). Stuitballen van een euro waren veel geliefder.

Vorig jaar hebben we hem dat laserspel gegeven (ben even de naam kwijt en te lui om boven te gaan kijken), ook via zo'n site gekocht.

Ook zo'n vliegding, aluminium ding dat ging vliegen als je er een bepaald soort stok onder hield, heeft ie toen kado gehad. En jongleerballen, waren ook een groot succes.

Voor dit jaar zijn we dus ook nog op zoek naar kadotips. Het zou enig zijn als ie van lezen hield, 'k lees zelf die boekendraadjes bij zijn leeftijd, maar helaas. Het guinessbook of records (zie ook spinnendraadje ) leest ie nog net en van de opa's en oma's krijgt ie al een abonnement op de Donald Duck en de Donald Duck extra.

Maar nu. Ik ken de site Megagadgets en daar zit ie dus nu al avonden achterelkaar te kijken. Vooral de wekker die van je nachtkastje rolt, lijkt 'm geweldig.

Nou wil ik zo graag nog wat ideetjes, ook om door te geven aan tantes enzo. De Expo, die winkel, vindt ie ook leuk om rond in te kijken, maar behalve de lavalamp waren daar in zijn ogen niet echt kado-ideetjes.

Iemand nog dingen die in deze categorie vallen en die leuk zijn voor een beginnende brugpieper ??? Hij heeft nog een trauma van die verjaardag dat ie van ons een buro kreeg en voor de rest alléén maar burospullen van iedereen (alle tantes en vriendinnen waren allang blij dat ze iets wisten). Dus echte brugpieperdingen voor school enzo hoeft ie niet echt voor z'n verjaardag.

Heb nog twee weken de tijd.

Groetjes en heel erg bedankt !

Wilma

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
evy

evy

16-09-2010 om 16:32

Website

Voor mijn zoon heb ik weleens wat leuk gehaald van de website www.sinterklaaskado.nl
Laat je niet in de war brengen door sinterklaas

Misschien...

een MP3 of MP4 speler?
of een Nintendo DS (samen met anderen)
gr Nora

Eeehm....

hoer een groopt succes...een 'zwevende wereldbol van een cm of 10 doorsnee die los in een magnetisch veld hangt, Bij de lokale kantoorboekhandel besteld, maar vast ook wel op internet te vinden.

idd MP-zoveel speler.

Als ie van de beta dingen is...had je de site nog waar je vorig jaar wat dingen gescoord had? Betatoys.nl? Daar komt dat laserspel en zweefding ook vandaan 9was vast tip van mij)

Kweeksetjes voor rare planten of beesten? Ik heb een aantal jaren terug een triops-kweeksetje gekocht op internet, geen idee of het nog te krijgen is. Het waren een soort prhistorische minikreeftjes (cm groot of zo) met een soort schoepen-rad voortbeweging. We hebben er weken lol van gehad in het bijbehorende aquariumpje. Het was zo lollig om te zien! Was een duitse site die meer leuk spul had & erg betrouwbaar verzond. Wil hem wel even voor je proberen te vinden als het je wat lijkt.

Hoe zit het met zijn mobiel? is die nog up to date?

Als me nog meer creatiefs te binnen schiet dan meld ik het....

Ingrid

Aanvullende tip...lol!

Doe hem gezellig op golf. heb je jaren geen kadoproblemen meer. Ballen, petten, pitchforken, ballen van het goede merk. Een nieuwe tas. Een echte driver. Een nieuwe wedge. Een voorraad tees. Een karretje. Hedgehogs voor de winter. Een nieuwe handschoen. Een chipnetje voor in de tuin. eeen golfposter voor aan de muur. En bijkomend voordeel is dat je man alle kado aankopen he-le-maal uit zichzelf regelt. En nog op tijd ook. maar wel altijd zwaar boven budget. Tja...

(coole poster is trouwens in algemeenheid ook altijd een mooi kado)

Ingrid

Wilma

Wilma

17-09-2010 om 09:36

Reactie

Ah, er komen al wat goeie tips voorbij gelukkig. Die sitenaam was ik inderdaad kwijt, betatoys.nl, daar ga ik maar weer even neuzen vanmiddag.

Een MP3/4-speler is nog wat ver van z'n bed, hij is nog niet zo van de muziek en weet totaal niet hoe je dat allemaal moet downloaden en weet ik 't. Ik en man doen dat ook niet en hebben ook geen idee hoe dat zou moeten. Dus dat was op zich leuk, maar nog niet dit jaar denk ik.

