Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Fruitboom op het noorden

We zijn bezig met de aanleg van onze voortuin. De tuin ligt op het noorden. Het lijkt me zo leuk om een fruitboom daar te planten. Zou dat wat kunnen worden? Het staat dan een beetje van het huis waardoor het 's middags wel aan het eind van de dag wel een beetje zon krijgt.

Zou bijvoorbeeld een appelboom kunnen? Van de appels zou ik bijvoorbeeld appeltaart kunnen maken als ze zuur uitvallen.

Als het niet kan, welke kleine boom kan wel op het noorden?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Huh?

Een boom wordt groot, die krijgt toch op een gegeven moment altijd zon????? Tenzij ie tussen een paar wolkenkrabbers instaat of zo.

Ik denk bij zon of schaduwplekken eerlijk gezegd alleen aan vaste planten. Voor een boom zou ik er echt niet over nadenken. Op een hoogte van 2 of 3 meter heb je echjt een stuk minder schaduw van je huis dan op de grond.

Maar goed, ik ben geen professionele tuinier, dus misschien heb ik het wel helemaal mis....

Ingrid

liat

liat

09-05-2009 om 20:10 Topicstarter

Komt op ongeveer 4 meter van het huis

Ik denk dat het wel mee zal vallen: we hebben een hoekwoning. De hoek die ik in gedachte heb krijgt zowel in de ochtend als in de avond zon. Het staat op het noordoosten.

Morel

Morellen staan erom bekend dat ze het ook op het noorden doen. En ze schijnen zelfbestuivend te zijn, hoewel ik aan mijn morel zelden een vrucht heb mogen bespeuren (bloeien deed-ie wel altijd prachtig, tot de laatste iets te drastische snoeibeurt)

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.