Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Fles zoete witte wijn: hoe opmaken?

Jahaa... man had een fles duitse witte wijn gekocht. Maar ik houd van droge wijn. Er bestaat droge duitse wijn maar die heb ik tot nu toe alleen in D gekocht. Het zoete spul exporteren ze.
Ik wist niet dat ik zo erg niet van witte zoete wijn houd, nou ja, nu weet ik het wel.

Iemand een idee wat ik met die fles doe? Perziken erin koken? Inkoken zou ook handig zijn, dan is het iig minder. Niet minder zoet natuurlijk.. misschien een dessert...

Geen idee!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
krin

krin

26-02-2010 om 18:00

Toetje

In zoete witte wijn gestoofd peertje (met crème brûlée), gevonden op culinair.net, dus niet uit eigen ervaring in orde bevonden. Je kunt er ook punch mee maken, trouwens.
Al zou ik net als Cobi voor de kandeel gaan. Erg lekker.

Asa Torell

Asa Torell

26-02-2010 om 21:20

Ook uit duitsland halen

(als je toch voor de droge witte wijn die kant op gaat) de pakjes goetterspeisepudding en andere wackelpuddingsoorten. En daar doorheen doen. Zelfs een goede bestemming voor alcoholvrije wijn (jeetje, dat is pas vies).
Maar die kandeel is vast een nog veel beter idee!

Amarins

Amarins

26-02-2010 om 22:05

Sabayon

... lijkt me wel wat, en dan zo'n lekker Rotebuche-kuche erin dopen. Geen droge Duitse wijn in Nederland te koop, alleen het zoete spul? Zoekt en gij zult vinden! Echt. Je hoeft er de stad niet voor uit. Ik had zo m'n vooroordelen tegen Duitse wijn, maar ik ben om. Prachtige droge, subtiele wijnen hebben ze!

rodebeuk

rodebeuk

26-02-2010 om 23:30 Topicstarter

Bedankt!

Ik vroeg me ook al af of kandeel niet op sabayon lijkt... gezien acht jaar zwanger of borstvoeding ben ik het allemaal wat verleerd kwa alcohol. Het verschil zit wschl in kloppen (sabayon) of roeren (kandeel) gok ik zo.

Ik denk dat het kandeel én sabayon wordt. Weekje naar Zeeland geweest, er ligt nog een doos eieren die opmoeten.

Hmmm.. zoons zullen liever bananenmuffins zien.. we hebben ook nog vijf bruinezwarte bananen.
Wordt een druk weekend!

Ik meld me nog wel terug met het resultaat. Nou ja de beschrijving ervan.

En Asa: zijn net uitgenodigd voor een familiefeest in mei, we kunnen want het blijkt in de meivakantie te vallen. Supermarktbezoek is dan dus weer 'angesagt'. Kzal je lijstje meenemen. Wij beperken ons meestal tot Mehlspeisen, regionaal bedingt, dus de Götterspeise is onbekend. Wat is Dresden trouwens ver reizen zeg, man begon al over kalmeringsmiddel voor de kinderen of auto huren. Of allebei

Amarins: mijn duitse overgrootvader was nog praktizerend wijnboer, dus dat het bestaat weet ik. Dat we het niet zo vaak kopen komt weer door die acht jaar enz. Ben volgens mij in U nog nooit bij een echte slijter geweest, alleen maar de Gall en Gall...

rodebeuk

rodebeuk

26-02-2010 om 23:34 Topicstarter

Nog vijf dozen eieren kopen

even op Wikipedia verder gegoogled met jullie suggesties:
# Eggnog
# Rompope
# Advocaat
# Kogel mogel
# Coquito
# Eierpunsch
# Ponche crema

.. wie doet er mee?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.