Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Guinevere

Guinevere

05-07-2011 om 13:55

Gaas op bodem konijnenren?

Is dat verstandig, gaas oid onder een verplaatsbare konijnenren? Onze nijnen zijn nogal van het graaflustige type, je kunt ze nog geen 5 minuten zonder toezicht op het gras laten, of ze proberen al een hol te graven. Alle rennen die te koop zijn zijn zónder gaas op de bodem.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

05-07-2011 om 14:16

Je geeft zelf het antwoord al: graaflustige konijnen kun je het beste een gaasbodem geven. Gewoon zelf kippengaas eronder timmeren.

Guinevere

Guinevere

05-07-2011 om 14:22

Verwondingen?

Krijgen ze dan geen verwondingen aan hun pootjes als ze per ongeluk blijven hangen?

Sja

als je je konijnen hun graafplezier gunt (het is echt een leuk gezicht!) zou je beter je hok op een vaste plek kunnen zetten en het gaas wat dieper onder de ren ingraven. Graven vinden ze erg leuk, het is best jammer als het niet meer kan.

Guinevere

Guinevere

05-07-2011 om 20:59

Bromvlieg

Bromvlieg, het gaat me eigenlijk om het vakantieadres waar ik ze mét ren naar toe wil verplaatsen. Het lijkt me niet zo'n goed idee om daar de tuin te gaan omspitten... Bovendien is zo'n verplaatsbaar rennetje erg handig om het gras overal gelijkmatig kort te houden, en elke dag een vers lapje gras natuurlijk, maar dan kun je niet je hele lapje gras gaan behandelen.
< werpt een blik naar de eigen tuin en ziet weer een vers gat in het grasveld>

Op tegels

wij hebben ooit een konijn gehad, heel oud geworden en die had een leuk deel van de tuin en zat op tuintegels, betonnen waaltjes waren het geloof ik en hij had natuurlijk zijn hok waar hij dus zelf kon bepalen wanneer hij er in wou.

ik heb geen idee of hij graven ooit gemist heeft, maar het was altijd een heel tevreden vriendelijk lief konijn wat heel oud geworden is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.