Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Iris

Iris

29-07-2009 om 10:19

Fietstassen en zitje achterop

Mijn oudste dochter moet nu echt achterop, ik zit alleen met mijn fietstassen die passen niet meer...
Zijn er tassen die icm een zitje kunnen?
Iris

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

30-07-2009 om 23:52

Ja kan wel, maar

als je de officiele combinatie doet zonder verlenger, krijg je kleine fietstassen waar je met moeite een brood in krijgt omdat de tas niet goed openkan en klein is.
Met verlenger kun je wel gewone tassen hebben, maar geen buggydrager meer erbij.

Ik heb voorop een bagagedrager, en daarop een gewone boodschappenkrat gemonteerd.

Linda99

Linda99

31-07-2009 om 19:13

Ik ook

Nu niet meer met buggydrager maar voorheen wel. Tassen van Halfords. Werkt prima en heb er vandaag nog 12 boeken, 2 pakken sap, 2 pakken melk en twee vesten in vervoerd Oh ja, en ook nog een kind achterop )

Natuurlijk zijn die er

als je googled dan vind je ze zo.

Halfords heeft ze maar hier dus ook:
http://www.fietsenkraam.nl/index.php?id=11&cat_id=204

judiths mama

judiths mama

01-08-2009 om 20:41

Losse fietstassen

werken voor mij het beste. Ik bedoel dus enkele tassen die je aan de zijkant van je bagagedrager hangt/klikt en die je er ook zo weer afhaalt. Daarbij ben je niet zo afhankelijk van de gleuven, als bij dubbele fietstassen, waar de bevestiging van het stoeltje doorheen moet. Het stoeltje hoeft er namelijk niet doorheen, omdat de tassen aan de zijkant hangen. én de tassen zijn gewoon lekker groot, én ik schop niet met mijn hakken tegen de fietstassen aan én de tassen hangen niet te ver naar achteren. Alleen de voetsteuntjes van de tassen gebruik je dan niet, het kind zit met zijn benen in de tassen.

Nou, zoals je leest ben ik laaiend enthousiast over mijn nieuwe ontdekking. (gekocht bij de hema).

Saskia

judiths mama

judiths mama

01-08-2009 om 20:43

O ja

de fietstassen kunnen er niet zomaar weer af, zoals het idee is van de enkele fietstassen, maar dat maakte voor mij persoonlijk niets uit.

amk

amk

01-08-2009 om 23:24

Bobike

stoeltjes zitten ook niet direct op de bagagedrager, maar die voetsteuntjes moeten wel vast.

Ze hebben hier in de stad nogal eens de neiging om te controleren op het gebruik van deugdelijke fietsstoeltjes. Zo niet: dikke boete.
Fietstassen vallen niet onder deugdelijke voetsteunen.

? amk

politiecontrole op fietszitjes ??

amk

amk

02-08-2009 om 21:21

Yep

controle op fietszitjes, en de officiele leeftijdsgrens voor het verplichte gebruik van deugdelijke voet, arm en rugondersteuning is 8 jaar.
die leuke zadeltjes bij papa op de stang voldoen dus ook niet.

Nu ben ik zo'n tiep dat ook uit gewoonte het gordeltje altijd dicht doet, maar ik kreeg commentaar op het niet gesloten hebben van de voetbescherming (die lubberende elastiekjes bij bobike) maar geen prent.

amk

amk

03-08-2009 om 10:05

Hihi berber

dan heb jij al weer een nieuwere versie.
Die van mij is voor dat ik 'm kreeg al door 3 kinderen gebruikt. Vandaar die lubberende elastiekjes.

mopperkont

mopperkont

03-08-2009 om 22:57

Goedkope fietstas + schaar

Ik heb gaten in een goedkope fietstas geknipt zodat het zitje erop past.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.