Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Flos-vraagje

Hallo allemaal,

In het kader van een "discussie" zonder end:
moet je nu flossen vóór of na het poetsen??

Gr. Amunda

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik flos na het poetsen en spoel dan nog na. Maar volgens mij is flossen voor het poetsen ook prima hoor.

Heerlijk

Ik doe het voor en na het poetsen, echt heerlijk. Ik ben een soort van verslaafd

Polly Shearman

Polly Shearman

06-01-2011 om 20:22

Volgens

mijn mond hygieniste heeft flossen absoluut geen zin! je moet raggen! flosdraad is te dun en doet in feite niks, goed passende raggers maken wel goed schoon in de kieren tussen je tanden.

Ik was ook een fanatieke flosser maar dit had geen nut!

Raggen

Raggers zijn kleine mini langwerpige borsteltjes die tussen je tanden passen, ze zijn er in verschillende maten. Aan het uiteinde zit een gekleurd plat mini-handvatje.

Ik gebruik al jaren raggers, superhandig als je kronen hebt.

Maar over het flossen: ik zou zeggen, na het tandenpoetsen, zodat je de rest van de plak nog weghaalt. En dan nog naspoelen.

Grrr

ik heb er zo'n hekel aan, flossen. Bah. Ik vind het zo vervelend en zo kliederig, dat vieze touwtje, br. Hoe kun je daar nou verslaafd aan zijn?? Ik doe het alleen maar als ik bijna naar de tandarts moet. Schandalig he.
Ik poets wel driemaal daags.

Kari1

Kari1

07-01-2011 om 10:04

Methode

Of je beter kunt flossen, ragen of stokeren hangt volgens mij af van je gebit. Polly, dat voor jou ragen wordt aangeraden wil niet zeggen dat dat voor iedereen zo is. Ik flos. Omdat ik met geen mogelijkheid met een rager, zelfs niet de allerkleinste, tussen mijn tanden kan komen. Een flosdraadje gaat net, en op sommige plekken kan ik er ook met een extra dunne stoker bij. De dunste maat van het Kruidvat dan, want de zogenaamde dunne van andere merken zijn te dik. Wat dan weer als nadeel heeft dat die zó dun zijn dat ze heel snel breken.
Voor of na het poetsen, dat verschilt bij mij, net hoe het uitkomt. Ik denk dat het voor het effect niet veel uitmaakt (wel altijd nog goed spoelen na het flossen).
Kari

Fiorucci

Fiorucci

07-01-2011 om 11:46

Polly

Dat jij dat advies krijgt wil niet zeggen dat het dus voor iedereen geldt, ik doe het namelijk op advies allebei, ik heb ook plekken waar geen rager tussen past, dus daar flos ik.

Yura

Yura

07-01-2011 om 12:20

Stokeren

Ik moet juist stokeren van mijn tandarts, 1 keer per dag nadat ik 8 minuten mijn tanden heb gepoetst, jawel 2 minuten per linker of rechter onder en bovenkant. Ook daar waar mijn tanden over elkaar groeien, daarvoor bestel ik bij de apotheek de microsticks van parodontax. Dit poetsritueel mag gewoon midden op de dag plaats vinden overigens, het gaat er om dat plak binnen 24 uur verwijderd moet worden anders wordt het tandsteen.

100%mama

100%mama

07-01-2011 om 16:21

Voor ieder wat wils

Klopt, niet iedereen zij gebit is geschikt voor ragers of stokers of floss en hangt het dus helemaal af van het advies wat je van de TA of MH krijgt.

Wanneer je het doet....maakt idd helemaal niet uit, sterker nog, het hoeft helemaal niet gecombineerd te worden met een poetsbeurt. 1x per 24 uur is "de regel" en dus wanneer het jou uitkomt.

Ik adviseer altijd dat mensen dit moeten doen als ze de tijd ervoor hebben.Ik merk bij veel mensen dat ze er in de avond "geen zin" meer in hebben en het dan of niet doen of afraffelen. Gewoon dus een tijd kiezen die voorjou het beste uitkomt!

3 dagen voordat je gaat heeft geen enkel effect hor, hihi, je bent dan zowiezo "gesnapt" door de kleur van het al aanwezige tandsteen....Van de week had ik een man in de stoel die voordat ik begon zweerde dat hij elke dag trouw de stokers gebruikte en de electrische borstel. Ik kleude het....compleet paars op de gebieden die dan gewoon schoon hadden moeten zijn. Ik vraag dus aan meneer "of hij het wel zeker wist" (was toevallig een super aardige man die wel voor een geintje in was, anders zou ik het nooit zo brengen) en toen begon hij te lachen en zei "nouja, sinds 4 dagen dan"....

Regelmatig

Mijn tandarts vroeg of ik regelmatig tandenstokers en floss gebruikte. Ik: Tja, één keer per jaar is ook heel regelmatig, maar je bedoeld vast of ik het frequent doe!

Ja, ik kan heel irritant zijn...

Ha-ha triple + leeftijd

Ha Triple
Lekker hè, af en toe irritant zijn. Ik knap er zelf erg van op.

Hoe ouder je wordt hoe groter de ruimten tussen de tanden en kiezen worden...... Dus eerst flosdraad dan dunne ragers en dan dikke ragers en dan.......

Steeds groter?!

Steeds grotere ruimte? Dat moet dan terugtrekkend tandvlees zijn. Door parodontitis? Dat proberen we toch juist te voorkomen met al dat gefloss, gestook en gerag?!

100%mama

100%mama

13-01-2011 om 15:38

Klopt

"Hoe ouder je wordt hoe groter de ruimten tussen de tanden en kiezen worden...... Dus eerst flosdraad dan dunne ragers en dan dikke ragers en dan......."

Geen schrik....dit hangt idd echt af van je eigen gestel en hygiene gedrag

Vandaag een bijna 80 jarige dame in mijn stoel, al haar eigen tanden nog en een perfecte ruimte van 3 mm en compleet gezond!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.