Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Maxime.M

Maxime.M

07-11-2010 om 22:22

Fietslampjes blijven aan staan

Titel zegt het al, we hebben op de fietsen van de kinderen fietslampjes geplaatst Led- op batterijen. Maar bij vochtig weer, blijven ze aan staan (de boel blijft contact maken) en ik kan ze niet meer uitzetten. Ik heb al plakband rondom de afsluiting geplakt maar daar gaat het vocht doorheen en de randjes insmeren met vaseline (om het hopelijk waterdicht af te sluiten) heeft ook niets geholpen.
Nu staan de lampjes dus permanent aan, het enige wat me rest is iedere keer de fietslamp te demonteren en de batterijen eruit te halen. En als ze dan in het donker op pad gaan, moeten ze de batterijen er op dat moment maar instoppen. Maar tja... echt handig is dit natuurlijk niet.
Heeft iemand nog tips? Het zijn permanente lampjes van de Hema, complete achterlichten zeg maar. Hiervoor had mijn dochter er eentje in de achterreflector van batavus, maar die had hetzelfde probleem (vocht)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Action

onze kinderen hebben de fietsverlichting van de action,en nooit last van vocht of lampjes die blijven branden.
ze hebben overigens afneembare lampjes ,die stoppen ze in hun jaszak als ze niet fietsen,misschien helpt dat ook?

Maxime.M

Maxime.M

08-11-2010 om 09:31

Niet zo handig

nee die afhaalbare lampjes vond ik nou juist niet zo handig. De kinderen vergeten ze eraf te halen, of denken er juist wel een keer aan en dan blijven ze de dag erna thuis liggen en zijn ze zonder lampjes op pad, en ook al een keer heeft iemand anders de lampjes eraf gehaald en die zagen we dus nooit meer terug.
Vandaar de vaste lamp (het gaat alleen om de achterlichten, de koplamp heeft het niet). Maar ja...als ie dan aan blijft staan en vervolgens dus op gaat....dat heeft ook niet zoveel zin. De behuizing van het lampje is overduidelijk niet waterdicht, heeft iemand nog een tip om dat wel waterdicht te krijgen?

Klagen bij de hema.

Dat in elk geval. Want dit hoort niet. Als je nieuwe krijgt (wat ik aanneem) en die hebben hetzelfde probleem...linea recta terug naar de Hema en je geld terugvragen. Dan door naar de fietsenmaker. Daar koop ik fietsverlichting, en ik heb nog nooit vocht-problemen gehad.

Ingrid

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.