Zo'n kweekbakje lijkt me geweldig voor 'm. Hij kijkt nu met argusogen naar zo'n kreeftcomputerspeeldingetje.

Nintendo heeft ie zelf voor gespaard, dus dat heeft ie al en is ie erg blij mee.

Die wereldbol lijkt 'm inderdaad ook hélemaal geweldig, maar lijkt mij dus niks, maar nu ik van jou, Ingridt, hoor dat 't wél leuk is ga ik weer twijfelen ...

Ik hoop op nog wat meer reacties, maar ben hier al erg blij mee!!

OH ja, en op golf wil ik 'm niet (hij vraagt er ook niet naar), dan zit hier strakjes moederziel alleen de rest van m'n leven :-S. Die kadotips daarvan en vooral je opmerking van dat papa dan zwáár over het budget heen zal gaan, is erg herkenbaar.

Groetjes,
Wilma

Wilma,

even voor je gegoogeld op triops...en voila:

http://shop.e-nemo.nl/products/triassic-triops

Nemo shop. Die kende ik nog niet. Vast heel betrouwbaar. Hmm. staan sowieso misschien nog wel lollige dingen op

Er is ook nog een site die labstuff.nl (of .com? heet) ook wel leuk. ook microscopen en zo. Die van ons recentelijk nog gebruikt om te checken of dat wat we van zoon's hoofd hadden gekamd nou een zandkorrel was of een babyluis...hahaha!

Over beestjes gesproken trouwens....een setje wandelende takke-eieren is misschien ook wel leuk! Of heb je die al eens gehad? Paar jaar terug had ik zo ook, lollige beestjes! weinig onderhoud, spannend groei & voortplantingsproces. je kunt hier op OOL in het Hieuwe huishouden archief nog wel heel wat info vinden denk ik! En eitjes scoor je probleemloos via marktplaats.

Ingrid

Wilma

Wilma

17-09-2010 om 13:12

Hé fijn

Ik had me net al genesteld met koffie om even te neuzen op die sites van je en nu kom je nog met een paar, leuk!!

En wandelende takken, hm, heb ze onlangs bij een vriendin gezien in 't echt, ik word er zelf wat rillerig van ...

Groetjes en bedankt zover !
Wilma

Gadgets

Gadgets hebben ze op www.ditverzinjeniet.nl.

Wilma

Wilma

20-09-2010 om 10:44

Ah, daar ook nog kijken dus

Karin, dankje, ik ga zo even kijken. Zoon maakt zich zorgen dat we 't niet op tijd krijgen (verzendtijd enzo), dus je tip komt op tijd. Hij is 2 oktober jarig.

Hij zei eergister dat 't dit jaar voor 't eerst "vast allemaal leuk is wat ik ga krijgen", LOL.

Groetjes,
Wilma

Wilma

Wilma

27-09-2010 om 11:22

Bedankt en wat het is geworden

Wel zo netjes vind ik altijd, om even te laten weten wat het is geworden.

Op nummer één voor zoon stond de hooverpod in 't blauw, maar die was uitverkocht, die houdt ie dus nog tegoed (de zilveren leek teveel op een strijkijzer ). Wel hebben we de nanoballs besteld. Ook wilde ie zo'n wiebelding (met vijf van die magneetballen waarvan de buitenste twee blijven wiebelen als je er eentje laat beginnen), maar of m'n man die gisteravondlaat nog heeft gevonden weet ik nog niet.

De wekker die zelf wegrolt, leek 'm geweldig, maar nu wij 'm nog wakker maken, vinden we dat nog niet zo'n succes. We houden 'm wel in gedachten.

Bedankt in elk geval !!

Groetjes,
Wilma

Bastet

Bastet

27-09-2010 om 12:19

Jamaar wilma

Met zo'n wekker hoef je hem zelf niet meer te wekken,dat is juist de truc!))

Wilma

Wilma

27-09-2010 om 14:37

Ja, da's waar

maar gezien 't feit dat hij nogsteeds niet op de zolderkamer slaapt, denk ik dat wij allemaal ook op zijn tijd wakker zijn .

Verder hoop ik dat iemand nog vraagt wat ie wil hebben, want dan kan ik de vleesetende plantn tippen. In de keuken hebben we nu last van fruitvliegjes (en geen idéé waar die vandaan komen) en volgens mij groeit zo'n plantje daar als kool !

