Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Charrie

Charrie

19-04-2010 om 08:58

Fietsvandalen

Onze fietsen staan dag en nacht in de voortuin. We wonen in een dorp à la Bloemendaal. Sinds kort lijkt iemand het op onze fietsen voorzien te hebben. Het gebeurt 's avonds laat, als wij al in bed liggen. Voornamelijk het veroorzaken van lekke banden.

Lollige pubers, of buren die liever een buxusbouwwerk hadden gezien in plaats van fietsen. Wie weet.

We kunnen natuurlijk voldoende ventielen op voorraad houden en de fietsen op tijd controleren 's ochtends, maar misschien kunnen we nog iets anders doen, ik dacht richting degenen die het doen. Hebben jullie tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Fietssandalen

Ik maar denken, wat moet ze toch in hemelsnaam met fietsSandalen?

Maar even terugkomen op je vraag; zet een camera voor je raam en plak een sticker op je raam met 'dit object wordt bewaakt met een camera' of iets dergelijks.

Je zult je fietsen vast niet naar binnen kunnen zetten, anders had je dat vast wel gedaan. Of kun je geen fietsenschuurtje in je tuin zetten en dat leuk laten begroeien? Buren blij, en jij blij want fietsen achter slot en grendel.Ik zou trouwens ook aangifte doen van vernieling.
En een goed rondkijken in je straat wie het dus blijkbaar op je gemunt heeft.

Dorry

Pluk53

Pluk53

19-04-2010 om 10:15

Sensor

plaats een lamp gekoppeld aan een sensor. Sensor moet liefst alleen het gebiedje bestrijken waar de fietsen staan (dus niet de stoep voor het huis). Of je kunt de sensor aan een alarm koppelen, waardoor jezelf actie kunt ondernemen.
Als ze telkens de ventielen los draaien of verwijderen: er zijn speciale ventiel-"sloten" welke je alleen met een speciaal sleuteltje kunt bedienen.
Ik weet niet hoe jullie straat oogt, maar als jullie tuin als enige een soort betegelde opslagplaats is, dan mag je eens overwegen om iets meer buurtgevoel te ontwikkelen en de zaak eens aan te passen.

Charrie

Charrie

19-04-2010 om 11:01

Buren

Ik weet niet of het buren zijn, dat verzin ik zelf als mogelijkheid, ben al snel bang iets fout te doen. We ontrekken de fietsen aan het zicht dmv een nette (in de straat veel gebruikte)beukhaag, zodat we er alleen zelf op kijken. Die haag is alleen nog niet helemaal op hoogte en vol.

In de straat is het wisselend, sommige tuintjes zijn heel netjes, andere tuinen zijn een opslagplaats van kliko's en fietsen en kinderspeelgoed.

Die lamp met sensor en/of alarm is een goed idee.

Maxime.M

Maxime.M

20-04-2010 om 14:36

Oef

Nou, als het iedere avond zou gebeuren zou ik het denk ik niet kunnen laten om gewoon op de loer te blijven zitten in het donker. (met een kan koffie om wakker te blijven en zaklantaarn ofzo in de aanslag... zijn ze nou helemààl betoeterd. Maar tja... als het niet iedere nacht is, dan zou ik daar weer niet aan beginnen en iets van een camera ofzo lenen en ergens opstellen zodat je de daders kan filmen (zo eentje die een nachtstand heeft natuurlijk)

Maxime

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.