Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Shifra

Shifra

13-03-2011 om 13:24

Flowsleeping/hamasomatras

Hoi medeouders,

van een collega met rugklachten hoorde ik wonderbaarlijk goeie verhalen over het zogeheten flowsleeping ( voorheen heette het Hamasomatrassen).
Zij had, sinds ze op zo'n matras/in zo'n bed sliep nooit meer rugklachten gehad.
Ik heb zelf veel hernia gedoe en ervaring in de onderrug, ga binnenkort verhuizen, en vroeg me af of ik zo'n bed/matras zal aanschaffen (dwz meefinancieren uit de hypotheek).
Ik weet niet hoe ik het anders kan uitleggen dan dat het een matras is dat bijgesteld kan worden per plaats in je lichaam waar dat nodig is,bv rug,nek,schouders.
Het is ongehoord duur, dus ik zou er eerst 1 kunnen uitproberen.Maar ik vroeg me af of jullie misschien ervaring(en) hebben (gehoord) met zo'n bed?
Kortom: ik ben benieuwd of hier op het forum flowsleepers zijn.

groet, Shifra

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Margriet*

Margriet*

13-03-2011 om 20:36

Mijn fysio

Vertelde me dat een goed matras belangrijk is maar niet je rugproblemen oplost. Wij hebben goede Pullman matrassen in de duurdere categorie en een goede auping bodem. Wij hebben ze voor 2 halen 1,5 betalen gekocht. Ik zie dat het nog iets duurder was dan de matrassen van flowsleeping. Maar ik heb nog steeds vaak last van mijn rug. De juiste houding hebben, oefeningen en beweging is net zo belangrijk.

Ik zie dat deze matrassen gemaakt worden van Latex, wij hadden dat hiervoor ook (ze kosten ooit 1000 gulden per stuk). Na 11 jaar waren onze matrassen volledig ingeklonken, een nadeel van Latex. Wij hebben nu pocketvering en dat vind ik veeeeeel comfortabeler.

Dus ik zou me niet teveel laten lijden door het oplossen van rugproblemen. Dat beloven er wel meer.

Shifra

Shifra

14-03-2011 om 21:17

Rugklachten, matras en bed

hoi Margriet,
bedankt voor je reaktie, goed om te horen.Ik wist niet dat Latex inkrimpt. Misschien moet ik dan toch een ander matras uitproberen.
Is pocketvering niet te zacht dan? Ik vind het lastig te kiezen wat voor bed nou goed is hoor,laat staan welk matras. De fysio onthoudt zich van advies, dat schijnt nl enorm te wisselen ook pp. met rugklachten, hij kan er geen vast advies over geven.
groet,shifra

ulrike

ulrike

15-03-2011 om 08:54

Uitproberen?

Ik weet van Ikea dat je daar je matras binnen 3 maanden mag omruilen, dan kan je verschillende dingen uitproberen , polyether, pocketvering en ze hebben nog meer soorten matrassen. Misschien is dat een optie? (hou voorlopig je oude matras nog even in de buurt) wij hebben ons ikea matras na 3 weken omgeruild omdat we 'm te hard vonden. Nu hebben we een ander matras van Ikea en deze bevalt wel goed. Ze doen niet moeilijk met omruilen alleen mag je niet al na 2 dagen het matras ruilen, ze willen wel dat je het minstens 2 -3 weken uitprobeert (en terecht, je kan het na 2 dagen niet goed voelen, je moet echt even wennen ook, vandaar ook wel je eigen matras nog bewaren, mocht het echt niet wennen)

Ik zou

niet snel een Ikea-matras kopen als ik rugklachten had, maar me goed laten adviseren bij een beddenspeciaalzaak. Ikea heeft leuke en praktische spullen en ik koop er regelmatig, maar met dit soort dingen investeer ik liever in kwaliteit.
Man en ik hebben allebei een op-maat-matras; pocketvering maar de hardheid gebaseerd op ons eigen gewicht en voorkeurs-slaaphouding. We hebben ze een jaar of 9 geleden gekocht en ze kostten toen al ca. 1200,- per stuk, maar ze liggen nog steeds prima.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.