Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bibi72

Bibi72

01-04-2010 om 19:33

Fondue stel met spiritusbrander, kan daar ook een gelbrander/potje onder?

Ik heb een kaasfondeu stel gekregen met een spiritusbrander eronder, maar liever gebruik ik die brander niet. Kan ik er gewoon iets van een gelbrander oid onderzetten? En waar koop je dat? (nog nooit gekaasfondued (nieuw woord???

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
frouke

frouke

01-04-2010 om 22:22

Kaarsjes

He, ik weet niet wat de afstand is tot je fonduepotje, maar wij zetten er altijd 2 theelichtjes onder. Kaasfondue bakt anders erg snel aan. Als je lang fonduet/fondued (??? tja...) moet je misschien even bijwarmen maar dat vindt ik geen probleem

Bibi72

Bibi72

01-04-2010 om 22:45

Frouke

Daar zat ik ook al aan te denken, beter als zo'n spiritusbrander in elk geval! Ik denk dat ik het idd maar met theelichtjes probeer. Bedankt!

Inge M

Inge M

01-04-2010 om 23:55

Hier ook met theelichtjes

De pan gaat met fondue in de magnetron totdat alles echt heet is. Twee theelichtjes houden de boel daarna warm. Als we met veel zijn (en eten langzamer gaat) dan gaat de pan tussendoor even terug in de magnetron (dat koekt nooit aan)

Puck

Puck

02-04-2010 om 10:15

Theelichtjes of gel

Voor kaasfondue zou ik idd waxinelichtjes gebruiken tegen het aanbranden. Maar als je het voor gewoon fonduen gebruikt dan maakt in veiligheid niet zo heel veel uit of je stierepis of gel gebruikt? Maar volgens mij kun je die brandertjes ook gewoon vullen met gel. En dat is vergelijkbaar bij Blokker, etc, of tuincentra.

Bibi72

Bibi72

02-04-2010 om 18:46

Ging prima!

Net gekaasfondued, ik had nog maxi theelichten in huis, daar er 1 van ondergezet, en toen we klaar waren, kwam de stoom nog van de pan af! Ging prima dus. En Puck, ik zag nu in de winkel dat die gel idd gewoon in die brandertjes kan. Voor zover ik weet is de gel veiliger als stierepis (grin) omdat je er minder snel mee morst, en het niet walmt, zodat je minder snel een steek vlam krijgt.

Marie E

Marie E

03-04-2010 om 10:57

Gelbakje in spiritusbrander

In ons fonduestel past een gelbakje in de spiritusbrander dus kun je ook de vlammen een beetje reguleren. De gelbakjes vullen we altijd zelf bij met gel (voor we hem aansteken natuurlijk).

Ik krijg trek in kaasfondue!

Puck

Puck

03-04-2010 om 19:32

Marie

Maar waarom doe je dan een gelbakje er nog in, je kunt die gel ook gewoon direct in het spiritusbrandertje gooien hoor? Wat is dan het nut van een extra bakje?

Marie E

Marie E

04-04-2010 om 11:30

Puck

Geen idee We kregen bij het fonduestel de gelbakjes en die vullen we bij... gewoon omdat het kan, denk ik.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.