Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

liora

liora

19-10-2010 om 14:31

Fietsstoeltje

Hoi,

Bestaat er een fietsstoeltje voor achterop waar zowel een kind van 1,5 in kan, als een kind van 7,5?

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vziw niet

Ik denk het niet, een bobikestoeltje voor achterop is te klein voor een kind van 7,5, een klapzitje van bobike biedt te weinig steun voor een peuter.

Bedenk ook dat je steeds de instelling van de voetsteunen zou moeten wijzigen als je tussentijds wilt switchen.

Je hebt nu weer van die nieuwe kinderzitjes - he, net de naam kwijt - met een hoge rugleuning, voor grotere kinderen, maar die zien er erg ruim uit voor een peuter. Daar zou mijn anderhalfjarige denk ik zo uitglijden.

Maar vraag het anders ook eens bij de fietsenboer.

Groeten,

Temet

Pippin

Pippin

19-10-2010 om 15:17

Joh

Ik heb laatst mijn zoon van twaalf nog in een bobike achterzitje gehad. Dat was wel een beetje van de piep en de kraak, maar mijn dochter van negen zit nog regelmatig in het stoeltje. Het gaat best, maar het zal niet zo erg goed voor het stoeltje zijn, denk ik. Voor een kleine afstand lukt het best.
Dus, ja, gaat best, maar het is geen structurele oplossing.

amk

amk

19-10-2010 om 15:31

Follow-me

is denk ik eerder een oplossing, de oudste zit dan op zijn gewone fiets die aan die van jou gekoppeld is. En de jongste kan gewoon achterop zitten.
De oudste kan ook gewoon los fietsen als dat handiger is, en dan klap je dat hele systeem op.

http://www.followme-tandem.nl/followme-tandem-index.htm

Pippin

Pippin

19-10-2010 om 16:11

Lol

Hihihihi
Het ziet er ook niet uit!!! Maar als mijn dochter tussen de bobike of lopen moet kiezen, kiest die luilak toch voor het stoeltje.
Die schaamt zich niet zo snel. Cool en hip zijn is niet zo'n item bij haar.
Veilig is anders, maar dat was het toch allang niet meer. Zo'n kind maakt de fiets topzwaar, dus als je ze echt veilig op de fiets wilt meenemen op die leeftijd, met dat gewicht, moet je echt aan een gehandicaptenoplossing denken. Dan maar wat minder veilig, ze kan wel tegen een stootje.
Het probleem is, dat je die zitjes zo rot kunt verwisselen. Als ik mijn bobike met rugleuning op de fiets wil doen, moet ik er gereedschap bijpakken. En de jongste kan daar eigenlijk nog niet op. Dus daar heb ik dan weer een kuipstoeltje voor nodig.
Ik heb even gekeken en die bobike kuipstoeltjes gaan tot 22 kg. Die klapstoeltjes gaan tot 35 kg. Daar is negenjarige ook al te zwaar voor dus. Maar goed, het ging om een 7,5 jarige. Misschien kan die nog wel in een kuipstoeltje?

Tijgeroog

Tijgeroog

19-10-2010 om 16:21

Waarom niet voorop?

Ik zou het voor-stoeltje nog even laten zitten. Mijn jongste is nu 3 en past er nog steeds goed in (al zit ze wel met haar knieen een beetje omhoog) Als jouw jongste 3 is is je oudste 9 en is de situatie misschien weer heel anders.

Pippin

Pippin

19-10-2010 om 19:13

Pelle

4 jaar. )

Pippin

Pippin

19-10-2010 om 20:30

Pelle

Dank je! Er is hier in de buurt een Halfords.

Hier

gewoon een bobike stoeltje achterop, de voetensteuntjes zitten helemaal omhoog voor mandarijntje. Mijn oudste zit maar heel af en toe achterop en die past nog prima in die bobike en ik heb ook van die losse voetensteuntjes op haar stand op de fiets.

Hier

Hier bobike stoeltje voor achterop. Staat afgesteld op dochter van 2,5. Als dochter van 6,5 erin zit (23 kg) past ze er wel in (voeten niet op de steuntjes).

Maar het is wel voor kleine stukjes.

Oja

vergeet ik nog: ik ben laatst bij de fietsenmaker geweest met de vraag of dochter van 2,5 ook al op zo'n opklapzitje kan. Hij raadde dat sterk af, want ze glijden er makkelijk af. En er was volgens hem geen stoeltje dat wel geschikt is voor beide leeftijden.

gr. wiggie

Yepp?

Zag er vanochtend in de fietsenstalling eentje, dus even gespiekt. Die zitjes met leuning waarvan ik de naam niet meer wist zijn van Yepp. Ook tot 22 kg, net als de Bobike Maxi, maar ze zien er ruimer uit (www.yepp.nl)

Er staat geen minimumleeftijd bij. Ik heb mijn twijfels over de bruikbaarheid bij een dreumes, maar het zal ook van het kind afhangen. Maar de fietsenmaker kan je allicht meer vertellen.

Groeten,

Temet

liora

liora

22-10-2010 om 23:45

Zie er vanaf

Voorlopig blijf ik noodgedwongen fietsen met eentje voorop en eentje achterop. Oudste zoon moet achterop want het is logistiek extreem onhandig als hij zelf naar school fietst. Bovendien gaat de school binnenkort minimaal een half jaar op een andere locatie zitten ivm verbouwing en dat is echt ver en nog onhandiger voor zoon om mee te fietsen. Als school weer terug is op oude plek moet ik maar een achterop stoeltje doen voor jongste en dan gaan we lopen naar school en als ze beiden mee moeten ergens heen en fietsen lukt niet, dan maar de auto.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

rozenstruikje

rozenstruikje

23-10-2010 om 09:31

Dubbel zitje

Je hebt ook fietsen die verlengd zijn in het frame en daardoor een lange bagagedrager hebben. Daar passen twee zitjes op. Dan kun je een zitje voor je jongste doen en voor je oudste een kussentje-plus-rugleuning.
Geen idee of dat qua gewicht op zo'n fiets kan hoor.
Of een bakfiets? Dan kunnen er twee in de bak en dan ook nog eentje achterop. Maar die is wel prijzig in aanschaf.
Rozenstruikje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.