Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jessie

Jessie

25-01-2010 om 11:47

Gaatjes in shirts

Ik krijg altijd heel snel gaatjes in mijn basic shirts. Ik ben nogal klein en sta dus vaak met mijn buik tegen het aanrecht of commode. Als ik hierover klaag bij de winkel, dat shirts soms kapot gaan na een paar keer dragen, krijg ik altijd te horen dat men hier nog nooit klachten over heeft gekregen.
Hoe zit dat met jullie shirts, hoe lang doe je ermee en wat kun je ertegen doen om die gaatjes te voorkomen?
hartelijke groet Jessie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marie L

Marie L

25-01-2010 om 11:53

Ik ook!

En ik ben er nog steeds niet achter waar het nou aan ligt. Ik ga gelijk m'n aanrecht eens goed inspecteren.

Het gebeurt mij helaas niet alleen met basic shirts maar ook met mooie wollen truien

Maxime.M

Maxime.M

25-01-2010 om 12:01

Hebben wij ook

Hoi,

Ja ik heb het ook en ben er niet achter waar het nu van komt. Trouwens mijn man heeft het ook op zijn buik en omdat hij langer is zijn we erachter dat het dus niet van het aanrecht kan komen. Blijft nog over dat het misschien het dragen van een riem kan zijn?

Groetjes
Maxime

p.s. hier is al eens een draadje over geweest, die mysterieuze gaatjes, toen kwamen we er ook niet uit

angel3

angel3

25-01-2010 om 13:24

Herkenning

inderdaad riem of buro dacht ik aan. Heb ook weleens gehoord dat het aan wassen ligt samen met broeken en ritsen. Dus in wasmachine ZONDER broeken met ritsen. Maar ja....
Heel irritant!

Julia64

Julia64

25-01-2010 om 13:30

Maar angel3

Als dat waar zou zijn - van dat wassen, met ritsen enzo -hoe komt het dan dat die gaatjes altijd ergens op buikhoogte zitten..? Dat zou dan toch niet uit moeten maken?

En ja, hier ken ik het probleem ook. Vooral in dunne shirtjes heb ik het. Ik heb er al meerdere draadjes op diverse fora over gelezen, dus blijkbaar is het een universeel en onoplosbaar probleem...

groet
Julia

Hier ook

Ik ben vrij klein en sta ook altijd met mijn buik tegen aanrecht geleund. Bijna alle shirts krijg ik 1 of meerdere gaatjes op mijn buik. Ik draag nooit een riem, daar kan het niet van zijn.
Man is een stuk langer, draagt altijd een riem en heeft nooit gaatjes.... Ik baal ervan, want zo'n shirt is verder nog prima, behalve dan dat gaatje op mijn buik.

Maxime.M

Maxime.M

25-01-2010 om 16:01

Hoe kan dat dan?

Hoi,

Maar mijn man heeft het ook. Hij is een stuk langer dan ik, dus wanneer je hem voor het aanrecht zet komt zijn buik er een heel stuk bovenuit. En op zijn buik zitten ook de gaatjes en dat is in zijn geval dus niet op aanrecht hoogte.

maxime

Jetske

Jetske

25-01-2010 om 16:49

Ook altijd gaatjes

Inderdaad ter hoogte van de riem/knoop van m'n broek. Tegenwoordig draag ik meestal een hempje met spagettibandjes onder m'n shirt, wat dan tussen de broek en het shirt een beetje een beschermlaagje biedt. Helpt meestal wel.
Overigens kan ik me voorstellen dat de winkel een dergelijke klacht zelden hoort; ik ben ook niet terug gegaan naar de winkel. Hij was heel bij aankoop en dat er gaatjes in komen vind ik dan min of meer m'n eigen schuld. Maar het blijft heel vervelend (zeker bij mijn lievelingsshirts!).
Jetske

Kari1

Kari1

25-01-2010 om 18:53

Raar raadsel

Er zijn idd al meerdere draadjes over geweest, zonder de Eureka.
Ik heb dat nooit, die gaatjes, en hier in huis ook niemand. Wat doe ik niet dat jullie wel doen? Zou het werkelijk niet weten.
Kari

Nasha 1st

Nasha 1st

25-01-2010 om 19:31

Door riem

komt het hier ben ik achter, en de combi met het buro op mijn werk....

Stenen aanrecht?

In ons oude huis (tot 8 jaar terug) hadden we een kunststof aanrecht. Toen had ik nooit gaatjes.

Of zou het de heupbroek zijn? Dat de riemen precies op aanrechthoogte zitten zeg maar?

Of toch de flutkwaliteit van shirts tegenwoordig...

Ingrid

Guinevere

Guinevere

25-01-2010 om 21:09

Hoe herstellen?

Die gaatjes heb ik ook in mijn shirts. Op buikhoogte, maar vaak ook in de mouwen. Ik snap er ook niets van.
Weet iemand hoe je die gaatjes ongezien herstelt eigenlijk?

