Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Gaatjes in de oren / voor de vakantie!?

Is dat slim of niet? Mag je onbeperkt zwemmen en zo als je net gaatjes hebt? Of zijn er andere redenen waarom het niet handig is? Het gaat om 9 jarige dochter trouwens...

Ingrid

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Belle Époque

Belle Époque

18-07-2011 om 13:39

Ik zou wachten

Ik zou het over de vakantie heentillen. Ik heb 3x moeten prikken, de eerste 2x was zweren, sterilon en gejank. Dat wil je niet hebben op vakantie. En dan had ik nog niet eens gezwommen

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

18-07-2011 om 15:19

Hier wel gedaan

Op de eerste dag van de vakantie nog wel. Dochter ging eerst op kamp (spannend, met net gaatjes), en een paar dagen later door op kampeervakantie. Ik had me goed laten voorlichten bij de juwelier, dochter heeft goed ontsmet en ze heeft nergens last van.

Wilma

Wilma

18-07-2011 om 15:58

Hier geen last gehad

Dochter was toen zes of net zeven. Geen last gehad. Wel een flesje sterilon mee om elke dag even te druppelen. Zwemmen kon ook gewoon.

Terpi

Terpi

18-07-2011 om 16:45

Verzorging

In mijn herinnering is het geen enkel probleem, zwemmen mag gewoon, alleen de verzorging is van belang om niet daar met ontstoken oorlellen te zitten. Dus sterilon en watten mee en lekker pronken met die mooie oorlellen

Fonneke

Fonneke

18-07-2011 om 19:05

Hier na de vakantie

Wij hebben het bij oudste dochter een paar jaar geleden uitgesteld tot na de vakantie. Maar dochter was toen zes en we gingen in de vakantie regelmatig naar het strand. Ik was toch bang dat we de gaatjes niet goed schoon konden houden als ze veel in het zand speelde.
Zwemmen is volgens mij geen probleem.

Yvon Meijer

Yvon Meijer

18-07-2011 om 20:15

Aanvullende vragen

Ik heb al tijden geld klaar liggen van opa en oma voor dochter (7) om gaatjes te prikken. Maar ik weet niet waar je het het beste kunt laten doen. Bij mij is het met een pistool schieten destijds mis gegaan: gaatje te laag en uitgescheurd- dus voor altijd een uitgescheurde lel. Toevallig sprak ik een moeder op school wiens dochter dat ook gehad heeft. En nu vertrouw ik niemand het toe, eigenlijk. Ik ben naar een piercer geweest die me vertelde dat je veel precieser kunt prikken met een naald zoals een piercer doet. En dat lijkt me eigenlijk ook wel logisch. Zo'n 'bot' knopje door een lel rammen schijnt wel vaker mis te gaan. Bovendien zei hij dat de pistolen vaak niet goed gesteriliseerd worden tussen de schietbeurten door. Kortom: ik heb grote angst en gun mijn dochter mooie gaatjes. Ik heb het al die tijd ook uitgesteld onder het mom dat ze dan een tijdje niet kon zwemmen. Dus, Ingrid ik hoop dat je het niet erg vind dat ik je draad 'aanvul' met mijn vragen. Wat zouden jullie doen? Regio Amsterdam. En dan ook de vraag: wel of niet zwemmen?

Valkyre

Valkyre

19-07-2011 om 07:29

Piercers

Zijn inderdaad vaak betrouwbaarder en werken schoner! Bij mij is het ook met zo'n pistool gedaan, en ze zitten niet precies in het midden - en niet symmetrisch. Vraag eens om je heen wie een betrouwbare piercingstudio weet. En altijd mee natuurlijk - piercingstudio's helpen als het goed is niemand onder de 18 zonder toestemming van de ouders. Je kunt ook vragen of ze eerst met stift aangeven waar de gaatjes precies komen, dan kun je eerst kijken wat je mooi vindt.

Valkyre (zelf verder geen piercings )

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Wilma

Wilma

19-07-2011 om 16:16

Ook naar de piercer geweest

Wij zijn toen we voor m'n dochter d'r oorbellen gingen door de juwelier doorgestuurd naar de tattooshop waar ook piercings gedaan werden. Daar werken ze het sterielst en het kundigst werd ons door de juwelier verteld. En ja, geweldige ervaring. Twee, jaja beide oren tegelijk, van die stoere getatooeerde (?) kerels en dan mijn dochter in haar rozer-dan-roze outfit ertussen. Echt zó lief deden ze het daar. En kundig !

En wij als gezin hadden een hartstikke leuk uitje, we moesten even wachten en hebben onze ogen uitgekeken .

Yvon Meijer

Yvon Meijer

20-07-2011 om 08:35

Wilma!

Dat klinkt goed! Waar zijn jullie heen geweest?

Fiorucci

Fiorucci

20-07-2011 om 10:05

Nagelstudio

De juwelier alhier wilde geen gaatjes prikken bij mijn dochter, die toen zes jaar oud was. We kwamen terecht bij een volkomen over the top haagse nagelstudio, met twee hele lieve meiden die heel zorgvuldig gaatjes hebben geprikt. De roze dames noemde mijn dochter hen..

Wilma

Wilma

20-07-2011 om 14:35

Yvon meijer

Hm, ik woon in ZuidLimburg. Dan moet je er een dagje uit van maken .

Yvon Meijer

Yvon Meijer

20-07-2011 om 23:30

Wilma

Ah, ja, wel wat uit de buurt Ik ga maar eens door de stad fietsen en kijken of ik een leuke zaak kan vinden. Dank je wel.

IngridT

IngridT

21-07-2011 om 21:57 Topicstarter

Hmmm.....piercers?

Hier in het dorp hebben we alleen maar een juwelier. Geen piercer te bekennen. Ik ga er stiekem van uit dat dat betekent dat die juwelier idd alle gaatjes hier prikt & dus wel ervaring zal hebben. Ook nooit griezelverhalen gehoord eerlijk gezegd. Of moet ik nu naar de stad op jacht naar een tattoo-pierce shop? Wel spectaculairder natuurlijk!

Ingrid

IngridT

IngridT

21-07-2011 om 21:59 Topicstarter

Maar....

...wel fijn om te horen dat zwemmen in principe geen probleem is. We gaan niet naar zee, dus dat scheelt wscha al qua zand/zout water/weetikveel. Nu nog even kijken wanneer dochter wil...(ze wil wel, maar vindt het stiekem toch een beetje spannend...)

Fiorucci

Fiorucci

22-07-2011 om 08:15

Ingrid

De kans is groot dat je gewoon bij de juwelier terecht kunt hoor, en dat het ook nog goed gaat..

Juwelier

volgens mij doen de meeste juweliers dat. Wellicht als er meerdere in het dorp zijn of in de stad dichtbij, loont het om een rondje te bellen of ze ook beide oren tegelijk schieten. Scheelt zeg maar stress van op zien tegen het "tweede oor".

groetjes van Purk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.