Groetjes,
Wilma

En natuurlijk nog

GEFELICITEERD!

Kuzzzzzzzz, Mien

Wilma

Wilma

29-09-2010 om 14:24

Ruim op tijd

Dankjewel Mien, rúim op tijd ben je, hij wordt zaterdag pas twaalf .

Groetjes,
Wilma

Saar

Saar

05-10-2010 om 23:52

Geld?

Als hij niet echt dingen heeft waar hij zich goed mee kan vermaken dan is geld misschien wel iets wat iedereen kan geven. Kan hij er zelf iets voor uitzoeken of bij elkaar leggen voor iets wat duur is. Is ook zo zonde als iedereen geld uitgeeft aan dingetjes waar hij niks aan vindt of niks mee doet. Mogelijk vindt hij dat zelf ook de beste oplossing.
Hier krijgen onze kinderen van ons een bepaald bedrag, willen ze iets wat duurder is dan kan verjaardagsgeld bijleggen een oplossing zijn. Hier is zo in de afgelopen jaren een iPod Touch gekomen, een Nintendo dsi XL en een gsm. Allebei dingen waar kinderen van die leeftijd helemaal weg van zijn en die te duur zijn om zo ff te kopen.
Onze zoon heeft laatst zo zijn aquarium gekocht. € 50,- voor het aquarium en toebehoren (Pets Place) dan nog plantjes, grind etc. En over 2 weken gaat hij visjes kopen. Toch huisdieren maar dan zonder haarballen, kattebakken etc.

Wilma

Wilma

06-10-2010 om 16:23

Hoe het afliep ...

Les voor een volgende verjaardag: laat nooit je man alleen op zo'n gadgetsite een bestelling doen.

De magneetballetjes zijn een groot succes, erg leuk om zo wat mee te friemelen enzo. Ook dat ding van Expo met al die spijkertjes is een enorm succes (en dat voor maar 14,95).

De katapult vind ik zelf wat minder (gezien wat er zo nu en dan door de kamer vliegt), maar hij vindt 'm wel geinig. Dit was door papa als extra (geen idee waarom, wsl vond ie 'm zelf leuk) uitgekozen.
En zo ook het megahelicopterding ..... die 't dus niet doet. Die staat nu dus weer klaar in een megagrote doos om terug te sturen. Van mij mochten we 't geld terug krijgen, maar nee, papa wilde graag een nieuwe. Ook dit ding was als extra (?) meebesteld.

Dan nog een ding wat vliegt met zo'n elastiekje, dat ding moet je opdraaien en als 't elastiekje dan terugdraait, draaien de propellors en vliegt dat ding. Dit is dan wél weer leuk, vooral buiten, maar 't kan ook binnen desnoods.

Even denken, de vleesetende plant prijkt hier naast me ("dan kunnen we 'm allemaal zien, mam, dus hij 'mag' beneden staan!". Hoe kun je zo'n voorstel weigeren!). En verder heeft ie dus van opa's en oma's 't abonnement verlengd gekregen op de Donald Duck en de Donald Duck extra.

Groetjes en bedankt voor alle tips !

Wilma

Bastet

Bastet

06-10-2010 om 17:09

Ja wilma

Veel vaders blijven jongetjes..)
Bastet

Klinkt leuk

alleen hou ik niet van vliegende dingen in de kamer (maar misschien is ons huis daarvoor gewoon te klein).
Maar... ik weet niet of het aan de vaders ligt.
Heb dit draadje vorige week eens gelezen en de genoemde sites bezocht; word er ook helemaal hebberig van! Hoop zo dat ons mannetje ook interesse krijgt voor dat soort dingen! En dan moet je mij de spullen niet laten bestellen... (dan komt er veel meer dan oorspronkelijk bedoeld)
(overigens denk ik dat ons ventje wel die interesse heeft; als we in de HEMA zijn rent hij meteen naar de anatomische modellen, microscopen, verrekijkers en die onderzoeksdoosje, alles staat voor hem op ooghoogte en hij kwijlt er nog net niet bij.)

Wilma

Wilma

07-10-2010 om 09:50

Haha heli

Op zo'n afdeling bij de Hema is 't hier ook begonnen, dus er is hoop voor je .

Groetjes,
Wilma

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.