Herken het en volgens mij....

...komt het door het bukken.Wanneer je bukt blijft je shirt/trui hangen bij de knoop van je broek.Hierdoor krijg je slijtage.
Tenminste dit is waar ik de schuld aan geef.

Groeten Pemm

Rieke

Rieke

26-01-2010 om 00:15

Oh alweer die gaatjes!

Daar heb ik al een paar draden aan voorbij zien komen afgelopen jaren.
Het komt door het schuren tegen het aanrecht op buikhoogte, shirt schuurt tegen de knoop vd broek en dat tegen aanrecht en dat veroorzaakt gaatjes. Althans bij mij is dat zo. Bij heel veel shirts helaas...
Ik probeer nu voorzichter te zijn of ik doe het shirt bij de broek in of ik draag een rok/jurk met legging/panty eronder, dan geen centje pijn.
repareren; Speciaal reparatie doek (ja zo heet dat) op de markt bij de knopen en garen kraam. Dat knip je op maat en strijk je erachter en je gaatje is onzichtbaar, in meerdere kleuren te verkrijgen.

Maxime.M

Maxime.M

26-01-2010 om 08:55

Lorwyn

Nee, hij zit nooit achter een bureau. Als vertegenwoordiger zit hij altijd in de auto.
Vreemde mysterieuze gaatjes hé.

Maxime

Marie L

Marie L

26-01-2010 om 08:56

Dus shirt boven broek dragen

bij het aanrecht... allemaal aan de naveltruitjes en heupbroeken!

Ik ga er toch eens op letten of ik idd tegen het aanrecht aan sta.

Guinevere

Guinevere

26-01-2010 om 09:36

Beter nog...

Nog beter is het om naakt te koken. Geen gaatjes, geen vlekken! En zo leuk voor je man!

Guinevere haha

Ik lig hier helemaal in een deuk, inderdaad de ultieme oplossing, mijn man zou het maar wát leuk vinden.

Rembrand

Rembrand

26-01-2010 om 12:10

Guinevere.

Ik denk dat ik dat maar niet doe. Brandspetters op buikhoogte zijn ook niet echt aantrekkelijk. Of stel je voor dat de vlam in je beharing slaat ......
( zou echt iets voor mij zijn haha ).
M.

Guinevere

Guinevere

26-01-2010 om 14:24

Schort

Dan inderdaad bloot, maar wel met een schort om alle vachten te beschermen. Charmant, denk ik.

Bloot

Met deze kou lijkt me all-over lichaamsbeharing in de vorm van één grote vacht eigenlijk nog de beste oplossing: geen zorgen meer over gaatjes en toch lekker warm!

Chris

Guinevere

Guinevere

26-01-2010 om 14:34

Haha chris

Daar ben ik hard voor aan het kweken, ik draag nu toch geen blote benen. Zelfs niet in de keuken!

Puck

Puck

26-01-2010 om 19:12

Jessica, gedresserde motjes

Jessica, die motjes zijn dan wel ofwel gedresseerd of genetisch zo gemuteerd dat ze precies op buikhoogte de gaatjes maken

essanlau

essanlau

26-01-2010 om 21:04

Autogordel

Hoi,

Mijn man heeft de gaatjes wel en ik niet, maar volgens mijn man komen ze door de autogordel, de heupriem ervan. Hij rijdt veel in auto en bestelbus en draagt dan geen jas, trouwens ook maar zelden een riem.

Esther

Jas? fitness?

Hier wel eens gaatjes in shirts gehad door een 'spijker' van een spijkerjas. Die bleek in de binnenkant van de jas net scherp genoeg om een gaatje in de kleding te veroorzaken. Voor we daar achter waren...

Ook gaatjes in fitnessshirts waar we een fitnessapparaat van verdachtten.

Puck

Puck

27-01-2010 om 15:26

O dat wordt dan de nieuwe discussie jessica

Volgende spannende vraag: hoe hebben we allemaal onze shirts opgevouwen in de kast. Bij mij gaat het al niet op dat het aan de buitenkant zit: tuniekjes e.d. hangen vaak en bij de opgevouwen shirts zit de hoogte waar de gaatjes zitten binnenin gevouwen. Of het moet een speciaal geselecteerde ik-zoek-de-buik-graafmot zijn

Jessie

Jessie

27-01-2010 om 18:46

één en al herkenning dus

Vroeger droegen vrouwen toch ook al een spijkerbroek en riemen, dus het lijkt mij dat de shirts van tegenwoordig van mindere kwaliteit zijn. Dus dames, misschien helpt het om toch iedere keer weer even te zeggen in de kledingwinkels, of te laten zien aan de verkoopster. Kijk, een half jaar vind ik al kort om mee te gaan voor een shirt, maar dat deze al na 3 of 4 keer dragen gaatjes krijgt, zo goedkoop zijn ze niet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.