Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Fluitende wasmachine

Kijk, ik kan natuurlijk gewoon een monteur bellen, maar wie weet kent iemand het hier wel en is het iets simpels dat ik zelf kan doen:
onze wasmachine "fluit" sinds een paar weken na het centrifugeren. Dus als hij na hard draaien tot stilstand komt, hoor je een hard soort gefluit. Bij het gewone draaien hoor je niks.
Wat zou het zijn of hoe kom ik erachter wat het is? Wasmachine is enigszins op leeftijd (6 of 7 jaar oud) dus ik heb niet heel veel zin om er een dure reparatie aan te laten doen.
n@nny

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Handig....

dan hoor je vanuit de kamer als ie bijna klaar is!!

Hmm, maar serieus...ik heb geen idee. Het lijkt me niet per definitie vreselijk schadelijk of zo. Ik zou er in elk geval niet preventief een monteur op loslaten, al;s het de voorbode is van 'iets' dan kun je dat altijd nog doen als de nood aan de man is.

Je kunt natuurlijk wel eens telefonisch checken met de onderhoudsdienst van het merk wat de machine heeft. Wie weet zeggen ze iets intelligents. Weet je of je je alvast moet voorbereiden op een dure reparatie of zo...

Ingird

Tirza G.

Tirza G.

15-07-2011 om 15:39

Da's

de aandrijfriem denk ik. Die brengt de beweging van de motor over op de trommel en kan gaan 'lubberen'. Een beetje te vergelijken met de Vsnaar in je auto.

Tirza

rutiel

rutiel

17-07-2011 om 16:17 Topicstarter

Uitgefloten

Nou moe, ik had het berichtje nog niet getypt of de machine is gestopt met fluiten. Ik hoop natuurlijk dat het "vanzelf" is overgegaan maar dat zal wel niet. Nou ja, we genieten er maar van zolang het duurt. Moet ik inderdaad wel weer zelf in de gaten houden wanneer het programma is afgelopen, Ingrid
Bedankt in ieder geval voor het meedenken! n@nny

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.